Autodelta gaat verder ......!
Geplaatst: wo nov 11, 2009 14:09
Autodelta gaat verder…
11 november 2009 11:34 Geen reacties
Op de Prestige Performance Motorshow MPH 2009 in het Earls Court Exhibition Centre (Britten hebben iets met lange naamgevingen) te Londen zal Autodelta groots uitpakken.
Want niet alleen de aangepaste 159 Berlina in de vorm van de J4 3.2 C zal aan het publiek getoond worden, maar ook de heetste Brera op aarde, de S 3.2 Compressore. Een update van de J5. De opgepompte Brera, met een naamgeving waarvan menig Mercedes AMG Kompressor rijder onrustig moet worden, is een nieuwe aanpassing van de J4 3.2 C. De naamgeving valt sowieso op, omdat het bijna een fabrieksnaam lijkt van Alfa Romeo. Iets wat we nog niet gezien hebben op een Autodelta product. Alfisti kunnen nu met deze badge op de kont zich in een product uit Arese wanen. Één grote droom want Alfa’s met een dergelijk vermogen komen dus behalve de 8C Competizione, niet uit Italië maar Groot Brittanië, en Alfa’s komen al lang niet meer uit de regio Milaan. Dat weet iedere AutiEdizione lezer heel erg goed. Dat de naam ‘made by Alfa Romeo’ klinkt, komt door het feit dat deze auto in samenwerking met Alfa Romeo UK tot stand is gekomen.
En alles is aangepakt. Van transmissie tot veersysteem. Bovendien is deze super Brera 100 kilo lichter geworden! De nieuwe Brera van Autodelta staat garant voor een ultieme rijervaring. Het aantal vermogen is netals bij de reeds bestaande J5 3.2 C tot 352 pk en 435Nm. 0-100 in 5,3 seconden en een top van 260 km per uur. Maar met een nieuw mechanisch differentieel met een tractiecontrole dat ontwikkeld is door Autodelta (LSD), verving de Britse firma het Q4 systeem van de J5 voor het bestaande Q2 systeem. Mede hierdoor is de Brera van Autodelta nu nog spannender. De Autodelta Sportline veringen voor op het circuit zijn trouwens optioneel. Deze kwamen tot stand in samenwerking met Pordrive.
Autodelta staat nu dus garant voor een Alfa Romeo op maat, die voldoet aan de grootste wensen van een Alfist.
Zou een rit naar Engeland dan toch moeten, het is wel zeer aanlokkelijke om je Brera een keurtje te geven ?
11 november 2009 11:34 Geen reacties
Op de Prestige Performance Motorshow MPH 2009 in het Earls Court Exhibition Centre (Britten hebben iets met lange naamgevingen) te Londen zal Autodelta groots uitpakken.
Want niet alleen de aangepaste 159 Berlina in de vorm van de J4 3.2 C zal aan het publiek getoond worden, maar ook de heetste Brera op aarde, de S 3.2 Compressore. Een update van de J5. De opgepompte Brera, met een naamgeving waarvan menig Mercedes AMG Kompressor rijder onrustig moet worden, is een nieuwe aanpassing van de J4 3.2 C. De naamgeving valt sowieso op, omdat het bijna een fabrieksnaam lijkt van Alfa Romeo. Iets wat we nog niet gezien hebben op een Autodelta product. Alfisti kunnen nu met deze badge op de kont zich in een product uit Arese wanen. Één grote droom want Alfa’s met een dergelijk vermogen komen dus behalve de 8C Competizione, niet uit Italië maar Groot Brittanië, en Alfa’s komen al lang niet meer uit de regio Milaan. Dat weet iedere AutiEdizione lezer heel erg goed. Dat de naam ‘made by Alfa Romeo’ klinkt, komt door het feit dat deze auto in samenwerking met Alfa Romeo UK tot stand is gekomen.
En alles is aangepakt. Van transmissie tot veersysteem. Bovendien is deze super Brera 100 kilo lichter geworden! De nieuwe Brera van Autodelta staat garant voor een ultieme rijervaring. Het aantal vermogen is netals bij de reeds bestaande J5 3.2 C tot 352 pk en 435Nm. 0-100 in 5,3 seconden en een top van 260 km per uur. Maar met een nieuw mechanisch differentieel met een tractiecontrole dat ontwikkeld is door Autodelta (LSD), verving de Britse firma het Q4 systeem van de J5 voor het bestaande Q2 systeem. Mede hierdoor is de Brera van Autodelta nu nog spannender. De Autodelta Sportline veringen voor op het circuit zijn trouwens optioneel. Deze kwamen tot stand in samenwerking met Pordrive.
Autodelta staat nu dus garant voor een Alfa Romeo op maat, die voldoet aan de grootste wensen van een Alfist.
Zou een rit naar Engeland dan toch moeten, het is wel zeer aanlokkelijke om je Brera een keurtje te geven ?