1750GTV
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

EU-commissaris: maximaal 90km/u op snelweg

ma mei 23, 2005 17:36

Stavros Dimasm, EU-commissaris voor Milieu, pleit voor een maximumsnelheid van 90 km/u op alle Europese snelwegen. Zijn collega van energiezaken Andris Piebalgs is enthousiast over het plan. Op een vergadering in Duitsland zei hij over het idee: "Auto's die in Duitsland met 200 km/u rijden, verbruiken te veel benzine." Hij wil overigens een maximumsnelheid van 100 kilometer ook overwegen. Naast een daling van de brandstofafname, zullen naar verwachting ook het aantal ongelukken dalen door de verlaging van de maximumsnelheid.

De ideeën van de twee bewindslieden volgen op een aanbeveling van de International Energy Association welke bedoeld is om in korte tijd de brandstofafname te laten dalen. Dit om uitputting van de oliereserves op de korte termijn te voorkomen.

De Duitse vereniging van automobilisten (ADAC) heeft in een reactie laten weten het idee 'volkomen misplaatst' te vinden. Duitsland is het enige EU-land waar geen maximumsnelheid geldt op de snelwegen.

Bron:

http://frontpage.fok.nl/nieuws/54300

164 Q4

RE: EU-commissaris: maximaal 90km/u op snelweg

ma mei 23, 2005 17:54

En zo begint dat EU gedoe al :? . Weet je gelijk wat je stemmen moet op 1 juni :wink: .

Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice

ma mei 23, 2005 17:59

Nog ff en we gaan weer terug naar paard en wagen.
Leuk maar niet heus. :evil: :evil: :evil:
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

simp
Member
Member

ma mei 23, 2005 18:11

90km/h is nog veel te hard. Laten we met z'n allen stil gaan staan. Da's veel veiliger. 8)

Door dit soort geleuter zou ik dus gewoon nee stemmen op 1 juni. Tjsonge, beseffen die EU jongen niet wat voor negatieve effecten dit soort losse uitspraken hebben???

En persoonlijk vind ik ook nog een keer dat in een moderne auto, op een moderne snelweg 90km/h gewoon langzaam is.

Emilio
Guru
Guru

ma mei 23, 2005 18:12

NEE,NEE,NEE,NEE,NEE

Economische eenheid: JA
Politieke eenheid: NEE
En aangezien groen gezwam politiek is, valt dit voor mij onder een grote NEE

Ik was zwevend, maar heb nu mijn plek gevonden.
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

roberto
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

Re: EU-commissaris: maximaal 90km/u op snelweg

ma mei 23, 2005 18:16

Op een vergadering in Duitsland zei hij over het idee: "Auto's die in Duitsland met 200 km/u rijden, verbruiken te veel benzine."
Die Stavros heeft wel lef, in Duitsland te melden. Gelukkig heeft die man niet zoveel te vertellen, en als het aan mij ligt blijft dat ook zo.
Nu: 33 1.7QV '89, 147 1.9JTDm 16v '08.
Gehad: 33 1.3 Junior '87, 33 1.7ie '91, 145 1.4TS '99, 75 1.8ie Imola '92, GTV6 '81, 156 SW 1.9JTD 8v '03, 147 1.9JTD 8v '06.

Andretti Molletti

Re: RE: EU-commissaris: maximaal 90km/u op snelweg

ma mei 23, 2005 18:26

90km/h is nog veel te hard. Laten we met z'n allen stil gaan staan. Da's veel veiliger. 8)
En je put de bronnen niet uit... GENIAAL!!!

:roll:
Ze snappen het echt niet he??
Als die politici nu eens gaan thuiswerken dan ... hoeven ze niet meer te vergaderen en speechen en kunnen wij gewoon ons werk doen...

GASGEVEN!!!! :twisted:

wobbut
Advanced Member
Advanced Member

ma mei 23, 2005 18:49

ff de zaak helder houden: stemmen doe je straks is niet VOOR of TEGEN EUROPA, maar voor of tegen de Europese GRONDWET. Die regeltjes komen ook nu al grotendeels uit 'Brussel'.... daar zal ook een Nee tegen de grondwet niets aan veranderen.

Wel een bezopen idee trouwens... 90km/u... :shock: :? :(
Mito 1.4 MA TCT '10

Alfasassie

ma mei 23, 2005 18:50

:? Sjees....... zelfs ik rij veel harder...

Zou me zeker weten veel geld gaan kosten :cry:

Groetjes Saskia

jolinos

ma mei 23, 2005 18:54

gewoon gaan stemmen 1juni nu kunnen we iets tegen doen ,als we niet stemmen kunnen we ook niet zeuren anders hebben we wel het zeurrecht.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma mei 23, 2005 19:29

gewoon gaan stemmen 1juni nu kunnen we iets tegen doen ,als we niet stemmen kunnen we ook niet zeuren anders hebben we wel het zeurrecht.
Ook als iedereen nee gaat stemmen gaat die grondwet toch gewoon door. Let maar op.
Je merkt het al. Mijn vertrouwen in de politiek is tot onder het vriespunt gedaald. :evil:
Laten ze dan snelheidsbegrenzers verplicht stellen net als bij vrachtauto`s. Dan zijn we van al het gezeur af. Ik hoop niet dat dat ooit gebeurd trouwens, maar dat zou wel effectief zijn.

Doix

ma mei 23, 2005 20:07

Zowiezo maakt het niet uit wat wij stemmen, de regering zal een keuze maken die zij verstandig achten voor Nederland. Althans want zo gaan ze het verkopen en ik ben benieuwd hoe ze de laatste vertrouwenscrisis maar nu tussen volk en regering gaan overleven, want tot op heden is het nog steeds achterkamertjespolitiek en elkaar de hand boven het hoofd houden itt wat ze beloofden toen ze gekozen werden.

En tja, wat betreft die 90km/h, misschien moeten we allemaal wel voor EU-grondwet stemmen, want let maar op, of we nu wel of geen deel uitmaken van Europa, hier liggen plannen om alles naar 80km/h terug te schroeven en dan kies ik toch liever voor een europees opgelegde 90, want dat is net iets harder..... :wink:

Grtz,

Aad

Hans156
Advanced Member
Advanced Member

ma mei 23, 2005 20:12

Zowiezo maakt het niet uit wat wij stemmen, de regering zal een keuze maken die zij verstandig achten voor Nederland. Althans want zo gaan ze het verkopen en ik ben benieuwd hoe ze de laatste vertrouwenscrisis maar nu tussen volk en regering gaan overleven, want tot op heden is het nog steeds achterkamertjespolitiek en elkaar de hand boven het hoofd houden itt wat ze beloofden toen ze gekozen werden.

En tja, wat betreft die 90km/h, misschien moeten we allemaal wel voor EU-grondwet stemmen, want let maar op, of we nu wel of geen deel uitmaken van Europa, hier liggen plannen om alles naar 80km/h terug te schroeven en dan kies ik toch liever voor een europees opgelegde 90, want dat is net iets harder..... :wink:

Grtz,

Aad

Heb je goed over nagedacht...., goed gesproken, zo denk ik er ook over. :lol:
156 18TS 16V (Nero Fuoco)

Emilio
Guru
Guru

ma mei 23, 2005 20:27

Sorry, maar ik zie het nut van de ja niet in.
Met een ja geef je aan dat de macht meer centrale moet komen.
Dan krijg je dit soort bull. Een of andere gekke duitser, fransoos of spanjool die dit soort dingen er voor nederland er doorheen duwt.

Nee roept een halt toe aan verdere centralisering. Stop die gekken voor het te laat is.
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

jolinos

ma mei 23, 2005 21:24

tuurlijk nee stemmen zie wat er met de open grenzen is gebeurd.
Het stikt voort van de polen die hier werken ze nemen onze euri's mee naar polen kopen daar goedkope sigaretten en andere levensbehoefte en komen weer terug om weer te werken maar ze laten geen euri's hier achter.
De economie gaat hier naar zijn kloten door alles 1 te laten worden.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”