Toch ben ik het op sommige punten wel eens met onze topic starter..
nou bedoel ik niet het feit dat de 159 slecht zou zijn, want dat weet ik niet, maar het het imago van "poor mans ferrari" is wel totaal weg.
Het is zelfs zo dat ik de laatste tijd haast begin te denken dat de wat kleinere modellen de opvolger zijn geworden van de volvo 340.
Ik zie steeds meer een lange rij hangen achter de 145/146/147 waar dan van die grijsaarden met zo'n grote sigaar in zitten en lekker van het landschap genieten alsof ze in een 40km/h auto p het fietspad rijden ipv een 120km/h snelweg.
De volgende opmerking zal wel weer reacties losmaken
Maar.. mijns inziens denk ik dat het het alfa imago een beetje weg is gegaan na de 164. Je kreeg toen de 166 die ik als een boot vind rijden en waar je totaal geen vermogen voelt. Mijn vader heeft er 1 en begeer het absoluut niet.
de 164 was dan mischien al een beetje een FIAT maar deze had al wel kwaliteit, roest niet snel weg, de echte alfa blokken werden er nog in gemonteerd en een goed weggedrag al hebben ze voorwiel aandrijving. En toch de luxe van een airco/climate control
Mocht mijn 164 het op wat voor manier begeven, dan zal ik toch proberen weer een goed 164 te bemachtigen..
over de degelijkheid van duitse auto's .. wat je er niet instopt kan ook niet stuk..
Mensen die zeggen dat italiaanse auto's problemen hebben met electrisch etc. kunnen dat waarschijnlijk alleen zeggen omdat hun duitse auto die electrische opties niet hebben..
Nieuwere duitse auto's hebben tegenwoordig ook electrische problemen wat inweze nog slechter is aangezien ze tijd zat gehad hebben om te leren van de fouten die bijvoorbeeld alfa heeft gemaakt 10 jaar eerder met de ontwikkeling van deze electrische systemen
Persoonlijk vind ik BMW helemaal niet lelijk en ze rijden ook goed. alleen jammer dat ze standaard zo kaal zijn van binnen.
met de rest van het duitse spul heb ik helaas helemaal niets.
groetjes