Grrr... dat weet ik, maar ik verhaspel de namen Mercury en Century wel vaker
Nou ja, waar gehakt wordt vallen spaanders.
Over gehakt gesproken, dat kunnen we wel maken van de Berlina 2000 van M4. Al meer dan vijf jaar geleden kwam de Monte Carlo-versie uit. Ik kon daar niet echt enthousiast over worden. In de eerste plaats is het model niet meer dan
een 1750 met een ander grilletje. Dashboard en (slordig gemonteerde) achterlichten zijn domweg niet aangepast. Bovendien was ik achterdochtig wat betreft het realiteitsgehalte. M4 presenteerde ook een Carabinieri uitvoering waarvan mijn contacten in Italië met grote stelligheid beweerden dat het fantasie is. Heeft deze startnummer 147 echt wel deelgenomen aan de Rally Monte Carlo van 1972? Ik kon hem online in geen enkele startlijst of uitslag vinden.
Tot nu. Op zoek naar andere informatie stuitte ik op de site
http://rallyemontecarlo1972.unblog.fr. Hee poppelepee, een complete startlijst. Het waren de heren Bordes en Foucault (heeft die laatste naam iets te maken met het dwars gaan van de Berlina?
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
) die reden met deze Alfa. Finishen deden ze niet. De site bevat ook een enorme hoeveelheid foto's. En ja hoor, daar is-ie:
Hallo zeg, daar staan toch wel iets meer sponsornamen en teksten op dan op de nogal kale M4. Wat een regelrechte aanfluiting is dat model, er klopt bijna niets van. Zelfs het kenteken is fout; van 500 PX 21 is 500 PX.200 gemaakt.
En dan hebben we het nog niet eens over de kleur gehad....