Gebruikersavatar
Gerrets
Guru
Guru
Berichten: 1800
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 23:07
Locatie: Hengelo ov

Goede garages, slechte garages!!

do nov 10, 2005 22:43

Bent u wel eens voor de gek gehouden door een garage, weet u hoe dat voelt. Plant hier uw frustratie en help andere autoliefhebbers hun geld te besparen. Want dit zijn dagelijkse praktijken ze worden alleen te weinig onder de aandacht gebracht.

Graag serieuze reacties

Nr: 1 Autounie Hengelo:

Ik ben daar al vaker voor de gek gehouden dacht eerst dat het aan de persoon lag maar iedereen heeft er daar een handje van. Iets afspreken en dan met allemaal dingen komen die niet kloppen, en dan een prijs die te hoog ligt. Apk gehad blijken daarna mijn schotels compleet doorgeroest!! had ie niet gezien..................met 120 over de snelweg door je schotels heenzakken lijkt mij toch een echte uitdaging.

Vandaag D-Riem en spanrollers vervangen zou 230 E kosten wat blijkt 380 E waarom er.... braken twee schroeven af, radiateur moest er af hadden ze van te voren niet geweten. Prutsers.en daar kon ik voor betalen. En de koelvloeistof moest vervangen worden (prima maar stel me daar ff van op de hoogte) oliefilter is ook vervangen (had ik zelf gevraagd ik kreeg hem er niet af). maar dan nog 380 E

Hebben ze vet bij het elect. raam gesmeerd omdat die niet soepel liep (nog steeds niet) heeft ie al die tijd al niet gedaan maar die gebruikte ik nooit en IK HAD ER NIET OM GEVRAAGD.

Maar goed in alle goedheid betaald want vorige keer was ik het er niet eens en kreeg ik mijn papieren en auto niet mee.

Gr Tom
Laatst gewijzigd door Gerrets op vr nov 11, 2005 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Gebruikersavatar
Kosta
Guru
Guru
Berichten: 1442
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:40
Locatie: Vlaardingen

RE: tips over slechte garages, zet het hier neer.

do nov 10, 2005 22:48

Ik vind dit altijd gevaarlijke uitspraken . Dit verhaal van jou wil niet perse zeggen dat dit een slechte garage is. Er zijn hier eerder topics over geweest. Je kan hier bedrijven mee schaden die dat niet verdienen, ze kunnen toch een keer een inschattingsfout gemaakt hebben? Vind inderdaad dat ze moeten bellen als er extra kosten zijn.
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Gebruikersavatar
Alfa
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 625
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Leidschendam

RE: tips over slechte garages, zet het hier neer.

do nov 10, 2005 22:54

Er moet per genoemde garage een keuze optie zijn "goede ervaring" en "slechte ervaring"

Zo kan er objectief een beoordeling komen

Jorix kun jij hier iets op verzinnen (grafisch graag!). Dus de mogelijkheid om een Garage in te voeren en vervolgens te stemmen.

Garage met 2 balken; rood voor slecht blauw voor goed.

We kunnen het altijd proberen...wordt het niets dan schrappen we toch gewoon de boel :!:
The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.

164 Q4

RE: tips over slechte garages, zet het hier neer.

do nov 10, 2005 23:40

En dan dus ook geen overdreven lang verhaal waarbij zo'n bedrijf er helemaal doorgetrokken wordt (negatieve reacties schrijven altijd het makkelijkste weg) maar gewoon even kort en objectief (moet ik nodig zeggen, dat lukt mij nooooit :wink: ).
En daarbij is het natuurlijk een persoonlijke ervaring dus dat kan per persoon best verschillen.

Gebruikersavatar
Alfa
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 625
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Leidschendam

RE: tips over slechte garages, zet het hier neer.

do nov 10, 2005 23:46

Ik vind het makkelijker om een positief bericht neer te zetten dan een negatief bericht. Zo zie je maar weer hoe mensen verschillen. Dit geeft aan dat deze grote groep alfisti best in staat is een representatief oordeel neer te zetten hier op ons forum :!:
The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.

Alfasassie

RE: tips over slechte garages, zet het hier neer.

vr nov 11, 2005 01:00

Het enige probleem Alfa is.. negatieve reacties en verhalen blijven langer hangen..
En heeft ca. 9 positieve tegen reacties nodig om weer gelijk te staan..

Erg zonde eigenlijk he?

:wink:

Groetjes Saskia

Gebruikersavatar
Alfa
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 625
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Leidschendam

RE: tips over slechte garages, zet het hier neer.

vr nov 11, 2005 02:12

Dat klop Sas maar ik ben ervan overtuigd dat de kritische consument de kwaliteit van de dienstverlening kan beïnvloeden :!:

Ik hoor liever vooraf dat een zaak klote is dan dat ik er achteraf achter kom met alle gevolgen van dien :!:
The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.

Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru
Guru
Berichten: 1999
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

Re: RE: tips over slechte garages, zet het hier neer.

vr nov 11, 2005 08:51

En dan dus ook geen overdreven lang verhaal waarbij zo'n bedrijf er helemaal doorgetrokken wordt (negatieve reacties schrijven altijd het makkelijkste weg) maar gewoon even kort en objectief (moet ik nodig zeggen, dat lukt mij nooooit :wink: ).
En daarbij is het natuurlijk een persoonlijke ervaring dus dat kan per persoon best verschillen.
Ik ben het eens met 164 Q4! :roll: :wink: :wink: :wink:

Inderdaad persoonlijk en de drijfveer is discutabel. Zoek op het oudere forum, is al eerder besproken en gaat echt niet werken.

Als ik het eerste verhaal lees denk ik dat de klant ook een verantwoordelijkheid heeft, zeker als je een 2e keer bij zo'n bedrijf terug gaat. Was 1 teleurstelling niet genoeg?
Dirk - Giulia2000TS

Gebruikersavatar
Ezin Rossi
Full Member
Full Member
Berichten: 331
Lid geworden op: vr jan 07, 2005 16:03
Locatie: Rotterdam

Re: RE: tips over slechte garages, zet het hier neer.

vr nov 11, 2005 10:35

En dan dus ook geen overdreven lang verhaal waarbij zo'n bedrijf er helemaal doorgetrokken wordt (negatieve reacties schrijven altijd het makkelijkste weg) maar gewoon even kort en objectief (moet ik nodig zeggen, dat lukt mij nooooit :wink: ).
En daarbij is het natuurlijk een persoonlijke ervaring dus dat kan per persoon best verschillen.
Ik ben het eens met 164 Q4! :roll: :wink: :wink: :wink:

Inderdaad persoonlijk en de drijfveer is discutabel. Zoek op het oudere forum, is al eerder besproken en gaat echt niet werken.

Als ik het eerste verhaal lees denk ik dat de klant ook een verantwoordelijkheid heeft, zeker als je een 2e keer bij zo'n bedrijf terug gaat. Was 1 teleurstelling niet genoeg?
Ik ben het ook eens met 164Q4. En als Jorix iets kan doen met het verzoek van Alfa dan zitten we helemaal gebeiteld!

Jorix

Re: RE: tips over slechte garages, zet het hier neer.

vr nov 11, 2005 10:41

Jorix kun jij hier iets op verzinnen (grafisch graag!). Dus de mogelijkheid om een Garage in te voeren en vervolgens te stemmen.

Garage met 2 balken; rood voor slecht blauw voor goed.

We kunnen het altijd proberen...wordt het niets dan schrappen we toch gewoon de boel :!:
:idea: Stel het even voor aan Theo, dan kan hij het bij een volgende vergadering in de groep gooien.

Zelf denk ik dat het lastig is om een objectief oordeel te creëren op een dergelijke manier. Als iemand zich in z'n zak gescheten voelt door een garage (in het midden gelaten of dat terecht was of niet), dan zal de negatieve reactie vaak nog even aangedikt worden zodat de emoties er van afspatten. We hebben (zoals Giulia2000TS ook zegt) op het oude forum deze discussie ook meermaals gehad en kwam toen tot dezelfde conclusie. Een negatieve ervaring van 1 persoon hoeft helemaal niet te betekenen dat een garagebedrijf ook daadwerkelijk gerund wordt door boeven, maar het is wel meteen schadelijk voor dat bedrijf. Daarbovenop komt nog dat mensen eigenlijk vooral zullen klagen en hun goede ervaringen gewoon voor lief nemen, zodat je daar (bijna) nooit iets over terug zult horen.


Greetz,
Jorix

Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 13:15
Locatie: Zevenaar
Contacteer: Website

RE: tips over slechte garages, zet het hier neer.

vr nov 11, 2005 10:45

Amen! Helemaal mee eens! 8)
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Claasen

RE: tips over slechte garages, zet het hier neer.

vr nov 11, 2005 11:08

Ik vind dit soort topics tendentieus. Er is wel vaker dit soort praat op het forum geweest en van één van die gevallen ken ik toevallig het verhaal van de andere partij waardoor er een veel genuanceerder beeld ontstond. Iets waarvan de gedupeerde natuurlijk geen melding van heeft gemaakt......

Ik denk dat we op dit soort topics een slotje moeten gooien!

RG

RE: tips over slechte garages, zet het hier neer.

vr nov 11, 2005 11:09

Als je het risico op een slechte ervaring met garage wilt beperken, moet je het omdraaien:
Vraag hier met welke garages we goede ervaringen hebben! :wink:

Robert 75 V6

RE: tips over slechte garages, zet het hier neer.

vr nov 11, 2005 11:19

Ik ben het er gedeeltelijk mee eens, een werkplaats behoort te doen wat er gevraagd wordt, en niets meer! Ikzelf heb nogal goede ervaringen met Autoservice AMATO uit alkmaar. Aardige man en doet precies wat je vraagt; ik had een electrisch probleem waar de monteurs op mijn werk niet uitkwamen. Hij loste het op voor een prikkie en liet het afbouwen aan mij over. Hij beschikt trouwens ook over kwikkolommen handig voor carbs....


Het sterft van de zwendelaars bij ''beungarages'' die de autobezitter graag voor een paar werkplaatsuurtjes tillen en allerlei onzinnige dingen gaan uitvoeren zodat de rekening veel hoger is dan ingeschat. En als autoliefhebbers willen we toch graag dat onze heilige koeien goed behandeld worden? Ik denk dat tips over slechte garages en zwendelaars handelaren en kilometertellerterugdraaiers uiterst welkom zijn. Zodat we elkaar kunnen behoeden voor ellende..... ( daar is zo'n forum toch voor? )
Bovendien denk ik dat iedereen begrijpt dat het er niet om gaat om garagehouders zwart te maken.

Gebruikersavatar
Remmie
Full Member
Full Member
Berichten: 444
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 18:23
Locatie: Harkema (Fr)
Contacteer: Website

Re: RE: tips over slechte garages, zet het hier neer.

vr nov 11, 2005 12:46

Als je het risico op een slechte ervaring met garage wilt beperken, moet je het omdraaien:
Vraag hier met welke garages we goede ervaringen hebben! :wink:
Zo is het maar net.
laat ik dan maar beginnen,
Alfa Nord in Grou,
Niet duur,goede kwaliteit,kennis van zaken. !!!

PS Richard: je kunt het geld overmaken naar het jou wel bekende bankrek.nr. :wink: :jumping:
Nee hoor geintje,is echt een goede garage.
Audi A7 3.0 Tdi S line 295 pk
BMW 645 cabrio
Alfa 75 3.0 v6
Alfa 164 v6 QV Zwart
Ford Mustang 1966
Chevrolet Avalanche
en nog ca. 22 Volvo's en Scania's en Daf'


www.landtransport.nl


.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”