Giulietta is er nu ook met Turbo Benzina motor en 20% bijtelling door toepassing van LPG:
http://www.autoweek.nl/autonieuws/21100 ... bijtelling
Die 20% geldt inderdaad gedurende de geheel looptijd van het leasecontract, dus niet tot alleen tot 1 jan. 2013. En het feit dat de auto op LPG loopt en dus weinig brandstof kost, zal ook voor de leaserijder gunstig uitwerken in de vorm van een lager maandelijks lease bedrag. En die tankpas van 1000 euro zal vooral worden aangeboden om de particuliere rijder er toe te bewegen deze Guilietta aan te schaffen..Ik wil niet lullig doen over dit bericht wat lijkt op reclame richting leaserijders (vanwege 5% minder bijtelling). Maar bij een leaseauto betaalt de bestuurder de bijtelling en de werkgever betaalt de brandstofkosten (via een brandstofpas die de bestuurder gebruikt). Als er € 1.000,-- van die brandstofrekening af gaat, dan durf ik er wel een lief ding om te verwedden dat dat voordeel niet naar de bestuurder gaat.
Als je nu vandaag nog zo'n auto bestelt en laat afleveren, dan kun je nog net 2 van de 48 maanden (gemiddelde looptijd van leasecontracten) het voordeel genieten van 5% minder bijtelling. (Want het is tot 1 januari 2013). Reken maar eens uit hoe veel of hoe weinig dat is. Degenen die niet verder hebben gelezen dan de kreet "20% bijtelling" zullen ernstig teleurgesteld zijn.
Bij leasecontracten werkt het het volgens mij zo dat men het bijtellingspercentage moet betalen, dus 14, 20 of 25% bijtelling, gedurende de gehele leasetermijn die bij aanvang en dus op het moment van aangaan van het contract geldt.Dat klopt niet, die 20% bijtelling geld zolang de regering niet besluit om veranderingen aan te brengen in de eisen om binnen die 20% te vallen. Zoals ik het artikel lees, weten ze nu al dat deze variant daar vanaf 1 janauri 2013 daar dus niet aan voldoet.
Dus kan je als je de auto nu in gebruik neemt, nog 2 maanden van 20% genieten en daarna lekker van 25%
Overigens hoeft dat verschil netto niet eens zo heel veel uit te maken.
Ah, als dit zo is dan gaat mijn verhaal niet meer op blijkbaar ?Dus het is niet zo als per 1 juli? Toen was het dat elke contract voor 1 juli afgesloten de bijtelling zou houden gedurende de gehele looptijd van het contract.
Dan is het idd een lokkertje van (bijna) niets