Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Vitrines met Bertones

di aug 20, 2013 18:53

Bijzonder leuk/interessant 1:43 nieuws uit Italie. Na de leuke Saviem-Alfa F20 met een goede prijs/kwaliteitsverhouding is nu de 2e variant aan de beurt in deze kiosk reeks. Dit maal de Saviem-Alfa A19 casa del vetro. Zeer begerenswaardig model. Mocht iemand op de 1 of andere manier een groepsorder organiseren ben ik zeker van de partij.

Afbeelding
Afbeelding
Die is zeker leuk! Zou er een groepsorder komen dan doe ik ook mee.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Joel D.
Full Member
Full Member
Berichten: 389
Lid geworden op: di jan 11, 2011 15:47
Locatie: Waddinxveen

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Vitrines met Bertones

di aug 20, 2013 20:25

Ik lees hier dat Otto Models ook aan Alfa Romeo gaan, ze zijn van plan om in 2014 vier Alfa's te gaan maken. Te weten de SZ, de RZ, de 75 Turbo en een 147 GTA.
The other great piece of news we would like to share with you is about Italy. Our very dedicated Otto collectors from the other side of the Alps have been asking us for about three years that we make replicas of the most popular Italian sports cars. We tossed the question out to many clubs and discussed the project.

We can officially announce that we have been granted a license by Fiat that will give us the privilege of making some great models that are still missing in many collections…such as the Fiat Coupe Turbo, the Alfa 147 GTA, the 75 Turbo, the RZ, SZ, the Fiat Ritmo Abarth… and many more!

The list is long but we have to keep some surprises. Our plan is to offer 6 models a year starting early next year. This new line of Italian cars will be introduced at the Nuremberg Toy Fair 2014. Price will remain at 44.00€… Fantastico !
Prijs is dus 44 Euro, echter komen daar nog wel de volgende shipping costs bij:

1 model : 18.00 Euros --> p/st 18
2 modellen: 22.00 Euros --> p/st 11
3 modellen: 28.00 Euros --> p/st 9.35
4 modellen: 33.00 Euros --> p/st 8.25
5 modellen: 52.00 Euros --> p/st 10,40
6 modellen: 52.00 Euros --> p/st 8.70
7 modellen: 54.00 Euros --> p/st 7.75
8 modellen: 58.00 Euros --> p/st 7,25
9 modellen: 65.00 Euros --> p/st 7,25
10 modellen: 67.00 Euros --> p/st 6,70
Klopt ze komen er aan weer in gelimiteerde oplage, zodra ik kan gaan de reserveringen er uit echter heb ik daar nog geen verdere info over gehad.
Klopt, ze komen pas in 2014, dus komt dan wel. :) Ik had gehoopt dat de 155 er tussen zou zitten, maar ik ben bang dat ik nog 2015 moet wachten (als hij al komt).
'89 Alfa Romeo 75 2.0 TS 8v, Nero, 2016 - 2018
'94 Alfa Romeo 155 1.7 TS 8v, Bianco, 2011 - heden
'01 Alfa Romeo 147 1.6 TS 16v, Blu, 2018 - 2018

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 1750 'Pavesi'

wo aug 21, 2013 07:50

In het kader van 'een gewaarschuwd mens' even het volgende.
Ik was een wat ouder stuk van het draadje aan het doorbladeren, op zoek naar iets, kom ik op pagina 532 dit tegen:
Uit het land van de rijzende zon Alfa miniatura nieuws van YOW MODELLINI, een tijdje geleden hier op het forum al gemeld, maar nu is het modelletje klaar. Na de 1957 versie van de door Pininfarina ontworpen Alfa 2000 Sestriere voor de autoshow van Turijn (referentienummer K099) is nu de 1958 versie van de autoshow van Turijn klaar met referentienummer K151. In dat ene jaar zijn er behoorlijk wat wijziging aan dit prototype aangebracht door Pininfarina

-Koplampen verder naar voren geplaatst en plexiglas beschermkappen verwijderd
-Mistlampen meer naar het midden van de grille gezet
-Grille verkleind (minder ver doorlopen op voorschermen) en geometrie veranderd
-Gezicht van de auto minder rond
-Bestuurdersdeur van schuifdeur (1957) veranderd naar een konventionele deur
-Achterlichten geometrie veranderd
-Karrosseriekleur gewijzigd van ivoorwit (1957) naar metallic blauw
-Interieurkleur veranderd van mintgroen (1957) naar beige

Afbeelding

Ik gok dat de 1958 Geneve versie niet door YOW MODELLINI gemaakt gaat worden dus voor degenen die die versie willen maken moeten dan 1 van de beschikbare kits ombouwen.
Tinypic verwijdert foto's dus niet alleen na een bepaalde tijd, maar hergebruikt de codes kennelijk zelfs. Je hebt met Tinypic dus 0,0 controle over wat voor afbeelding je na verloop van tijd lijkt te hebben gepost. Dit ziet er toch een beetje.... apart uit in een miniaturendraadje.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2293
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Oude Pekela

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Vitrines met Bertones op S

wo aug 21, 2013 12:57

Mjah....... zo'n beetje hetzelfde geval als met imageshack dus, ookal krijg je daar opeens links met verkeerde foto's.

Maar goed...... back on-topic, die A19 ziet er zeker leuk uit.
Voor een kiosk-model is die best goed gedetaileerd en het is tevens een leuke verfrissing in de wereld vd Alfa-modellen.
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1760
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Vitrines met Bertones op S

ma aug 26, 2013 23:49

Mooie miniatura expositie op het Spettacolo. Heel veel bekijks en positieve reacties, zelfs Toine Hezemans en de Italiaan van "Automobilismo Storico Servizio Assistenza Corse" (de coureur / monteur die de demo met de Tipo 33 TT12 deed) hebben er vol bewondering naar staan kijken.

Afbeelding
Afbeelding

En de plaatsing in het midden van een dubbele pitbox was heel goed bedacht door iemand. We stonden het hele weekend omringd door de auto's van het Alfa museum en van Alfa Blue Team. Overdag ging de helft van die auto's naar buiten om uitgelaten te worden. Dus volop ruimte voor de toeschouwers om de vitrines te bekijken. En toch bleven alle vrijwel alle vierkante meters beschikbaar om die kostbare klassiekers 's nachts binnen te stallen. Hutjemutje bij elkaar, zo vol als het maar kan. Heel anders dan in het museum maar ook een leuk gezicht:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Enneh, de vitrines zijn allemaal doorverkocht op de gewenste wijze. Iedereen blij; de koper en ook wijzelf inclusief de penningmeester...


.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12103
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Vitrines met Bertones op S

di aug 27, 2013 00:47

De Alfa Romeo Miniatura expositie in pitbox 7 tijdens het Spettacolo Sportivo op 24 en 25 augustus was een groot succes. Teun en Fer hebben er heel wat uren ingestoken met inventariseren, regelen, vitrines ophalen en assembleren, inrichten en uiteindelijk weer leegruimen. En dat laatste is bepaald geen inpakken en wegwezen; doosjes bij de modellen zoeken en alles weer zo inpakken dat de modellen in dezelfde staat bij de dezelfde eigenaren terugkeerden als dat ze waren aangeleverd.

Fer zal hier ongetwijfeld nog verhalen over de leuke momenten met de vele bezoekers waaronder enkele grote namen uit de Zandvoortse race historie en uit Italië.

Een impressie; enkele foto's en een slideshow-video (tip: je kunt de beelden pauzeren om langer te bekijken en de muziek eventueel het zwijgen opleggen).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Vitrines met Bertones op S

di aug 27, 2013 00:51

Tijdens het SSAR heb ik een modelletje van een 33 type 2 gekocht (Burago) om het setje Burago's weer uit te breiden. Er zitten op deze sticker van Transafricana op. "Leuk, ga ik vanaaf even googelen waar dat voor staat", dacht ik. Maar helaas niets te vinden. Weten iemand hier wat meer erover ?
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Gebruikersavatar
Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2293
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Oude Pekela

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Vitrines met Bertones

di aug 27, 2013 00:58

Tijdens het SSAR heb ik een modelletje van een 33 type 2 gekocht (Burago) om het setje Burago's weer uit te breiden. Er zitten op deze sticker van Transafricana op. "Leuk, ga ik vanaaf even googelen waar dat voor staat", dacht ik. Maar helaas niets te vinden. Weten iemand hier wat meer erover ?
Correctie!
Da's een type 1, kijk maar naar dat dashboard en 't grilletje. ;)

Heb zelf die lichtblauwe Stradale gekocht, maar zo'n Transafricana Rally variant komt er ook nog wel een keer.
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Vitrines met Bertones op S

di aug 27, 2013 22:42

Ja je hebt gelijk, was laat he ;-)
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Gebruikersavatar
mr lobo
Newbie
Newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: di aug 20, 2013 22:05
Locatie: Heeg

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Vitrines met Bertones op S

wo aug 28, 2013 17:37

Ik heb een vraagje ik zag in een klaverbladje een transkit staan voor. De fabbri gt om te bouwen naar gtv6,
Weet hier mischien iemand ook waar deze te krijgen is?
Hij is van bermat trouwens.

Patrick
uw alfa romeo op schaal dan kan ik u mischien verder helpen

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 979
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Bermat GTV6

wo aug 28, 2013 21:57

Ik heb een vraagje ik zag in een klaverblaadje een transkit staan voor. De fabbri gt om te bouwen naar gtv6,
Weet hier misschien iemand ook waar deze te krijgen is?
Hij is van Bermat trouwens.
Patrick
Corrado Beretta maakt deze 1:24 resin transkits, ook van de GTV6.
zie een link en zijn Email adres
http://www.alfasport.net/webPage/View.asp?id=758

Bermat: bermat1@virgilio.it
SCARB no 00575
Alfa Romeo Registro Miniatura, since 1992.
http://alfaromeominiatura.nl
Alfa 147 2.0 Cup trackday
Alfa Giulietta Sprint Speciale 1.4 TCT 2016 rosso
*driving Alfa Romeo since 1975.

andretirrito
Newbie
Newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 21:05
Locatie: Hoorn(n-h)

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Vitrines met Bertones op S

do aug 29, 2013 22:37

Afbeelding
[/img][URL=http://s814.photobucket.com/user/andret ... 3.jpg.html]Afbeelding
Afbeelding
[/img][URL=http://s814.photobucket.com/user/andret ... 2.jpg.html]Afbeelding

Zoek de verschillen!! Basis is de carab versie zonder de lampen en stickers verder is de versie hetzelfde. (dus de donkerblauwe versie van deagostini) even mijn eigen inspiratie opgedaan tijdens ss.

Binnenkant is in zijn geheel van een peugeot 406 stw(op maat gemaakt voor de 155 scheelt een boel werk zeg maar) van minichamps welke ik kocht in houten voor 2 euro(!!) alleen de wielen die daar onder zaten waren al meer waard. zo zoek ik ook altijd slopers met rolkooien en dergelijke om dit soort verbouwingen te kunnen realiseren) wielen zijn van een mondeo touringcar kit (mat zwart gepoten). groet ANdre.
Alfa 156 V6 FL sw!

Gebruikersavatar
B-lex
Guru
Guru
Berichten: 1261
Lid geworden op: wo apr 23, 2008 21:17
Locatie: Tholen

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Vitrines met Bertones op S

wo sep 04, 2013 08:26

Afbeelding

8)
Alfa 75TS
Audi RS4 Avant
Lada Niva

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Vitrines met Bertones op S

wo sep 04, 2013 20:32

Heeeeee, leuk B-Lex! Verlaagd en al! Gaaf!
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Vitrines met Bertones op S

vr sep 06, 2013 05:12

Eindeljik weer eens wat gekocht. :wink:

Afbeelding

Afbeelding

De looksmart TZ3 stradales zijn in de ramsh op fleebay. En dat met een gelimiteerde oplage van 99 stuks per kleur. (Geel of blauw)
Vooral dat blauwe is een erg apart kleurtje. Geel komt niet helemaal uit de verf, en pas met een flits zie je dat dat interieur daarvan blauw is.

De TZ3 corsa (in de goede kleur) en de rode TZ3 stradale had ik al. Fantasie kleurtjes op de corsa versies geloof ik wel.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”