Berlina addicted
Guru
Guru
Contacteer: Website

Van asselt amersfoort failliet???

wo jun 15, 2005 23:15

Ik lees dus net op het forum van de alfa pagina dat van Asselt in amersfoort Failliet zou zijn. Iets meer bekend hierover?? Van asselt is toch een grote Holding met div vestigingen? ben benieuwd hoe dit verder gaan mvg. Richard.
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

Dinky Boy
Miniaturista

RE: Van asselt amersfoort failliet???

wo jun 15, 2005 23:18

Is op ons buurforum ;) ook al uitgebreide topic aan gewijd. Alle Alfa's, Fiats en Lancia's zijn door de importeur bij alle vestigingen weggehaald.

Berlina addicted
Guru
Guru

wo jun 15, 2005 23:31

ehhhh.... help me even,welk buurforum is dat dan? mvg. richard.
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

Dinky Boy
Miniaturista

wo jun 15, 2005 23:32

Giulia555

do jun 16, 2005 07:47

Hmm even kijken zometeen... zitten 100 meter naast m'n werk in Weesp...

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do jun 16, 2005 08:21

vanochtend in de Krant: de importeur heeft nog niet door de dealer betaalde wagens weggehaald (die wel al door de klant aan de dealer betaald waren o.a.)
Uiteraard lopen de verhalen van dealer en importeur uiteen.

Kon bijna niet anders, vanAsselt is lekker aan het expanderen geweest de laatste jaren, terwijl de autoverkopen aardig onder druk staan.

Allemaal groter groter groter...

stom, stom , stom...
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

do jun 16, 2005 08:40

Ik heb vernomen dat Kroymans wellicht instapt en de Van Asselt garages zal overnemen.
Alfa Romeo Nederland is nog steeds een bavianenhok. Men heeft de voorkeur gegeven
aan Van Asselt om Alfa Romeo te vertegenwoordigen in regio Noord Holland/Utrecht
maar bleek financieel onmogelijk te bolwerken en de kwaliteit van de werkplaats ook niet je van het. Reputatie Alfa Romeo is er niet door versterkt maar verzwakt.

Wij hebben met een stelletje sufferds te maken. Mijn vader gaat al 15 jaar naar zelfde dealer.
Zeer goede garage maar de kans is groot dat deze dealer in de toekomst Alfa dealer af is
om redenen die niets met het leveren van goede service en betrouwbaarheid hebben te maken.

juultje
Guru
Guru

do jun 16, 2005 08:43

Zojuist vernomen dat Amersfoort ook leeg is..

Alfistroel
Advanced Member
Advanced Member

do jun 16, 2005 09:16

hier de meest actuele informatie.

http://www.automotive-online.nl/nieuws.asp?ID=2445
Registerleider 155
alfa155register.nl

Alfa Romeo 155 V6 W.B Bianco Argento
807 Buske voor alle jong
Zakelijk accuding
Ooit:
Alfasud 1.5 TI 82
Alfetta 2.0 83
75 2.0 T.S 87
164 3.0 24V 94
155 2.5 V6 12V 94
33 S.W 1.5 94
33 S.W 1.7 94
155 2.5 V6 W.B 96

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

do jun 16, 2005 10:09

Ik heb een verhaal gelezen van iemand die een 147 wilde kopen en het aanbod kreeg om de auto nog een tijdje op naam van de dealer te laten staan en hem later pas op zijn eigen naam te zetten.
De gedachte hierachter was dat de dealer de auto dan als 'demowagen' in de voorraad op kon nemen zodat AR-nederland een subsidie er op gaf.... De koper betaalde daarbij vooraf de volle prijs voor de auto.

Als dat verhaal waar is heeft van Asselt gevaarlijk spel gespeeld.....

En stel je voor dat jij als koper daarop ingegaan bent, dan raak je bij een faillisement 'jouw' auto kwijt aangezien deze op naam van Van Asselt staat.
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Martin116
Advanced Member
Advanced Member

do jun 16, 2005 10:43

Ik heb gehoord dat het bedrijf helemaal op knappen staat inderdaad.
Laatst gewijzigd door Martin116 op vr jun 17, 2005 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
2005 GT 2.0 Twin Spark Racer

Alfa Rogeo

do jun 16, 2005 13:18

Ik had per abuis mijn verhaal over vanochtend bij Van Asselt op het forum bij Evenementen gezet. :wink: Ik heb het maar even hierheen gekopieerd:

Ik had vandaag een vrije dag genomen en ging dus vanochtend met mijn Alfa Romeo 147 langs bij dealerbedrijf Van Asselt om een onderhoudsbeurt af te spreken. Van Asselt, naar mijn weten de grootste dealerorganisatie van FIAT, Alfa Romeo en Lancia in Nederland. Ze hebben 9 vestigingen o.a. in Huizen, Amersfoort, Almere, Zwolle en Lelystad. Er werkt totaal zo'n 200 man.

Tijdens het komen aanrijden, werp ik zoals altijd even een blik in de Alfa showroom om de nieuwste modellen te zien staan. Je kent dat wel. Zie ik tot mijn verbazing helemaal geen Alfa Romeo's staan!
"Nou, misschien wordt de showroom gedweild of zo?", dacht ik op dat moment. Wat me wel direct opviel: buiten stonden er enkel auto's van ANDERE merken voor de deur....(!).

Kom ik binnen bij de hoofdingang. Zijn alle nieuwe en gebruikte FIATS ook weg! Een medewerker vertelt mij dat alle nieuwe en gebruikte auto's door de importeur Fiat Auto Nederland vannacht en vanochtend zijn weggehaald i.v.m. betalingsproblemen. Ik dacht eerst van dat het de locale dealer te Lelystad betrof. Blijkt het om het HELE BEDRIJF te gaan! Omdat het bedrijf zo'n 200 man in dienst heeft staat het bedrijf dan ook direct op omvallen! Vanmiddag hoort het personeel wat er verder gaat gebeuren. Maar men houdt toch rekening met het ergste.
Hij vertelde me dat hun verzamelterrein te Wezep (daar komen alle nieuwe auto's binnen) ook helemaal leeg is. Moet je nagaan, er is daar plaats voor 700 auto's.....

Toch maar mijn onderhoudsbeurt voor 8 juli afgesproken (heb ik weer vrije dag gepland), want het garagebedrijf draait gewoon door en ik hoef nu toch nog niet te betalen. Maar blijft wel even schrikken hoor!

Het deed me dan ook gelijk denken aan het recente ROVER-drama te Engeland. Het zal toch niet gaan gebeuren met Alfa Romeo, Fiat Lancia en Ferrari? Ik ben n.l. gek op Italiaanse auto's. Alfa Romeo is natuurlijk the best! Ferrari is voor mij op de 2e plaats. Dat zijn ook een niet verkeerde auto' s, maar ja dat prijskaartje ...

Een blik in de autoweek leert me dat het al een tijd niet best gesteld is met de autoverkopen. De Telegraaf van vandaag vermeldt ook een stuk over de ontstane situatie bij Van Asselt. Mensen hadden een nieuwe Alfa 156 gekocht en zouden deze vandaag ophalen. Dan ben je toch in een feeststemming? Blijkt de nieuwe auto te zijn weggehaald door de importeur! Sta je daar met je in te ruilen auto (toevallig ook een 156) voor de deur! Zij hebben vervolgens met hun oude auto de ingang van het autobedrijf gebokkeerd. Ik ben benieuwd hoe lang ze dat volhouden!

A.s. zondag ga ik naar Circuitpark Zandvoort voor het jaarlijkse evenement Italia a Zandvoort. Ik ben al heel wat keren op dit evenement geweest. Normaliter is Van Asselt daar flink vertegenwoordigd met de nieuwste modellen van FIAT, Lancia en Alfa Romeo. Ik vrees dat ze dit jaar er niet zullen zijin...! Mocht dat inderdaad zo zijn dan moeten we toch maar eens vragen of we met onze eigen Alfa's per type het (grote) gapende gat op het binnenterrein mogen opvullen.
Laatst gewijzigd door Alfa Rogeo op vr jul 08, 2005 09:01, 2 keer totaal gewijzigd.

Daniel

do jun 16, 2005 13:35

Ach ja de service bij van asselt amersfoort vond ik toch al zwaar belabberd.....

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

do jun 16, 2005 14:11

Het meest triest is het altijd voor het personeel !
Sterkte voor jullie
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”