ErwinV6

Re: RE: Helaas dus echt zo...

za jun 09, 2007 09:08

Aernoudt dit soort reacties lok je natuurlijk zelf uit, hier zitten alfaliefhebbers remember?
Die vinden het nu 1maal niet leuk als je aan 'hun' merk komt :wink:
Maarre had jij nog het plan om morgen spullen op te halen?

Laat me dit ff weten als je wilt, dan kan ik het klaarleggen :wink:

Aernoudt
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: Helaas dus echt zo...

za jun 09, 2007 13:06

@Erwin: vanmiddag probeer ik ff langs te wippen; moet nog even met de e34 naar de bandenboer, bel je straks.
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

za jun 09, 2007 21:02

Sorry :?: :?: Een 1800, liefst met open kelken welteverstaan en wat gekieteld voor de toeren, klinkt ontegenzeggelijk heerlijk. Maar een 323i van de eerste 3-serie klinkt mij geweldig hoor...
In de vergelijking 6lijn en v6 heeft niemand het over de 6 huilende dellorto's op een Sei.... :cry: Dat is pas geluid....

Vectra's sturen normaal, niet bijzonder - precies zoals je van een Vectra mag verwachten.
De 159 stuurt beter.

Wil je dan nog beter sturen in een DUFFE auto? Dat hebben ze bij Ford goed begrepen! De Mondeo en Focus sturen TOP! zowel oude als huidige variant.
(dat zal hier stevig pijn doen - het is helaas niet anders.... :? )

Zo- weer aan de borrelnoten :wink:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Kosta
Guru
Guru

za jun 09, 2007 22:05

Nou, ik vind een 147 niet slechter sturen dan een Focus hoor ! Het is niet verplicht een minpunt van een Alfa te noemen hoor ! Zeker als het niet waar is. Stel jezelf gewoon de vraag : waar rij ik liever in ? Een 147 1.6 of een Focus 1.6 ? Juist !! :twisted:
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

jef 75
Guru
Guru

za jun 09, 2007 23:29

Sorry :?: :?: Een 1800, liefst met open kelken welteverstaan en wat gekieteld voor de toeren, klinkt ontegenzeggelijk heerlijk. Maar een 323i van de eerste 3-serie klinkt mij geweldig hoor...
In de vergelijking 6lijn en v6 heeft niemand het over de 6 huilende dellorto's op een Sei.... :cry: Dat is pas geluid....

Vectra's sturen normaal, niet bijzonder - precies zoals je van een Vectra mag verwachten.
De 159 stuurt beter.

Wil je dan nog beter sturen in een DUFFE auto? Dat hebben ze bij Ford goed begrepen! De Mondeo en Focus sturen TOP! zowel oude als huidige variant.

Zo- weer aan de borrelnoten :wink:
ik wil even duidelijk maken dat vermelde zin niet van mij is.

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

zo jun 10, 2007 02:43

Ik moet je helaas gelijk geven de Mondeo model 2000 stuurt een stuk beter dan de concuretie en daaar vallen helaas ook enkele modellen van ons merk in.
De Focus vindt ik niet overtuigend en niet beter dan de 147 bijv.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Kosta
Guru
Guru

zo jun 10, 2007 09:43

Nogmaals. Ik heb en in een 159 gereden en in een nieuwe Mondeo en de 159 stuurt niet minder dan de Mondeo ! Mondeo is misschien iets stijver maar de 159 heeft een beter stuurgevoel. Misschien ter overvloede maar een 1/2 jaartje geleden heeft Auto -motor und sport de 159 (4 cilinder) nog uitgeroepen tot best sturende auto in z'n klasse . Komop mensen , wees daar eens trots op !
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

hagen111
Advanced Member
Advanced Member

zo jun 10, 2007 11:31

Overigens heeft onze topic-starter een nieuwe auto aangeschaft die wel aan de wensen voldoet...

:roll: Afbeelding

Echter voor hoelang?

ErwinV6

zo jun 10, 2007 11:34

Overigens heeft onze topic-starter een nieuwe auto aangeschaft die wel aan de wensen voldoet...

Echter voor hoelang?
:jumping: :jumping:

wilco
Member
Member

zo jun 10, 2007 16:26

Toch ben ik het op sommige punten wel eens met onze topic starter..
nou bedoel ik niet het feit dat de 159 slecht zou zijn, want dat weet ik niet, maar het het imago van "poor mans ferrari" is wel totaal weg.
Het is zelfs zo dat ik de laatste tijd haast begin te denken dat de wat kleinere modellen de opvolger zijn geworden van de volvo 340.
Ik zie steeds meer een lange rij hangen achter de 145/146/147 waar dan van die grijsaarden met zo'n grote sigaar in zitten en lekker van het landschap genieten alsof ze in een 40km/h auto p het fietspad rijden ipv een 120km/h snelweg.

De volgende opmerking zal wel weer reacties losmaken :P

Maar.. mijns inziens denk ik dat het het alfa imago een beetje weg is gegaan na de 164. Je kreeg toen de 166 die ik als een boot vind rijden en waar je totaal geen vermogen voelt. Mijn vader heeft er 1 en begeer het absoluut niet.

de 164 was dan mischien al een beetje een FIAT maar deze had al wel kwaliteit, roest niet snel weg, de echte alfa blokken werden er nog in gemonteerd en een goed weggedrag al hebben ze voorwiel aandrijving. En toch de luxe van een airco/climate control
Mocht mijn 164 het op wat voor manier begeven, dan zal ik toch proberen weer een goed 164 te bemachtigen..

over de degelijkheid van duitse auto's .. wat je er niet instopt kan ook niet stuk..
Mensen die zeggen dat italiaanse auto's problemen hebben met electrisch etc. kunnen dat waarschijnlijk alleen zeggen omdat hun duitse auto die electrische opties niet hebben..
Nieuwere duitse auto's hebben tegenwoordig ook electrische problemen wat inweze nog slechter is aangezien ze tijd zat gehad hebben om te leren van de fouten die bijvoorbeeld alfa heeft gemaakt 10 jaar eerder met de ontwikkeling van deze electrische systemen ;)

Persoonlijk vind ik BMW helemaal niet lelijk en ze rijden ook goed. alleen jammer dat ze standaard zo kaal zijn van binnen.

met de rest van het duitse spul heb ik helaas helemaal niets. :D

groetjes :)
164 3.0 24V 1997

van G
Guru
Guru

zo jun 10, 2007 20:07

Echter voor hoelang?
Hmm ook een auto die de kleur wit kan hebben :-k
En met het juiste aantal cc's en cilinders :P
Laat brullen ... die motoren :biggrin:
nu Fiat 500 Opening Edition, CLS350
vroegah: MV Agusta F4, Seicento Hobby, clk 230 kompressor, Cagiva Mito evo, 156JTSWAGON, 166V6, 155TS18L16V, THEMA16VTURBO, 33 16V, TIPO17D, ABARTH130TC, 323i, ABARTH105TC FZR1000EXUP, FZR600
ooit ? DELTAintergraleEVO

hagen111
Advanced Member
Advanced Member

zo jun 10, 2007 21:51

Klinkt als dat Arnoudt flink wat klandizie kan verwachten in zijn RingTaxi....

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

zo jun 10, 2007 22:40

Ik heb te weinig rijervaring in Opels om daarover iets zinnigs te zeggen. Ooit heb ik een het eerste model witte Opel Corsa meegekregen van de Alfa Dealer omdat mijn auto voor een lang onderhoud in de garage moest blijven. Het was volgens mij een 1.0 met een metalen tafelpoot als uitlaat en opgeplakte toerenteller. Voor Amsterdamse begrippen een prima auto.

Mijn buurman heeft een 159 2.2 en mijn zusje een 159 1.9 JTD. Beide zijn ze zeer tevreden over hun auto's.
Mijn modernste Alfa is een 1995 Spider geweest (916) waarvan ik heb gezegd dat ie stopt met rammelen als je hem helemaal in elkaar rijdt.
Het gekke is dat het mij daar om gaat. Een auto moet leven, zuchten, steunen, rammelen en bonken. Dat vind ik leuk, de SZ rammelt zo hard dat er speciale "anti-rattle" sets te koop zijn. Toen ik dus een 156 meekreeg tijdens een ander grote beurt schrok ik een beetje van de degelijkheid die de wagen uitstaalde en tentoonstelde. Ik hoorde geen rammeltje, kraakje of iets.
De 159 zit nog beter, degelijker in elkaar. Ook krijg ik een beetje het idee te ver van de weg verwijderd te zijn. Dat zal bij andere merken hoogswaarschijnlijk nog verder zijn.
Voor mij is de wagen veel te luxe, net als een drie sterren restaurant. Ik eet liever bij Bird, gezond, lekker, goedkoop, spannend en chaotisch. Maar smaken verschillen.

Mijn vrouw heeft nu een GTV 2002 (916) 2.0 alles erop en eraan. Ook deze wagen rammelt nog en je voelt wat er gebeurd onder de (aangedreven) voorwielen.

De 159 of Brera zijn geen slechte of mislukte Alfa's. Het zijn goede en degelijke wagens met een sportieve inborst. De GT, 159 of Brera behoren tot de top van rijgenot.
Maar het zijn zeker geen hardcore wagens. Zoals bijvoorbeeld de lichte 33 16 klepper. Daar rij je in de binnenstad alle records aan puin. De SZ is ook meer een über-GT dan raceauto. Voor een autorit van 1500 km achter elkaar op de autoweg kun je geen betere wagen vinden.
Altijd genoeg:
- wegligging
- remkracht
- acceleratie
Dus een ongekende actieve veiliheid gekoppeld aan sportiviteit en snelheid.

Als een Mazda 4 seconde sneller over een circuit rijdt dan een Alfa vind ik dat best erg. Ik vind het niet erg dat de Mazda 4 seconde sneller is dan de Brera maar wel dat Alfa op dit moment geen model heeft dat daar tegenop kan. De 8C is geen optie, wie kan die nu betalen? Het is een special net als de SZ. Maar ik mis echt een kleine sportwagen van Alfa.

Een opgeklopte 2 of 2.2 liter is genoeg, niet zwaarder dan 1100 kg, een coupé tweezitter. Voor of achterwiel aandrijver maakt niet zoveel uit (mijn voorkeur voor achterwiel).
Prijsklasse 159, formaat 147, prestaties +GTA.

Maar ja waar kun je dat gebruiken? Op de Nurbergring natuurlijk of op het circuit Zandvoort of Assen. Wie wil er nu met 100 - 120 km/h uren achter elkaar stuiteren? Ik niet en daarom geen 18" op de SZ.
Daarom zal de markt altijd klein blijven voor zo'n auto en dus weinig winstgevend.

MAAAAAAR Alfa is het eigenlijk verplicht wel zo'n auto aan te bieden. Misschien vinden ze dat zelf ook en zo komen we weer terug op de 8C.
Voor een kleine maar zeer rijke markt (en winstgevend).

Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

zo jun 10, 2007 23:07

Zo heb ik ook altijd over gedacht. De grote meerderheid van de autokopers wilt nu eenmaal een degelijke comfortabele auto hebben. En Alfa zal zich ook hier aan moeten aanpassen om auto's te verkopen. Want geen auto's verkopen = geen inkomten = failissement.
Veel merken zijn door hun eigenzinnigheid al op de fles gegaan. Alfa heeft deze stap nu even moeten zetten. Maar je kunt zeggen wat je wil het gaat WEL goed met AR nu. En als ze traks weer geld hebben bij AR en Fiat, dan kunnen er ook weer "echte" auto's komen. Alleen zullen we daarvoor denk ik nog wel een jaar of 7-8 op moeten wachten.
Laatst gewijzigd door Veloce op zo jun 10, 2007 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

zo jun 10, 2007 23:18

Noblesse oblige.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”