V.A.G flirt met Alfa Romeo? De soap gaat verder...
Geplaatst: ma jul 26, 2010 21:07
Als je dit verhaal mag geloven heeft VW Behoorlijke intresse in Alfa Romeo, en hebben ze zelfs al plannen voor het merk klaar liggen.
http://www.autoedizione.nl/2010/07/26/a ... -autoblad/
Alfa Romeo; Volkswagen plaatst lachwekkende provocatie in Italiaans autoblad
26 juli 2010 12:42 21 reacties
Het steekspel tussen Wolfsburg en Turijn gaat door.
Met name van de kant van de megalomane Duitsers uiteraard, die op bijna komische wijze nu inspelen op het sentiment van de ‘teleurgestelde Alfist’ via het blad Quattroruote. De wilde fantasie is qua inhoud één brok sentiment waar je normaal gesproken een serieuze Duitser niet voor aanziet.
Via openlijke liefdeverklaringen voor het merk zegt de bouwer van de C segment Golf, waarvan Alfa Romeo CEO Harald Wester nog recent heeft gezegd er graag mee te willen concurreren middels de Giulietta, dat er allang fantasievolle plannen op de keukentafel liggen in Duitsland. De tekeningen zijn al klaar!
Werkelijk alles is gericht op de Alfa liefhebber wat hier gezegd wordt en werkelijk niets is men vergeten… Zo is dit getrek aan het Italiaanse merk zogenaamd verwoord door niemand minder dan Walter da Silva, die in dit stuk zegt dat CEO Martin Winterkorn wat dit idee betreft al lang om is, en minstens een miljard wil investeren in Alfa Romeo. Bovendien zal het Alfa Romeo van VAG achterwielaandrijving krijgen en openlijk gaan concurreren met BMW, krijgt het geen SUV’s zoals FGA wel van plan is (BMW heeft toch ook SUV’s?), zullen er opvolgers van de MiTo en Giulietta komen op basis van de A1 en A3 (liever niet..), zal er een D segment model komen in sedan, stationwagon, coupé en cabrio (Giulia is onderweg en doe ons maar liever een echte Spider), komt er een E segment model (die identiek is zeker aan de A6 en andere grotere VW’s…) en zal de 8C een opvolger krijgen op basis van de R8 (oh helpie..) waarvan per jaar maar liefst 5000 exemplaren gebouwd zullen worden… (getver) En als bonus zou Fiat maar al te graag van bepaalde fabrieken in Italië af willen en dus wel wat in een overeenkomst zien…. (ja en wij vinden alle auto’s leuk…)
Het lijkt wel een Duitse Commedia dell’ Arte waar we in verzeild zijn geraakt. We kunnen niet wachten op een reactie uit Turijn, al is het misschien verstandiger om aan dit toneelstuk maar niet deel te nemen. Of men doet gewoon een aankondiging dat FGA Lamborghini wil overnemen… Dat kan natuurlijk ook. :
.Disclaimer | Huisregels | © 2009 - 2010 Auto Edizione .
Zou het Voor Alfa nou beter zijn om deel te worden van het V.A.G. concern?
Of kunnen ze beter bij Fiat blijven?
http://www.autoedizione.nl/2010/07/26/a ... -autoblad/
Alfa Romeo; Volkswagen plaatst lachwekkende provocatie in Italiaans autoblad
26 juli 2010 12:42 21 reacties
Het steekspel tussen Wolfsburg en Turijn gaat door.
Met name van de kant van de megalomane Duitsers uiteraard, die op bijna komische wijze nu inspelen op het sentiment van de ‘teleurgestelde Alfist’ via het blad Quattroruote. De wilde fantasie is qua inhoud één brok sentiment waar je normaal gesproken een serieuze Duitser niet voor aanziet.
Via openlijke liefdeverklaringen voor het merk zegt de bouwer van de C segment Golf, waarvan Alfa Romeo CEO Harald Wester nog recent heeft gezegd er graag mee te willen concurreren middels de Giulietta, dat er allang fantasievolle plannen op de keukentafel liggen in Duitsland. De tekeningen zijn al klaar!
Werkelijk alles is gericht op de Alfa liefhebber wat hier gezegd wordt en werkelijk niets is men vergeten… Zo is dit getrek aan het Italiaanse merk zogenaamd verwoord door niemand minder dan Walter da Silva, die in dit stuk zegt dat CEO Martin Winterkorn wat dit idee betreft al lang om is, en minstens een miljard wil investeren in Alfa Romeo. Bovendien zal het Alfa Romeo van VAG achterwielaandrijving krijgen en openlijk gaan concurreren met BMW, krijgt het geen SUV’s zoals FGA wel van plan is (BMW heeft toch ook SUV’s?), zullen er opvolgers van de MiTo en Giulietta komen op basis van de A1 en A3 (liever niet..), zal er een D segment model komen in sedan, stationwagon, coupé en cabrio (Giulia is onderweg en doe ons maar liever een echte Spider), komt er een E segment model (die identiek is zeker aan de A6 en andere grotere VW’s…) en zal de 8C een opvolger krijgen op basis van de R8 (oh helpie..) waarvan per jaar maar liefst 5000 exemplaren gebouwd zullen worden… (getver) En als bonus zou Fiat maar al te graag van bepaalde fabrieken in Italië af willen en dus wel wat in een overeenkomst zien…. (ja en wij vinden alle auto’s leuk…)
Het lijkt wel een Duitse Commedia dell’ Arte waar we in verzeild zijn geraakt. We kunnen niet wachten op een reactie uit Turijn, al is het misschien verstandiger om aan dit toneelstuk maar niet deel te nemen. Of men doet gewoon een aankondiging dat FGA Lamborghini wil overnemen… Dat kan natuurlijk ook. :
.Disclaimer | Huisregels | © 2009 - 2010 Auto Edizione .
Zou het Voor Alfa nou beter zijn om deel te worden van het V.A.G. concern?
Of kunnen ze beter bij Fiat blijven?