Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: Alfa Zagato Registers - en 404 stuks... Een MOOITJE!

di okt 07, 2008 10:53

Okee, en nou gaat ik het toch een keer vragen. Waarom zie je die dingen zo vreselijk vaak staan met het achterklepje op een kier open?
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa Zagato Registers - en 404 stuks... Een MOOITJE!

di okt 07, 2008 11:17

Okee, en nou gaat ik het toch een keer vragen. Waarom zie je die dingen zo vreselijk vaak staan met het achterklepje op een kier open?
Grinnnnn.... je bent niet de eerste die het vraagt...

De achterklep kan electrisch vanaf het de middenconsole traploos verstelbaar open gezet worden. De slothaak zelf zit niet aan de body vast maar aan een electromotortje met een spindel die op en neer gaat afhankelijk van hoe je de stroom poolt met de schakelaar.

Het systeem dient een 3-tal doelen:

1) er is uitwendig niets te zien van een slot... stylistisch voor z'n tijd vooruitstrevend... en het dient ook nog de aerodynamica. Met HEEEEL veel goede wil zou je er ook nog diefstalbescherming in kunnen zien.

2) De JZ heeft geen ventilatieuitgangen zoals "normale" auto's wel... (meestal geplaatst op de C-stijl). Door de mate van "openstelling" te varieeren vergroot of verminder je de luchtdoorstroming in het interieur.

3) Om de klep te kunnen openen moet je hem eerst electrisch vrij ver openen waarna je met je vingers bij een handeltje kunt waarmee je hem ontgrendelt. Aangezien de meeste JZ's alleen bij mooi weer gereden worden en zelden onbeheerd achtergelaten worden, laten veel eigenaren de klep in die stand staan. Dicht doen gaat simpelweg door de klep weer op de slothaak te laten zakken en even aan te duwen waarna ie vergrendelt.

Het mechaniek heeft niet het eeuwinge leven en is verder alleen te vinden in de, eveneens door Zagato simultaan met de JZ gebouwde, Lancia Fulvia Sport (Zagato) en dus is een defect moeilijk te verhelpen daar de onderdelen zeer schaars zijn. Dit is ook een reden (iig voor mij) om niet veel met het klepje te spelen en staat ie meestal in de stand waarin ie te ontgrendelen is om hem te openen. Dit zal voor vele andere eigenaren ook gelden.

Zoals het klepje op deze foto's staat, is ie in positie om ontgrendeld te kunnen worden:
Afbeelding
Afbeelding
Hij kan nog iets verder open.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: Alfa Zagato Registers - en 404 stuks... Een MOOITJE!

di okt 07, 2008 12:07

Ik heb een aardig artikel over de Zagato gevonden in mijn collectie Thoroughbred & Classic Cars uit 1984. Een Italiaan die de Engelse nationaliteit heeft aangenomen, blijkt het Zagato register te runnen en kan eigenaren de minder courante onderdelen leveren mede dankzij de contacten met Zagato? Ik weet helemaal nada van Zagato maar ik heb weleens gehoord dat het vrij onvriendelijke vrienden zijn
en niet reageren op verzoeken. Ik weet dus echt noppes.
They say that a true enthusiast will praise a car for it’s faults, that’s what makes them good; they have personality.

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa Zagato Registers - en 404 stuks... Een MOOITJE!

di okt 07, 2008 13:19

Ik heb een aardig artikel over de Zagato gevonden in mijn collectie Thoroughbred & Classic Cars uit 1984. Een Italiaan die de Engelse nationaliteit heeft aangenomen, blijkt het Zagato register te runnen en kan eigenaren de minder courante onderdelen leveren mede dankzij de contacten met Zagato? Ik weet helemaal nada van Zagato maar ik heb weleens gehoord dat het vrij onvriendelijke vrienden zijn
en niet reageren op verzoeken. Ik weet dus echt noppes.
Ik neem aan dat dat over Franco Macri gaat?

Die runde idd in de UK een Zagato register maar lijkt van de aardbodem verdwenen te zijn... Ik heb iig nooit zijn contactgegevens boven water weten te krijgen...

Macri is / was (?) de eigenaar van 1 van de 3 Hillman Zimp's...

WATTUS? :shock: :shock: :shock: :shock:

De Hillman Zimp...

WASDAHDANNOUWEER?

Dat is een Hillman Imp aangekleed door Zagato...

Dit is het origineel:
Afbeelding
Voor de wat ouderen onder ons wel een bekende verschijning denk ik...

Zagato heeft drie prototypes gebouwd die door het leven gingen als "Hillman Zimp"... uiteraard met alu koetswerkjes...

Hillman was destijds onderdeel van de Rootes Group en Zagato zag wel brood in een in Engeland geproduceerde Zimp (invoerrechten werden zo vermeden). De Zimp met standaard torretje van 39 PK haalde een top van 140 KM/H, mede dankzij het lage gewicht van slechts 630 KG.

Tot serieproductie is het nooit gekomen want Roots was weer voor 50% eigendom van Chrysler en die hadden andere plannen met de Imp en zetten de voet dwars...

Ik heb een aantal originele foto's op de kop weten te tikken van deze bizarre karretjes, genomen in de Zagato fabriek:
(Leuk die Lancia Flavia Sport Zagato in de achtergrond + een aantal stuk "in aanbouw"!)

De eerste twee prototypes zijn toch bij een Engelse dealer terecht gekomen en uiteindelijk door een man gekocht voor hem en zijn vrouw... Deze twee waren gebouwd op de chassis' van twee nieuwe Imps en droegen de kentekens CUD180B en CUD181B.

De kentekens zijn nagetrokken en ze staan te boek als 1964 Hillman Imps.

Deze man en zijn vrouw togen in hun respectivelijke Zimps naar de Zagato fabriek om nou eens te kijken wie die leuke karretjes gebouwd had en tijdens hun bezoek spotten ze een derde Zimp die gebouwd werd op basis van een tweedehands Imp... kenteken 9053PG die te boek staat als een 1963 Hillman Imp...

Die 9053PG is / was al sinds 1982 in handen van voorgenoemde Franco Macri en is volledig gerestaureerd. Voor het laatst gezien in 2000.

CUD180B is voor het laatst gezien in ca. 1995 en was in stralende gezondheid met zo'n 30.000 Mijl op de klok...

CUD181B lijkt in de mist der tijden verdwenen te zijn maar er gaan geruchten dat die zich in de UK bevindt...

Nu las ik ergens op een website een ingezonden brief van iemand die een Zimp in de UK ontdekt had... De auto stond gewoon buiten bij een huis weg te rotten... Een zware restauratie klus dus want ook beide deuren mistten.... toen hij in 2001 zijn financien eindelijk voor elkaar had om de auto te kopen en te restaureren... was de auto een paar weken daarvoor op een trailer opgehaald met onbekende bestemming... Tot op heden is de auto nog niet weer opgedoken...

Wat nu opvalt aan de foto's hierboven... is allereerst dat dit exemplaar ook GEEN deuren heeft... verder is ie geheel afgewerkt inclusief interieur... maar GEEN deuren... toeval? Bestaat toeval in deze dan?

Ten tweede die Lancia's in de achtergrond... dat zijn Flavia Sport Zagato's... die zijn geintroduceerd in 1965... daarmee zijn deze foto's dus ook meteen uit 1965 of later... en daarmee is het eigenlijk uitgesloten dat het hier gaat om 1 van de twee eerste prototypes...

Ter decoratie, de sales flyer voor die Flavia Sport Zagato uit 1965:
Afbeelding
Afbeelding

Het zou het meest logisch zijn dat de auto op de foto's dus Macri's auto (9053PG) is die als laatste gebouwd is... maar hoe zit het dan met dat "toeval" van die deuren? Wel toont de laatste van mijn foto's de auto compleet met deuren... maar niet in de fabriek... in een "buiten setting"... is het wel dezelfde auto als op de andere foto's?

Dit smeekt eigenlijk nog wel om wat speurwerk... zijn er meer dan 3 gemaakt? Is het misschien toch gewoon toeval van die deuren en is dit 9053PG?

Ik ga er wel eens in duiken (hoewel ik niks met Hillman Imps heb... ).

De Zagato lieden vallen wel mee hoor hoewel het nu helemaal niks meer te maken heeft met het oude Zagato... Al het oude personeel is weg etc.

Ik heb ooit het genoegen mogen smaken om Elio Zagato daar tegen het lijf te lopen, even op de foto met hem te gaan, een paar woorden te wisselen etc. Verder is de designafdeling een compleet ander bedrijf nu.

In de oude fabriek was jarenlang een restauratiebedrijf gevestigd dat gerund werd door de oude voorman van de fabriek... Ondanks de taalbarierre die ons scheidde heb ik een aantal uren met hem kunnen praten toen ik het research deed voor het hoofdartikel in het KB over de JZ. De kennis van de man was enorm en hij kon uitvoerig details opdissen en antwoorden geven op de vragen die me bezighielden (vooral over prototypes).

Intussen heeft hij dat restauratiebedrijf verkocht, is terug gegaan naar zijn geboortedorp waar hij een nieuw bedrijf gestart is dat zich, als ik de geruchten moet geloven, bezighoudt met de (re)creatie van TZ-1's... een voiture die hij uiteraard van binnen en van buiten kent en zelfs nog vele mallen voor heeft... Puur ter decoratie hing in zijn oude bedrijf de mal waarop de alu "snor" van de TZ gehamerd werd...
Afbeelding

Destijds was hij uiterst vriendelijk en behulpzaam (heeft me toen ter plekke nog aan een nieuwe stoelscharnier geholpen voor mijn JZ) maar het blijven natuurlijk Italianen... en ik weet dat ie als redelijk knorrig te boek stond....
Laatst gewijzigd door Zaagauto op za nov 29, 2014 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
ebbr
Guru
Guru
Berichten: 1228
Lid geworden op: do dec 06, 2007 11:00
Locatie: Azewijn

Re: RE: Alfa Zagato Registers - en weer twee...

di okt 07, 2008 14:11

En weer twee toegevoegd....

1300 # 229, staat bij The Gallery, Zaterdag bekeken en in vergelijk met de rest van de voorraad issie best goed te noemen....
Afbeelding
Staat er al een tijdje, zondag weer even geweest (doe'k bijna iedere maand). Mooie kar, jammer van die barst in het kunstof glazen neusje. Verder is hij toch echt wel fraai, ook fraai geprijsd al ken ik 'de' prijzen van dit spul niet. Als ik het geld d'r voor had liggen zou'k hiervoor nog wel es een doodzonde willen doen en mijn dierbaar GTV'tje tegen inruilen. sssttttt :wink:
Ben alleen bang dat ik de powerrrr TB ga missen op den duur.

ps. vind trouwens dat ze altijd mooi spul hebben staan hoor! Staat momenteel ook een toppie Montreal in rood =P~
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa Zagato Registers - en weer twee...

di okt 07, 2008 15:04

Staat er al een tijdje, zondag weer even geweest (doe'k bijna iedere maand). Mooie kar, jammer van die barst in het kunstof glazen neusje. Verder is hij toch echt wel fraai, ook fraai geprijsd al ken ik 'de' prijzen van dit spul niet. Als ik het geld d'r voor had liggen zou'k hiervoor nog wel es een doodzonde willen doen en mijn dierbaar GTV'tje tegen inruilen. sssttttt :wink:
Ben alleen bang dat ik de powerrrr TB ga missen op den duur.

ps. vind trouwens dat ze altijd mooi spul hebben staan hoor! Staat momenteel ook een toppie Montreal in rood =P~
Ik zal niks doorvertellen hoor... :wink:

Om heel eerlijk te zijn... een 1300 JZ met 1300 power is domweg ondergemotoriseerd...

Hang er een 2 liter in and let the fun begin!

Maar zo explosief als een TB zal het natuurlijk nooit zijn... de gemiddelde JZ weegt toch nog 930 KG icm met een goede 130 (?) PK voor een nette 2 liter motor dus reken maar uit....

Maar een JZ is en blijft natuurlijk een jaren 60 auto, gebaseerd op de 1300 Spider... Niet echt een auto waar je 200+ PK in wilt hebben... dat is ook niet de lol van zo'n auto....

De lol zit hem in het weggedrag (NIET te vergelijken met enige andere Alfa), het design, de exlcusiviteit en dat soort dingen.

Dat plexiglaasje is trouwens niet echt een probleem hoor... er zijn intussen genoeg betaalbare replicas te koop en heel af en toe nog een "ricambi originale" voor zijn gewicht in goud....
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: Alfa Zagato Registers - en 404 stuks... De Zimp...

di okt 07, 2008 17:01

Nu weet ik van het bestaan van de Zagato Mini maar niet dat het teken Z op een Hillman Imp voorkomt. Super verhaal.
They say that a true enthusiast will praise a car for it’s faults, that’s what makes them good; they have personality.

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: Alfa Zagato Registers - en 404 stuks... Een MOOITJE!

di okt 07, 2008 17:08

Okee, en nou gaat ik het toch een keer vragen. Waarom zie je die dingen zo vreselijk vaak staan met het achterklepje op een kier open?
Grinnnnn.... je bent niet de eerste die het vraagt...

De achterklep kan electrisch vanaf het de middenconsole traploos verstelbaar open gezet worden. De slothaak zelf zit niet aan de body vast maar aan een electromotortje met een spindel die op en neer gaat afhankelijk van hoe je de stroom poolt met de schakelaar.

Het systeem dient een 3-tal doelen:

1) er is uitwendig niets te zien van een slot... stylistisch voor z'n tijd vooruitstrevend... en het dient ook nog de aerodynamica. Met HEEEEL veel goede wil zou je er ook nog diefstalbescherming in kunnen zien.

2) De JZ heeft geen ventilatieuitgangen zoals "normale" auto's wel... (meestal geplaatst op de C-stijl). Door de mate van "openstelling" te varieeren vergroot of verminder je de luchtdoorstroming in het interieur.

3) Om de klep te kunnen openen moet je hem eerst electrisch vrij ver openen waarna je met je vingers bij een handeltje kunt waarmee je hem ontgrendelt. Aangezien de meeste JZ's alleen bij mooi weer gereden worden en zelden onbeheerd achtergelaten worden, laten veel eigenaren de klep in die stand staan. Dicht doen gaat simpelweg door de klep weer op de slothaak te laten zakken en even aan te duwen waarna ie vergrendelt.

Het mechaniek heeft niet het eeuwinge leven en is verder alleen te vinden in de, eveneens door Zagato simultaan met de JZ gebouwde, Lancia Fulvia Sport (Zagato) en dus is een defect moeilijk te verhelpen daar de onderdelen zeer schaars zijn. Dit is ook een reden (iig voor mij) om niet veel met het klepje te spelen en staat ie meestal in de stand waarin ie te ontgrendelen is om hem te openen. Dit zal voor vele andere eigenaren ook gelden.
Kijk, zo leer je toch elke keer weer iets nieuws. Dank voor je uitvoerige antwoord :D
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12106
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Zagato Registers - en 404 stuks... De Zimp...

di okt 07, 2008 17:30

Afbeelding

Met af fabriek afneembare booskijkers... over vooruitstrevend gesproken....


De Zimp mist de typische Zagato-lijn in de achterste zijruit. Is Zagato misschien alleen maar de bouwer en komt het ontwerp soms van Michelotti?

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa Zagato Registers - en 404 stuks... De Zimp...

di okt 07, 2008 18:06

Soms loopt het raar in het leven...

Per vandaag is deze originele & "vintage" foto van een Zimp naar mij onderweg... "toeval"? :lol: :lol: :lol:
Afbeelding

Maar snel eens uitzoeken welke DIT nou weer is... Is in ieder geval gefotografeerd met het Zagato gebouw in Terrazzano di Rho op de achtergrond.
Nu weet ik van het bestaan van de Zagato Mini maar niet dat het teken Z op een Hillman Imp voorkomt. Super verhaal.
Dat is inderdaad de (BMC) Mini Cat Zagato... gebouwd in 1961 en evenals de Zimp niet echt een wonderschoon automobiel...

Heb er maar 2 foto's van:

Afbeelding
Afbeelding

Van de Mini Cat is zo mogelijk nog minder bekend dan van de Zimp... Voor zo ver ik weet is er maar 1 van gebouwd en die is verdwenen...

Het was voor Zagato zelf wel een belangrijke auto want het was (wederom voor zover ik weet en ik weet echt niet alles) de eerste keer dat Zagato daadwerkelijk experimenteerde met polyester (oid) bodies...

De wagen, die later zo waar nog een Milanees kenteken gekregen heeft ook (MI 591757), was gebouwd op basis van het langere Mini Van chassis.

Ik zou hem graag terugvinden! 8)
De Zimp mist de typische Zagato-lijn in de achterste zijruit. Is Zagato misschien alleen maar de bouwer en komt het ontwerp soms van Michelotti?
Ik vind de Zimp op zich wel passen in de "Tweede Lijn Zagato" maar ik kan me de link met Michelotti heel goed voorstellen... ze tonen wel verwantschap.

Enerzijds heb je de "Ronde" Zagato lijn zoals heel duidelijk te zien in de Alfa SZ (het Eitje), de OSCA GTS en bv de Aston Martin DB 4 GT Zagato en dat zijn overduidelijke Ercole Spada pennestreken...

Er was tevens een ietwat modernere trend zichtbaar bij Zagato waarvan je bijna zou kunnen stellen dat het een voorbode was van de "Wedge Shape" die in de jaren 70 zo populair was zoals de TVR's , Triumph TR7 en Austin Princess.

Je vindt die lijn terug in de 1961 Mini Cat, de 1964 Zimp, de 1967 Rover 2000 TCZ met een culminatie in de 1969 Alfa Romeo Junior Zagato...

Ook allemaal designs die hetzij uit de pen van Spada kwamen hetzij waar hij een belangrijke inbreng in heeft gehad...

Ik zie op zich de evolutie wel... zeker als je ze zo chronologisch onder elkaar zet...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De grootste overstap is natuurlijk van Zimp naar Rover... maar als je hard met je vuist op het dak van de Zimp slaat... kom je redelijk in de buurt van de Rover...

Die typische Zagato achterruitlijn die je noemt is eigenlijk pas bij de Rover ontstaan. De vrij typerende grill is volgens mij ook ontstaan met de Rover.

Wel zit er natuurlijk bijna een decennium tussen de eerste en de laatste van dit rijtje.

Het zou op zich wel eens leuk zijn om Spada aan de tand te voelen over Michelotti invloeden... Michelotti zelf kunnen we het helaas niet meer vragen... want die heeft 28 jaar geleden het tijdelijke al voor het eeuwige verwisseld...

Ik heb nog wel originele schetsen van Michelotti ergens diep in de bananenrepubliek zitten... als ik ze tegenkom zal ik ze wel eens posten...
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
paul veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 451
Lid geworden op: do sep 15, 2005 21:37
Locatie: De Lier

Re: RE: Alfa Zagato Registers - en 404 stuks... De Zimp...

di okt 07, 2008 20:11

Soms loopt het raar in het leven...

Per vandaag is deze originele & "vintage" foto van een Zimp naar mij onderweg... "toeval"? :lol: :lol: :lol:
Afbeelding

Maar snel eens uitzoeken welke DIT nou weer is... Is in ieder geval gefotografeerd met het Zagato gebouw in Terrazzano di Rho op de achtergrond.

..
Aan de maisvelden te zien, en de fabriek op de achtergrond, vermoed ik dat deze auto dezelfde is als de foto van het interieur een stukje naar boven. Ook al blijven het italianen, ze zullen vast niet de verschillende auto's naar hetzelfde plekje hebben gereden om foto's te maken.
GT 1300 junior '75
Alfasud Sprint Veloce 1.5 '80
33 1.7IE SW '93
Iets Duits........

Gebruikersavatar
Elentinos
Member
Member
Berichten: 241
Lid geworden op: di jul 26, 2005 19:49
Locatie: Kampen

RE: Alfa Zagato Registers - en 404 stuks... De Zimp...

di okt 07, 2008 23:03

Ik ben wel benieuwd naar die schetsen van Michelotti. Ik vind het frontaanzicht van de DAF 55 Siluro ook grote overeenkomsten hebben met de JZ. Dat is dus geen toeval begrijp ik...

Afbeelding

Gebruikersavatar
Salquenen
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 874
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 15:50

Re: RE: Alfa Zagato Registers - en 404 stuks... De Zimp...

wo okt 08, 2008 09:02

Ik ben wel benieuwd naar die schetsen van Michelotti. Ik vind het frontaanzicht van de DAF 55 Siluro ook grote overeenkomsten hebben met de JZ. Dat is dus geen toeval begrijp ik...

Afbeelding
:shock: Wazdadan ???? :shock:
De lol zit hem in het weggedrag (NIET te vergelijken met enige andere Alfa)
In positieve of negatieve zin ?

Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo MiTo
Landrovert Discovery
Buell Brommert...

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: Alfa Zagato Registers - en 404 stuks... De Zimp...

wo okt 08, 2008 09:09

:shock: Wazdadan ???? :shock:
Gewoon.... een DAF (Click-it!) 8)
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Salquenen
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 874
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 15:50

Re: RE: Alfa Zagato Registers - en 404 stuks... De Zimp...

wo okt 08, 2008 09:12

:shock: Wazdadan ???? :shock:
Gewoon.... een DAF (Click-it!) 8)
Nou.... Gewoon ? Kende dit model helemaal niet. Wel een grappig ding !

Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo MiTo
Landrovert Discovery
Buell Brommert...

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”