Knaarski

Alfa romeo 147 selespeed

zo mar 19, 2006 13:54

Hallo Forum,

ik ben nieuw hier dit vanwege mijn alfa 147 selespeed, hierover heb ik wat vragen en hoop dat iemand mij kan antwoorden.

Ik heb donderdag 9 maart mijn auto bij de dealer gebracht reed uitstekend, echter toen ik hem terug kreeg na de 60000 km beurt
was ie niet voorruit te branden een hoop herrie maar geen snelheid en hij kon zijn vermogen niet kwijt, auto bij de dealer terug
gebracht waar ie nu al een week staat volgens de dealer iets met de kop was de 1e reactie, later was het dat de uitlaat helemaal
dicht geslibt was affijn heb inmiddels wel de rekening gehad van de 60.000 km beurt schrikt niet 1150,-- euro lijkt mij ook niet
normaal voor een auto van 3 jaar en 57500 km op de teller, dan is deze reparatie nog niet eens berekend.

Wie heeft iets wat het zelfde was of kan mij adviseren wat te doen, ik ben inmiddels wel een beetje af van alfa want met zulke
reparatie rekening blijf ik niet lang meer alfa rijden, mooie design maar voor de rest schrikbarend duur.

Bikatje

jolinos

RE: Alfa romeo 147 selespeed

zo mar 19, 2006 15:05

Jammer dat je een rot ervaring heb want 1150,-euri is niet mis ,maar dealer onderhoud is duur ook ander merk is uurloon dealer duur. :shock:

Wij zitten gelukkig in buurt van goede alfa garage goos van pelt in veen daar zijn loonuren nog betaalbaar en ik vraag altijd wat verwachte kosten zijn en het valt altijd mee als wij alfa ophalen hij is altijd goedkoper dan wat hij heeft gezegd . :thumbs:

Ik hoop dat dealer je tegemoet komt met andere kosten anders is alfa rijden minder leuk. :(

Andretti Molletti

RE: Alfa romeo 147 selespeed

zo mar 19, 2006 15:36

Specificeer je rekening eens. Riemen distributie remmen 4 nwe banden etc etc kan wel 2150 zijn!!
Zonder rekening kan niemand hier iets zinnigs over zeggen natuurlijk!!
Daarnaast moet een auto na een beurt net zo rijden als ervoor... hun probleem zou ik zo zeggen!!
Wat is de diagnose?

Wim

RE: Alfa romeo 147 selespeed

zo mar 19, 2006 18:18

Heb je ook geen vermogen als de moter warm is???
Heb ook zoiets gehad met mijn 156, maar dat was alleen de eerst +/- 3km.
Er is toen van alles vervangen, maar uiteindelijk bleek het aan de software te liggen, dus nieuwe software geladen en klaar is kees.
Misschien een optie voordat je al die dure reparaties laat uitvoeren :?: :?: :?:

Knaarski

RE: Alfa romeo 147 selespeed

ma mar 20, 2006 19:45

De rekening er is een distributie riem vervangen, riemspanner, riembalans, remblokset, een as en dan voor 330,-- euries
ex BTW aan uren, tja wat kan je controleren he.

Nu is alles gerepareerd en is een inlaatspruitstuk en de middelste catalysator vervangen, rekening heb ik nog niet maar
ik denk tussen de 1500 en 2000,-- euro en ik wil weten of dit normaal is bij een alfa dat je na amper 57000 km en 3 jaar
oud financieel helemaal leegloop met zo'n ding.

En de reparateur/dealer speelt de grote onschuld zoals gewoonlijk, krijg je allemaal van die verhalen wat andere mensen
aan hun alfa hebben omdat ze geen of weinig onderhoud laten plegen, ik rij nog normaal met dat ding trek niet bruut op of zo.

Maar mijn besluit is al genomen dit was mijn 1e en laatste alfa begin 2007 gaat ie eruit en ik koop er nooit meer 1.

Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: Alfa romeo 147 selespeed

ma mar 20, 2006 19:58

Das inderdaad vet balen

nu maar hopen dat je de rest van het jaar kosteloos rijdt zodat de scherpe kantjes er een beetje af gaan.
en je er misschien nog anders over gaat denken.



grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

RE: Alfa romeo 147 selespeed

ma mar 20, 2006 21:10

Eerste paragraaf van je post klinkt prima. Tweede paragraaf/alinea lijkt me een vreemd verhaal, maaaaaar wat heeft de dealer erover te zeggen (2 kanten aan ieder verhaal).

Als ik optel wat ik zo kwijtben aan de V6 ... tja Alfa rijden is toch gewoon prijzig, al moet ik zeggen dat de Twin Spark veel minder duur was.

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1641
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

RE: Alfa romeo 147 selespeed

ma mar 20, 2006 22:23

Euhm heb je de alfa nieuw of 2e hands gekocht bij de dealer destijds? Of ben je daar puur en alleen binnengestapt voor de onderhouds beurt?
Want mijn ouders hebben min of meer hetzelfde meegemaakt bij een peugeot dealer... waren ze vergeten in de computer te kijken en dachten ze ons even een dikke rekening aan te smeren voor allerlei onderhoudsdingen en reparaties.
En toen mijn pa even met de bedrijfsleider is gaan babbelen kwamen ze er pas erachter dat de auto daar gekocht was en was de rekening opeens een stuk minder fors.

Oftewel de merkdealer is bijna altijd onnodig duur, dat is echt niet alleen bij Alfa, dus stap voortaan naar een alfa specialist, die heeft misschien een minder mooie showroom of werkplaats maar daar krijg je tenminste wel waar voor je geld.

En tja wat betreft die ik rij nooooooooit meer alfa opmerking, dan kun je het beste maar gaan fietsen in het vervolg want dat is de enige manier om in de toekomst geen grote reparatie kosten meer te hebben ongeacht het merk auto. :roll:

Wim

Re: RE: Alfa romeo 147 selespeed

ma mar 20, 2006 23:01

Euhm heb je de alfa nieuw of 2e hands gekocht bij de dealer destijds? Of ben je daar puur en alleen binnengestapt voor de onderhouds beurt?
Want mijn ouders hebben min of meer hetzelfde meegemaakt bij een peugeot dealer... waren ze vergeten in de computer te kijken en dachten ze ons even een dikke rekening aan te smeren voor allerlei onderhoudsdingen en reparaties.
En toen mijn pa even met de bedrijfsleider is gaan babbelen kwamen ze er pas erachter dat de auto daar gekocht was en was de rekening opeens een stuk minder fors.

Oftewel de merkdealer is bijna altijd onnodig duur, dat is echt niet alleen bij Alfa, dus stap voortaan naar een alfa specialist, die heeft misschien een minder mooie showroom of werkplaats maar daar krijg je tenminste wel waar voor je geld.

En tja wat betreft die ik rij nooooooooit meer alfa opmerking, dan kun je het beste maar gaan fietsen in het vervolg want dat is de enige manier om in de toekomst geen grote reparatie kosten meer te hebben ongeacht het merk auto. :roll:
Ik ben het hier helemaal mee eens, maar vind het wel een beetje vreemd, dat het wat uitmaakt of je de auto daar gekocht hebt of niet.
Moet voor de kosten van reparatie toch niks mogen uitmaken????

Andretti Molletti

RE: Alfa romeo 147 selespeed

ma mar 20, 2006 23:06

JA dan blijft er maar één advies over:

TOYOTA (Nissan, etc etc)......

sterkte :!:

Gebruikersavatar
van G
Guru
Guru
Berichten: 1352
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:01
Locatie: Zeeuwsch-Vlaanderen

RE: Alfa romeo 147 selespeed

di mar 21, 2006 00:23

@Knaarski....... Dat klinkt allemaal niet erg best.

Het probleem lijkt mij niet 100% Alfagerelateerd. (maar daar heb jij natuurlijk niets aan)

Ik ken natuurlijk niet alle details, maar met de huidige vervangcultuur in sommige garages......

Lees :arrow: het kan dit component zijn maar blijkt het later wat anders te zijn blijft het niet

kapotte vervangen component toch zitten, jammer, veel kosten, sorry maar we kunnen het ook niet terugsturen :evil:

@Rainier155......... helemaal mee eens
nu Fiat 500 Opening Edition, CLS350
vroegah: MV Agusta F4, Seicento Hobby, clk 230 kompressor, Cagiva Mito evo, 156JTSWAGON, 166V6, 155TS18L16V, THEMA16VTURBO, 33 16V, TIPO17D, ABARTH130TC, 323i, ABARTH105TC FZR1000EXUP, FZR600
ooit ? DELTAintergraleEVO

Soulfly
Member
Member
Berichten: 111
Lid geworden op: zo feb 13, 2005 09:13
Locatie: Groningen
Contacteer: ICQ

Re: RE: Alfa romeo 147 selespeed

di mar 21, 2006 11:32

JA dan blijft er maar één advies over:

TOYOTA (Nissan, etc etc)......

sterkte :!:
Moah..

1996 Toyota Starlet 1.3 16v GLX (laatste serie starlet).

Distributieriem vervangen: 500 euro
Handremkabel vervangen: 150 euro

Het zijn maar 2 voorbeelden en ja, dit is door de Toyota dealert gedaan.

Andretti Molletti

RE: Alfa romeo 147 selespeed

di mar 21, 2006 11:57

's nachts, wat straatlantaarns branden geel. Geen hond waant zich meer op straat, het is te laat, te koud.. De schittering van de omgeving werp vage beelden in de ruiten, Q-Music draait oude '80 plaatjes en je bent na lange tijd weer bijna thuis. De lange rit was vermoeiend met overdag weer een hoop files en eigenlijk niet echt opschietende medeweggebruikers (in Toyota's ;) ). Het laatste stuk door de polder dwaal je wat weg in gedachten.. de schittering in de ruiten geven het idee van oude waterverf schilderijen, schilderijen zonder echt contrast.. een vieze Fangio lijkt voorbij te flitsen en daar staat ook al Enzo als broekkie te sleutelen aan een tipo... Carlos Chiti geeft Toinde hezemans nog even een schouderklop voordat hij instapt in zijn GTA, je schakelt terug voor een bocht en glimlacht.. Jeremy Clarkson flits voorbij met zijn fantastische commentaar en evenzo geweldige rijstijl.. brand wat banden op ve 147GTA.. Laatste stuk van de polderweg begint..nog slechts enkele lantaarns in een totaal verlaten landschap..vlak overzichtelijk en bekend als je broekzak...Je schakeld terug en de Selespeed geeft tussengas.. je accelereert met je 150pk naar idiote snelheden en rem scherp aan, schakelt terug en geniet van de gierende banden en gasgevende Selespeed. Licht onderstuur wat overgaat in messcherp bochtenwerk als je met het gas speelt..Een hardrocknummer galmt ineens uit de bose installatie net voor de laatste bochten en zweept je op.. Je vertrouwd volledig op je auto, de techniek van deccenia's op de diverse circuits. Ervaring van mannen met namen die alleen maar gezongen kunnen worden in een lofzang..met ruim 160 rem je aan voor een haakse bocht.. terugschakelend met je stuurflippers zoals de Stig dat als eerste deed in de F1, zoals Alfa dat als eerste bracht in de serie auto's.. demotor wordt door de versnellingen gejaagd terwijl je hard inremt en uiteindelijk met dik 5000 rpm knalt i in twee :-({|= , je zet de auto.. zoekt de apex en geeft gas..schakelt op naar 3.. 4...zit in het rood... ziet de thuishaven.. daar in het schemer staan ineens langs de kant.. schumi, Chiti, Fangio, Larini, Farfus..Enzo..te applaudiseren. =D> .je stopt voor de deur.. ieder gezond man zou naar binnen vliegen naar zijn thuishaven, geliefde(s).. je blijft nog even zitten.. laat de motor nog even draaien en geeft je macina nog een klopje..je geniet nog even na van het stuk cultuurhistorie wat je heb mogen erven.. de emotie golft nog even door je heen.. en daar staat ze..je vriendin/vrouw/kids whatever.. terwijl je naar binnen holt, kijk je nog even om..om daarna de gelukkigste man van het universum te zijn...



Maar goed je kan ook een Golfje kopen hoor... :needcoffee:
er zijn zo veel goede auto's.. er is maar één Alfa Romeo!!
Laatst gewijzigd door Andretti Molletti op di mar 21, 2006 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Soulfly
Member
Member
Berichten: 111
Lid geworden op: zo feb 13, 2005 09:13
Locatie: Groningen
Contacteer: ICQ

RE: Alfa romeo 147 selespeed

di mar 21, 2006 12:07

Nah, die verhipte truttenschudders met 1.3 16v's zijn nog verdomde rap... (mag d'r best wel graag een blokje mee om).

Maar wat dre al aangeeft ... tsjah... Vind eens zo'n verhaal met emotie bij een ander merk.. Als je het goed doet is een Alfa Romeo rijden geen leuk verhaaltje, maar een beleving.

Het enige dat jij nu tegen het lijf loopt Knaarski, is een verrotte dealer... Tenminste, zo'n verschil zoals jij omschrijft tussen het wegbrengen en ophalen en dan een dichtgeslibte uitlaat?

Zoals al eerder gevraagd, heb je de wagen nieuw gekocht? Zo ja, waar? Zelfde dealer?

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: RE: Alfa romeo 147 selespeed

di mar 21, 2006 12:11

Nu is alles gerepareerd en is een inlaatspruitstuk en de middelste catalysator vervangen, rekening heb ik nog niet maar
ik denk tussen de 1500 en 2000,-- euro en ik wil weten of dit normaal is bij een alfa dat je na amper 57000 km en 3 jaar
oud financieel helemaal leegloop met zo'n ding.
Dat is natuurlijk wel een raar verhaal. Uitlaat dichtgeslipt? Binnen drie jaar inlaatspruitsuk en middelste katalysator? Hebben we het niet over een uitlaatspruitsuk en middelste demper met katalysator?

Ik kan niks anders denken dat er hier onnodige reparaties gedaan zijn. Ik denk dat je eerder een andere dealer dan een ander merk moet zoeken...
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”