Yep, dat was deze:
Ik vind 'm héél erg leuk, maar voor deze prijs niet meer. Dat het doosje een repro is (wel een mooie) staat voor mij wel vast.
Inmiddels alle CMC modellen reeds besteld ( ze komen bij mij deze week op de website )!
Over die andere 1:18 klassiek meesterwerk, de 8c 2900 Le Mans van CMC valt nog het volgende te melden.
Er komt inderdaad een rollend chassis zonder body beschikbaar, naast de complete modellen.
Het programma omvat:
M-107: 8c 2900 'stradale', 349 euro
M-111: 8c 2900 Le Mans, no. 19, 384 euro
M-130: 8c 2900 chassis, gelimiteerd. '800' zegt de website. Nou, in deze prijsklasse (275 euro) noem ik dat eerder 'ruimschoots leverbaar'. Grappenmakers.
M-131: 8c 2900 motor in display case, 114 euro.
Net als bij BBR rechtstreeks vanaf de producent in je winkelmandje te leggen: CMC website.
Uiteraard moet alles op dat chassis nog wel een decent kleurtje krijgen en horen er spaakwielen onder.
En laat dat nu juist een grote fout zijn:
Leuk detail is dat dit één van de weinige modellen met de oude motorkap is.
~kreun~En laat dat nu juist een grote fout zijn
Het eerste model heeft Marco Sambataro gereed nu met de etsdelen erop, vanaf eind maart volgen meerdere exemplaren voor ons.Marco Sambataro van Gulp Model is met een nieuw model bezig: de 6c 3000 CM met Boano carrosserie:
De 1:1 auto werd in 1955 aan de Argentijnse president Perón geleverd, nadat het chassis (AR * 1361.00126) van Juan Manuel Fangio's 6c 3000 van zijn beschadigde carrosserie was ontdaan en door Boano van een nieuwe jas was voorzien. Daarbij was duidelijk met een schuin oog naar Touring's Disco Volante gekeken. Na enkele maanden raakte de auto beschadigd bij een aanrijding met een bus en werd vervolgens door een ingevlogen Italiaane specialist, Alberto Borghi, hersteld. September 1955 werd Perón door de revolutie opzij gezet, hij vluchtte naar Paraguay. Zijn bezittingen, waaronder de Boano, werden geveild. De auto ging diverse keren over naar een andere eigenaar en veranderde enkele keren van kleur. In 1970 verwierf Henry Wessels III de auto. Hij nam er mee deel in klassieker races totdat de auto in 1984 bij een race in Pittsburgh grondig vernield werd. De auto werd weer hersteld, maar nu niet meer als Boano maar met een replica van de oorspronkelijke Colli coupé carrosserie.
Gulp's 1:43 Boano zou komende oktober gereed moeten zijn. Mooie keuze, want kleine Colli's zijn er al 'genoeg'
853 Euro???? Absurd, inderdaadYep, dat was deze:
Ik vind 'm héél erg leuk, maar voor deze prijs niet meer. Dat het doosje een repro is (wel een mooie) staat voor mij wel vast.
Belachelijke prijs,kocht mijn exemplaar voor 5 tientjes nog niet zo lang geleden op marktplaats,weliswaar geen blauwe ,maar een grijsmettalic zie je volgens mij ook niet zo vaak.853 Euro???? Absurd, inderdaadYep, dat was deze:
Ik vind 'm héél erg leuk, maar voor deze prijs niet meer. Dat het doosje een repro is (wel een mooie) staat voor mij wel vast.
Bij mij in de vitrine rest nu een Ediltoys Giulia GT metalen bodyshell, heb de bodemplaat, wielen (hadden al geen banden meer), interieur en bumpers weggeflikkerd...
was m'n eerste Bertone model..
Vreemd genoeg was ik destijds de enige bieder op deze Giulia GT,de grijze Giulia ernaast kocht ik ruim 15 jaar geleden voor 95 Gulden,vond ik toen erg veel geld,maar wist toen ook al dat ze moeilijk te vinden warenTja, ik zou het er ook nooit voor neerleggen, maar genoeg anderen kennelijk wel. Edil Toys Alfa's brengen al jaren lang velen honderden Euro's op. De blauwe GT van Rodger 'deed' bijna 10 jaar geleden al zo'n 400 Euro en die had een lelijke onverwijderbare vlek op het linker portier.
Je hebt denk ik meer geluk op Marktplaats gehad dan je dacht, Alfetta72