We hebben een Giulietta gekocht!!
Een zilvere 1.8 uit 82.. Het is een Belg dus moet hij nog wel ingevoerd worden maar het is, zeker gezien de prijs, een mooi ding! Hij is van de tweede eigenaar, een man in Geraardsbergen ( ) die tot een paar jaar geleden een garage bedrijfje gehad heeft en nu de boel moet opruimen... Er staat 88dkm op de klok (origineel) en hij heeft hem bij 60dkm gekocht. De laatste jaren staat hij binnen, en 2 jaar geleden heeft hij voor het laatst gelopen.. Hij is helemaal origineel, heeft electrische achterramen en jammer genoeg een klapdakje.. Groot nadeel: de carburateurs zijn verkocht! Das een heel verhaal maar hij kreeg de auto niet verkocht en had toen een bod op die carbs gekregen (voor op een 128, dat dan weer wel ) en die zijn er dus af. Nu staat die 128 daar ook nog dus ik ga proberen om hem een ander setje aan te smeren zodat ik de originele carbs erbij krijg. Door de jaren heen is er wat gelast aan de bodem en hij is ook wel eens overgespoten maar dat is in ieder geval vóór 98 gebeurd. Echt lelijke plekken zijn er niet op de parafan na, daar zitten mooie blazen, zoals altijd... De ontsteking heeft hij een keer voor wat anders gebruikt dus die ligt in de kofferbak.. Volgende week gaan we hem ophalen met de autoambulance en dan zullen we hem eens beter bekijken...
Er zal best nog zat aan mankeren maar voorlopig heb ik weer een Giulietta, en een zilvere deze keer!
http://www.mijnalbum.nl/Album=TIFAVS4J