Rakeshvz
Newbie
Newbie

even voorstellen

ma nov 04, 2024 17:45

beste mede members,
ik ben rakesh, sinds een jaar me auto rijbewijs, even voor 4 maanden een Peugeot gereden. toch een alfa Romeo GT salespeed gekocht.
me vader was altijd alfa rijder en fan, nu heb ik het virus te pakken wat een heerlijke auto,s zijn het

auto heeft wel kleine achterstallig onderhoud en ik laat de salespeed pomp en bak toch vervangen volgende maand bij wim prins
ja en ik weet dat niemand van de salespeed hout ivm problemen dit neem ik voorlief ook de problemen rond de JTS motor

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

Re: even voorstellen

ma nov 04, 2024 19:48

Welkom!

Ik race zelfs sinds 2016 met een Selespeed, zonder problemen met de Selespeed tot nu toe.

Rakeshvz
Newbie
Newbie

di nov 05, 2024 19:29

Welkom!

Ik race zelfs sinds 2016 met een Selespeed, zonder problemen met de Selespeed tot nu toe.
ik vind het een heerlijk systeem. hebt uw ook last van als de auto koud is dat deze wat bokkend achteruit wil rijden bij heel weinig gas?
eenmaal stukje gereden werkt alles oke

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Contacteer: Website

za nov 09, 2024 08:22

Welkom hier, en alvast veel plezier gewenst met de Alfa!
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Seliquella
Advanced Member
Advanced Member

za nov 09, 2024 10:33

Welkom,

hier ook een ervarinsdeskundige.
156 SW JTS Selespeed (verkocht300k op de teller) en nu nog een 147 Selespeed, omdat ik ook een 159 SW1750TBI en een Bertone GTA-R heb gaat de 147 wel eruit. Helaas is de 1750 TBI nooit in automaat geleverd, dus was dit of een V6, een 2.2 wilde ik niet.
Heb met beide nooit een probleem gehad eigenlijk, enige punten van aandacht zijn, accumulator (bol op be bak) en de koolborstels in me elektromotor van de pomp. Beide zijn als je handig bent prima te doen (wel even letten op de druk in de accumulator, daar heb je software voor nodig. Die software is wel een aanrader, kan je de bak wat fijner mee afstellen.
De koolborstels heb ik meen ik voor 8 Euro ouzo via internet besteld en zijn makkelijk te vervangen, met 2 rechter handjes.
Ook heb ik van de 147 de koppeling laten vervangen, die was ingesleten op de drukgroep hen bokte hij met wegrijden.

Zou geld liever besteden aan het reinigen van de inlaat kanalen in de cilinderkop en een zuigermodificatie tegen olieverbruik.
Dit heb ik bij de 156 JTS laten doen bij HS-Corse, sjees wat knapte die daar van op zeg.

Veel rijplezier.

Rakeshvz
Newbie
Newbie

zo nov 10, 2024 19:07

Welkom,

hier ook een ervarinsdeskundige.
156 SW JTS Selespeed (verkocht300k op de teller) en nu nog een 147 Selespeed, omdat ik ook een 159 SW1750TBI en een Bertone GTA-R heb gaat de 147 wel eruit. Helaas is de 1750 TBI nooit in automaat geleverd, dus was dit of een V6, een 2.2 wilde ik niet.
Heb met beide nooit een probleem gehad eigenlijk, enige punten van aandacht zijn, accumulator (bol op be bak) en de koolborstels in me elektromotor van de pomp. Beide zijn als je handig bent prima te doen (wel even letten op de druk in de accumulator, daar heb je software voor nodig. Die software is wel een aanrader, kan je de bak wat fijner mee afstellen.
De koolborstels heb ik meen ik voor 8 Euro ouzo via internet besteld en zijn makkelijk te vervangen, met 2 rechter handjes.
Ook heb ik van de 147 de koppeling laten vervangen, die was ingesleten op de drukgroep hen bokte hij met wegrijden.

Zou geld liever besteden aan het reinigen van de inlaat kanalen in de cilinderkop en een zuigermodificatie tegen olieverbruik.
Dit heb ik bij de 156 JTS laten doen bij HS-Corse, sjees wat knapte die daar van op zeg.

Veel rijplezier.
het zijn echt heerlijke auto,s nu 2,000km gereden met een glimlach
en inderdaad motor heb wel wat kuurtjes vooral het olie verbruik is wel erg veel 1,5 liter op 900km
dit vond ik geen probleem verkoper heeft dit netjes gemeld voor aankoop. ik heb voor volgend jaar een motor revisie op de planning staan voor deze auto. dit had ik al in me achterhoofd voor ik hem kocht

Terug naar “Het Forum Café”