Pagina 1 van 8

MiTo QV (multiair)

Geplaatst: wo sep 09, 2009 11:02
door alfaqv75
helaas komt de Mito GTA (die 230pk zou krijgen) niet, wel nu de Mito QV:



De Alfa Romeo Mito heeft een nieuw topmodel: de Quadrifoglio Verde. Het topmodel biedt meer dan alleen maar een stoerder smoelwerk.

© AutoweekDe Alfa Romeo Mito Quadrifoglio Verde heeft namelijk een nieuwe 1.4 TBi benzinemotor met Multiair techniek aan boord. Het blok is goed voor een vermogen van 170 pk, waardoor de Mito QV een specifiek vermogen van 124 pk per liter heeft, de hoogste waarde ooit voor een Alfa Romeo. De Quadrifoglio Verde spurt in zeven seconden naar 100 kilometer per uur.

Het gebruik van de Multiair-technologie betaalt zich uit in het verbruik. De Mito QV heeft elke 100 kilometer slechts 4,8 liter brandstof nodig en de CO2-uitstoot bedraagt 139 gram per kilometer. Daarmee komt het sportieve topmodel van de Mito-reeks zelfs in aanmerking voor het 20 procenttarief voor de bijtelling.

De Mito QV onderscheidt zich van z’n broeders door 17-inch wielen met titanium afwerking. Alfa Romeo gebruikt dezelfde kleur voor de buitenspiegelkappen en de omlijsting van de koplampen. Het interieur heeft een donkere afwerking, sportstoelen en witte verlichting van het instrumentenpaneel.

Ook het onderstel ging op de schop. De Mito Quadrifoglio Verde krijgt Dynamic Suspension mee, een systeem met elektrische schokdempers dat Alfa Romeo heeft ontwikkeld in samenwerking met de ingenieurs van Magneti Marelli. Het systeem zorgt volgens het Italiaanse merk voor comfort en veiligheid en geeft de Mito tegelijkertijd een kwikzilverig karakter. De Dynamic Suspension werkt samen met het DNA-systeem dat we al uit de andere Mito’s kennen.

Verder heeft de snelste Mito de nieuwe C635-zesversnellingsbak van Fiat Powertrain Technologies. Deze zorgt voor betere rijeigenschappen en een lager verbruik. De bak vindt in de toekomst ook z’n weg naar andere modellen van Alfa Romeo.

Het Italiaanse merk toont de Mito QV op de IAA-stand. Naast deze auto toont Alfa Romeo ook de tammere versies (105 en 135 pk) van de 1,4-liter Multiair-motoren in de Mito.

RE: mito QV

Geplaatst: wo sep 09, 2009 11:56
door midas
een kwikzilverig karakter? wat moet ik me daar nu bij voorstellen.

Re: RE: mito QV

Geplaatst: do sep 10, 2009 08:53
door GiuliaCorse
een kwikzilverig karakter? wat moet ik me daar nu bij voorstellen.
Afbeelding

RE: MiTo QV (multiair)

Geplaatst: do sep 10, 2009 09:27
door Michel75
Leuk karretje, wanneer is ie te bestellen, hij staat niet in de prijslijsten!

Re: RE: MiTo QV (multiair)

Geplaatst: do sep 10, 2009 09:49
door Dinky Boy
hij staat niet in de prijslijsten!
Dat is niet zo gek, want de Multiair wordt pas volgende week op de IAA Frankfurt geïntroduceerd. Maar het nieuwsbericht op www.alfaromeo.nl noemt al wel een vanaf-prijs:
De introductie van de MultiAir-motoren gaat gepaard met de introductie van nieuwe lakkleuren. Tevens zijn er aanpassingen aan de versnellingsbakbediening, het stuur- en dempingsysteem en het interieur aangebracht, om het comfort te verhogen.
Eind oktober staat de MiTo MultiAir bij de Nederlandse dealer vanaf € 19.100.

RE: MiTo QV (multiair)

Geplaatst: do sep 10, 2009 15:08
door BugAlfa
foutje in't persbericht : 't zijn wel degelijk 18" (vergroot de foto's maar eens) de mooie Accessoirevelg in Titaniumkleur wel ipv darkpolish .
Persberichtjes van Fiat groep zijn nog foutjes : Abarth 500 Ferrari technische fiche zegt 5-bak manueel en 230nm Tekst zegt 6 sequentieel en 272nm ...

RE: MiTo QV (multiair)

Geplaatst: do sep 10, 2009 15:34
door GiuliaCorse
105 PKtje kopen, chippen en klaar 170PK ???

Re: RE: MiTo QV (multiair)

Geplaatst: do sep 10, 2009 16:59
door Deedrieen
105 PKtje kopen, chippen en klaar 170PK ???
Je vergeet een turbo erop te schroeven....
Kan je beter een 135 kopen en die chippen, mis je nog leuke opties zoals de mooie velgen en koplampen en dergelijke...
Dat zijn toch wel de leukmakers voor deze auto.
De standaard mito is toch een te lief bakkie, de QV ziet er dan weer stoerder uit. De top zou natuurlijk de GTA geweest zijn.

Kan het wel een nichemarkt zijn, maar Alfa bedient ook een niche markt die ze nu uiteindelijk niet meer bedienen.
Ze willen te snel groot worden, en hopen op veel orders, maar door de niche uit te sluiten schiten ze toch wéér een heleboel te kort.

Vind heel jammer wat Alfa laat zien de laatste tijd. 156, 147 en GT waren nog leuke auto's, daarna echt snel bergafwaarts gegaan.
Het duurt allemaal veel te lang voordat er iets gebeurt.

Als je bij :oops: VAG :oops: kijkt dan lijkt het allemaal veel sneller te gaan.
En bij VAG snappen ze de marketing ook goed.
Zijn helemaal niet ultra betrouwbare super snelle goede bakken, integendeel zwaar onbetrouwbaar en niets sneller of beter als de concurrentie.
Maar zodra je naam maar 1 miljoen keer in iemand oor valt denkt diegene aan auto en dan volkswagen want goed.
Net zoals wanneer je naar bedrijfswagens kijkt, alles wat er rijdt is VW puur marketing...
kent Iemand de polo reclame? iemand autoweek.nl gekeken? iemand gezien waar autoblog.nl altijd mee naar autoshows rijdt? welk automodel altijd als eerste worde getest?
Allemaal VAG producten, zoals de nieuwe Ibiza cupra nog lang niet in showroom, maar al uitgebreid positief gereviewed. En de MITO wordt afgekraakt omdat hij niet scherp genoeg stuurd, iemand wel eens in een ander vergelijkbaar product gereden, denk dat de mito ondanks niet scherp sturen toch rondjes rijdt om meerdere ervan.

Sorry voor mijn kots op Alfa/Fiat maar ze pakken het helemaal verkeerd aan, ondanks het Kroymans schandaal.

RE: MiTo QV (multiair)

Geplaatst: vr sep 11, 2009 11:39
door Michel75
Nouja, we gaan het zien of ie nu wel goed gaat verkopen...

Die QV heeft in elk geval een flink "hebben gehalte"!
Vooral voor dat verstelbare onderstel in combinatie met de DNA knop en de 170pk staat ie hoog op de verlanglijst...

RE: MiTo QV (multiair)

Geplaatst: vr sep 11, 2009 16:30
door BugAlfa
135pk heeft 5-bak die op 230nm is berekend, geen overboost op turbo en geen brembo's . Ik vind het de € 1.200 meerprijs(in Belgie) wel waard .

RE: MiTo QV (multiair)

Geplaatst: vr sep 11, 2009 18:17
door Michel75
Lijkt mij de 135pk behoorlijk overbodig maken, als dat maar het verschil is voor zoveel extra's...
Maarja, anderen missen zulke opties misschien niet..

Re: RE: MiTo QV (multiair)

Geplaatst: za sep 12, 2009 16:50
door ARGTV3V6TB
105 PKtje kopen, chippen en klaar 170PK ???
Je vergeet een turbo erop te schroeven....
Kan je beter een 135 kopen en die chippen, mis je nog leuke opties zoals de mooie velgen en koplampen en dergelijke...
Dat zijn toch wel de leukmakers voor deze auto.
De standaard mito is toch een te lief bakkie, de QV ziet er dan weer stoerder uit. De top zou natuurlijk de GTA geweest zijn.

Kan het wel een nichemarkt zijn, maar Alfa bedient ook een niche markt die ze nu uiteindelijk niet meer bedienen.
Ze willen te snel groot worden, en hopen op veel orders, maar door de niche uit te sluiten schiten ze toch wéér een heleboel te kort.

Vind heel jammer wat Alfa laat zien de laatste tijd. 156, 147 en GT waren nog leuke auto's, daarna echt snel bergafwaarts gegaan.
Het duurt allemaal veel te lang voordat er iets gebeurt.

Als je bij :oops: VAG :oops: kijkt dan lijkt het allemaal veel sneller te gaan.
En bij VAG snappen ze de marketing ook goed.
Zijn helemaal niet ultra betrouwbare super snelle goede bakken, integendeel zwaar onbetrouwbaar en niets sneller of beter als de concurrentie.
Maar zodra je naam maar 1 miljoen keer in iemand oor valt denkt diegene aan auto en dan volkswagen want goed.
Net zoals wanneer je naar bedrijfswagens kijkt, alles wat er rijdt is VW puur marketing...
kent Iemand de polo reclame? iemand autoweek.nl gekeken? iemand gezien waar autoblog.nl altijd mee naar autoshows rijdt? welk automodel altijd als eerste worde getest?
Allemaal VAG producten, zoals de nieuwe Ibiza cupra nog lang niet in showroom, maar al uitgebreid positief gereviewed. En de MITO wordt afgekraakt omdat hij niet scherp genoeg stuurd, iemand wel eens in een ander vergelijkbaar product gereden, denk dat de mito ondanks niet scherp sturen toch rondjes rijdt om meerdere ervan.

Sorry voor mijn kots op Alfa/Fiat maar ze pakken het helemaal verkeerd aan, ondanks het Kroymans schandaal.
ben het wel met je eens, maar alfa (fiat) heeft in nederland niet het vermogen om te doen wat vag doet. althans dat denk ik. hiero is het altijd belabberd geweest kwa marketing. maar nederland is nou eenmaal nederland. in geen ander europees land zie je zoon veelzijdigheid aan autos dan in nl. en ja dan is er maar een kleine vraag naar alfa bijv.. snap ook niet waarom de nieuwe delta niet verkoopt. een prachtwagen, maar zal wel te futuristich zijn in duits denkend nederland ;)

RE: MiTo QV (multiair)

Geplaatst: zo sep 13, 2009 14:36
door BertMiTo
Er komt wel nog steeds een Mito gta, de QV versie komt er om het gat tussen de 135 pk versie en de gta op te vullen 8)

Re: RE: MiTo QV (multiair)

Geplaatst: ma sep 14, 2009 11:52
door alfaqv75
Er komt wel nog steeds een Mito gta, de QV versie komt er om het gat tussen de 135 pk versie en de gta op te vullen 8)
\

bron of een gedachte?

RE: MiTo QV (multiair)

Geplaatst: ma sep 14, 2009 15:28
door BertMiTo
Is geen officieel bericht, maar ik heb het hier vandaan:
http://www.autowereld.com/autonieuws/de ... tikel=8654#