MightyMarcel

zijn alfa-bumpers zelfklevend of zo ? %$%!@

za jun 03, 2006 18:22

Beste broeders en zusters van het genootschap der Alfisten, (;))

Trekt een zwarte alfa 33 met spoiler bumperklevers aan of zo ? Ik zweer t, als ik in de swift van mn ma of de hyundai getz van mn pa rijdt, heb ik vrijwel nooit last van klevertjes. Oke, af en toe, maar meestal halen die lui je gewoon in, en probleem opgelost.

Zoniet in mijn bella.
Ik kan geen km rijden zonder dat er weer een (tis typisch, maar altijd dezelfde soort auto's) 10e hands duits zeemonster (golf, soms een polo) of een franse escargot (peugeot, vaak 205, ook 206, geen 40x of 60x...) of iets dergelijks wanstaltelijks op 5cm afstand gaat rijden - ongeacht waar, ook in 30km zones, 50km-gebieden, autowegen, autosnelwegen.... en me gewoon niet inhaalt,maar wel irritant en gevaarlijk achter me gaat rijden.

Nou vormt dit een probleem. Een oplossing zou natuurlijk zijn om altijd in een grijze suzuki swift te gaan rijden, maar ik wil ook nog wel 's een pleziertje ;) iets anders gaan rijden dan alfa is geen optie. Sowieso, deze auto moet nog twee jaar mee.

Nou vroeg ik me twee dingen af :
- wat doen andere alfisten dr aan (en hoe blijf je in de auto, blijf je rustig of raak je, net zoals ik, een beetje in paniek (ik wel dus, en ik zou dat liever niet hebben - ik durf prima te rijden, maar van dit soort dingen wordt ik wat paniekerig... :oops: )
- hebben jullie nou ook meer last van klevertjes in een alfa dan in een 'grijze muis' ?

Luc33
Guru
Guru

RE: zijn alfa-bumpers zelfklevend of zo ? %$%!@

za jun 03, 2006 18:31

Wat ik doe zeg ik niet, is niet veilig :lol:
Luc
33 1.7 16v
146 JTD

Rees-Cees

za jun 03, 2006 18:35

Ik geef gewoon gas in mijn "grijze muis" kijken of ze het bij kunnen houden. (van de A6 naar de A27 heerlijk om ze daar dan af te schudden en vervolgens te laten passeren als ik weer 120 rij............... :whistle: )

Maxtor
Guru
Guru

za jun 03, 2006 18:35

Ik troggel ze dan altijd even af door even goed scherp een bochtje te nemen, zijn ze nergens meer 8)
'78 Alfasud Sprint 1.5
'83 33 Berlina S.L. 1.5
'89 33 Sportwagon 1.3S
'93 33 Berlina 1.7 16V
'87 90 2.5 V6 QO
'94 164 3.0 V6 24V Super
'00 166 3.0 V6 Sportronic
'01 Spider 3.0 V6 24V
‘04 GT 3.2 V6
'11 159 Sportwagon 1750 TBi

MightyMarcel

Re: RE: zijn alfa-bumpers zelfklevend of zo ? %$%!@

za jun 03, 2006 18:36

Ik troggel ze dan altijd even af door even goed scherp een bochtje te nemen, zijn ze nergens meer 8)
dat gaat niet op een rechte weg....
op een weg hiero met allemaal rotondes doe ik dat ook, gewoon stug doorrijden met 50 of zo over een rotonde, dan ben je ze idd kwijt, want dat lukt je in een golfje ab-so-luut niet natuurlijk :twisted:

Mathijs Spider 2000

za jun 03, 2006 18:39

Ik kijk of ze me eerst kunnen bijhouden als ik op de snelweg de ruimte heb, meestals zijn we dan klaar. Zo niet dan laat ik even in de toeren mijn gas los, en dan direct vol op het gas. Er onstaat dan zo'n leuk rookwolkje van de verbrande olie ( :oops: ) dat ze vanzelf wel meer afstand gaan houden :D

Rees-Cees

za jun 03, 2006 18:40

want dat lukt je in een golfje ab-so-luut niet natuurlijk :twisted:
Daar zou ik niet zo zeker van zijn, een "golfje 1" heeft een meer dan goede wegligging. Je kunt er beter mee hoeken dan met een 33 of zo.

MightyMarcel

za jun 03, 2006 18:44

Daar zou ik niet zo zeker van zijn, een "golfje 1" heeft een meer dan goede wegligging. Je kunt er beter mee hoeken dan met een 33 of zo.
bumperklevers rijden niet in een klassieke golf, maar in een misbaksel dat de golf opgevolgd heeft en dus maar dezelfde waterige naam kreeg. (de golfjes waar ik op doel, zijn vaak golfjes 2, niet al te goed onderhouden, van alles aan 'verbeterd', met als gevolg een auto die simpelweg gevaarlijk rijgedrag vertoont. Een golf 1 gti zal heus hard de hoek omkunnen, maar de golf 2 cl die oma ooit gekocht heeft, maar waar kleinkind nu een rioolbuis onder gehangen heeft en heel praktisch het zwaartepunt omhaag heeft gebracht n.a.v. de tupperware party van zn tante, kan heus niet snel een rotonde om.

en als het kan, dan doen ze t kennelijk niet. dat kan ook nog, natuurlijk.

Speeder
Guru
Guru

za jun 03, 2006 18:47

bumperklevers rijden niet in een klassieke golf, maar in een misbaksel dat de golf opgevolgd heeft en dus maar dezelfde waterige naam kreeg. (de golfjes waar ik op doel, zijn vaak golfjes 2, niet al te goed onderhouden, van alles aan 'verbeterd', met als gevolg een auto die simpelweg gevaarlijk rijgedrag vertoont. Een golf 1 gti zal heus hard de hoek omkunnen, maar de golf 2 cl die oma ooit gekocht heeft, maar waar kleinkind nu een rioolbuis onder gehangen heeft en heel praktisch het zwaartepunt omhaag heeft gebracht n.a.v. de tupperware party van zn tante, kan heus niet snel een rotonde om.

Rustig maar hoor, ik begrijp wel wat je bedoeld. Ik ga altijd een baantje naar rechts zodat ze me voorbij kunnen. Zijn ze blij, en ben ik van ze af 8) Soms doe ik onverstandig, en schakel ik een versnelling terug. Af en toe een rotonde om gieren is er dan ook nog wel bij. Remmen is iets wat ik in ieder geval nooit zal doen met mijn 33, daar is ie me 'net' ff iets te waardevol voor :wink:
Gehad:

'93 Alfa Romeo 33 1.4IE Boxer

Luc33
Guru
Guru

za jun 03, 2006 18:48

Harder gaan rijden zou ik dus al helemaaaaaaaal niet doen :lol:
Luc
33 1.7 16v
146 JTD

Rees-Cees

za jun 03, 2006 18:50

Nee dat kun je niet in die bloote 33 :jumping:

Remmen is geen optie voor mij, dan ga ik ook wel naar rechts.

MightyMarcel

za jun 03, 2006 18:51

Rustig maar hoor, ik begrijp wel wat je bedoeld. Ik ga altijd een baantje naar rechts zodat ze me voorbij kunnen. Zijn ze blij, en ben ik van ze af 8) Soms doe ik onverstandig, en schakel ik een versnelling terug. Af en toe een rotonde om gieren is er dan ook nog wel bij. Remmen is iets wat ik in ieder geval nooit zal doen met mijn 33, daar is ie me 'net' ff iets te waardevol voor :wink:
op een tweebaans-weg is dat logisch, en bv op de snelweg wil ik dan weleens gewoon ff wat langzamer gaan rijden (verderop toch een vrachtwagen of zo, weet je).

t stoort me vooral op drukke wegen, midden in het centrum, dat soort wegen. waar je a)niet ongegeneerd hard kan rijden, zoals op de snelweg en b)met je dus kennelijk niet in kan halen, of dat niet durft. en dan kan ik dus niet een baantje naar rechts, want die baan is er gewoon niet.

ach, je kan t eigenlijk alleen negeren. maar 't is wel strontvervelend...

Luc33
Guru
Guru

za jun 03, 2006 19:07

Nee dat kun je niet in die bloote 33 :jumping: .
Die is nu een stuk lichter hoor..... gaat als de brandweer. pooeeeheeeeeej
Luc
33 1.7 16v
146 JTD

Rees-Cees

za jun 03, 2006 19:07

Nee dat kun je niet in die bloote 33 :jumping: .
Die is nu een stuk lichter hoor..... gaat als de brandweer. pooeeeheeeeeej
of als de Brand Weer (vlammen dus :?: )

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”