Pagina 1 van 5
Tja...24v geweld
Geplaatst: ma mei 01, 2006 21:05
door Emilio
Ik heb vandaag even een 164 3.0 24V onder mijn kont.
Ik ben totaal van mijn sokken gebalzen van het vermogen.
Heb nog nooit een alfa V6 onder mijn kont gehad, dus dit is even een ervaring.
Zo'n 3.0 24V blokje... Waar past dat (mechanische gezien) allemaal in?
75, 90?
Want ik zie al een 90 met een 3.0 24V voor me. Op gas natuurlijk.....
Lijkt of ik eindelijk weer een richting heb gevonden...
RE: Tja...24v geweld
Geplaatst: ma mei 01, 2006 21:07
door ciclista
Past in een 82 Alfetta 2.0 GTV....
RE: Tja...24v geweld
Geplaatst: ma mei 01, 2006 21:10
door Emilio
Mechanische gezien een 1 on 1 fit?
Nee toch?
RE: Tja...24v geweld
Geplaatst: ma mei 01, 2006 21:16
door yuri 75 V6
Oliepomp moet anders. Intake plenum transaxle V6 zul je pas moeten maken of zelf iets fabrieken met het plenum van de 24V (krap bochtje, geloof ik). Hoofdremcilinder kan in de weg zitten omdat de kop groter is. Heb auto's gezein waar het blok enigszins schuin inlag (cilinderbank bijrijderszijde ongeveer iets meer rechtop dan die aan bestuurderskant) zodat cilinderkop niet in de knoei komt met hoofdremcilinder. Olievuldop zit ook niet fijn (wederom hoofdremcilinder). Is al wel eerder gedaan, maar is zeker geen 1 op 1 wissel!
RE: Tja...24v geweld
Geplaatst: ma mei 01, 2006 21:32
door Emilio
O.k. ik blijf van mijn gtv af.
Wellicht iets om in een 90 te stoppen?
Meer 1 on 1 swap?
RE: Tja...24v geweld
Geplaatst: ma mei 01, 2006 21:36
door yuri 75 V6
Nee, helaas... bovenstaande verhaaltje was gebaseerd op een 12v transaxla (zoals de 90) naar 24v. Vanaf een 4-cilinder is het nog wat meer werk (motorsteunen en zo).
ooit zal ik er wel aan beginnen, maar niet nu
RE: Tja...24v geweld
Geplaatst: ma mei 01, 2006 22:40
door marc7eleven
LENZ weet er alles van.
RE: Tja...24v geweld
Geplaatst: di mei 02, 2006 03:19
door berlinista
Jah, das toch die vreselijk fraaie 75?
Joh je moet dat in een belastingvrije Sei plakken. Een 3.5 V6 24V zonder kat enz, op gas LPi G3 in een Sei.
En die moet natuurlijk zwart zijn, met 17 inch Azev A met zwarte spaken en gepolijste randen. Donker glas. Verlaagd. Veel camber.
en met bordje Mafia Staff Car.
Automaat, leer airco, schuifdak.
Trekhaak om je reeser naar t Circuit te slepen.
Vette Shizzle.....
Re: RE: Tja...24v geweld
Geplaatst: di mei 02, 2006 07:02
door ronald
Jah, das toch die vreselijk fraaie 75?
Joh je moet dat in een belastingvrije Sei plakken. Een 3.5 V6 24V zonder kat enz, op gas LPi G3 in een Sei.
En die moet natuurlijk zwart zijn, met 17 inch Azev A met zwarte spaken en gepolijste randen. Donker glas. Verlaagd. Veel camber.
en met bordje Mafia Staff Car.
Automaat, leer airco, schuifdak.
Trekhaak om je reeser naar t Circuit te slepen.
Vette Shizzle.....
RE: Tja...24v geweld
Geplaatst: di mei 02, 2006 08:18
door Maurizio
Joh je moet dat in een belastingvrije Sei plakken. Een 3.5 V6 24V zonder kat enz, op gas LPi G3 in een Sei.
Nu alleen nog een pot geld en een bak vrije tijd, zat ook over een dergelijk projektje te dagdromen
RE: Tja...24v geweld
Geplaatst: di mei 02, 2006 09:37
door berlinista
Die pot geld die je nodig hebt valt wel mee.
Ik weet her en der wat Sei's te staan, Emilio ook. Je zal wat moeten scharrelen met die sei's zodat je alle spullen van bovenstaande opties hebt, en natuurlijk ergens een 164 24 V zien te scoren als donor. Evt ook voor het leer en elektrisch bediende alles.
Wat je vooral nodig zal hebben voor zo een project is TIJD!!!!!!
Laat ik DAT nou nooit hebben.
Maar dat zou dan dus wel de UBER Alfa worden denk ik zo.
The one they should have made......
RE: Tja...24v geweld
Geplaatst: di mei 02, 2006 10:31
door Maurizio
jammer genoeg heb ik een chronisch gebrek aan beide
Re: RE: Tja...24v geweld
Geplaatst: di mei 02, 2006 11:09
door Soulfly
Die pot geld die je nodig hebt valt wel mee.
Ik weet her en der wat Sei's te staan, Emilio ook. Je zal wat moeten scharrelen met die sei's zodat je alle spullen van bovenstaande opties hebt, en natuurlijk ergens een 164 24 V zien te scoren als donor. Evt ook voor het leer en elektrisch bediende alles.
Wat je vooral nodig zal hebben voor zo een project is TIJD!!!!!!
Laat ik DAT nou nooit hebben.
Maar dat zou dan dus wel de UBER Alfa worden denk ik zo.
The one they should have made......
Gewoon een 164 3.0 V6 24v gaan rijden dus... scheelt tijd, zeker als je 't niet hebt en je kan nog goed hoeken met zo'n limo ook
RE: Tja...24v geweld
Geplaatst: di mei 02, 2006 11:59
door Dennis de Rooy
psst, soulfly..... voor velen van ons zit de bak aan de verkeerde kant van de auto
Gewoon een 3.2 24V in een GTV6 hangen, HC zuigers, 6 ITB's en een sidepipe........... (had ik maar tijd, en kon ik maar afscheid nemen van mijn fantastische 12V).
RE: Tja...24v geweld
Geplaatst: di mei 02, 2006 12:16
door Emilio
Dus ongeacht of het een 90, 75 of gtv6 is, het is exact dezelfde hoeveelheid werk.
Heb op gtv6.com een manual gevonden.
Overigs wil ik dat vermogen op m'n achterwielen. met idd de bak achterin.