Ik had per abuis mijn verhaal over vanochtend bij Van Asselt op het forum bij Evenementen gezet.
Ik heb het maar even hierheen gekopieerd:
Ik had vandaag een vrije dag genomen en ging dus vanochtend met mijn Alfa Romeo 147 langs bij dealerbedrijf Van Asselt om een onderhoudsbeurt af te spreken. Van Asselt, naar mijn weten de grootste dealerorganisatie van FIAT, Alfa Romeo en Lancia in Nederland. Ze hebben 9 vestigingen o.a. in Huizen, Amersfoort, Almere, Zwolle en Lelystad. Er werkt totaal zo'n 200 man.
Tijdens het komen aanrijden, werp ik zoals altijd even een blik in de Alfa showroom om de nieuwste modellen te zien staan. Je kent dat wel. Zie ik tot mijn verbazing helemaal geen Alfa Romeo's staan!
"Nou, misschien wordt de showroom
gedweild of zo?", dacht ik op dat moment. Wat me wel direct opviel: buiten stonden er enkel auto's van
ANDERE merken voor de deur....(!).
Kom ik binnen bij de hoofdingang. Zijn alle nieuwe en gebruikte FIATS ook weg! Een medewerker vertelt mij dat alle nieuwe en gebruikte auto's door de importeur Fiat Auto Nederland vannacht en vanochtend zijn weggehaald i.v.m. betalingsproblemen. Ik dacht eerst van dat het de locale dealer te Lelystad betrof. Blijkt het om het HELE BEDRIJF te gaan! Omdat het bedrijf zo'n 200 man in dienst heeft staat het bedrijf dan ook direct op omvallen! Vanmiddag hoort het personeel wat er verder gaat gebeuren. Maar men houdt toch rekening met het ergste.
Hij vertelde me dat hun verzamelterrein te Wezep (daar komen alle nieuwe auto's binnen) ook helemaal leeg is. Moet je nagaan, er is daar plaats voor 700 auto's.....
Toch maar mijn onderhoudsbeurt voor 8 juli afgesproken (heb ik weer vrije dag gepland), want het garagebedrijf draait gewoon door en ik hoef nu toch nog niet te betalen. Maar blijft wel even schrikken hoor!
Het deed me dan ook gelijk denken aan het recente ROVER-drama te Engeland. Het zal toch niet gaan gebeuren met Alfa Romeo, Fiat Lancia en Ferrari? Ik ben n.l. gek op Italiaanse auto's. Alfa Romeo is natuurlijk the best! Ferrari is voor mij op de 2e plaats. Dat zijn ook een niet verkeerde auto' s, maar ja dat prijskaartje ...
Een blik in de autoweek leert me dat het al een tijd niet best gesteld is met de autoverkopen. De Telegraaf van vandaag vermeldt ook een stuk over de ontstane situatie bij Van Asselt. Mensen hadden een nieuwe Alfa 156 gekocht en zouden deze vandaag ophalen. Dan ben je toch in een feeststemming? Blijkt de nieuwe auto te zijn weggehaald door de importeur! Sta je daar met je in te ruilen auto (toevallig ook een 156) voor de deur! Zij hebben vervolgens met hun oude auto de ingang van het autobedrijf gebokkeerd. Ik ben benieuwd hoe lang ze dat volhouden!
A.s. zondag ga ik naar Circuitpark Zandvoort voor het jaarlijkse evenement Italia a Zandvoort. Ik ben al heel wat keren op dit evenement geweest. Normaliter is Van Asselt daar flink vertegenwoordigd met de nieuwste modellen van FIAT, Lancia en Alfa Romeo. Ik vrees dat ze dit jaar er niet zullen zijin...! Mocht dat inderdaad zo zijn dan moeten we toch maar eens vragen of we met onze eigen Alfa's per type het (grote) gapende gat op het binnenterrein mogen opvullen.