Welkom,
hier ook een ervarinsdeskundige.
156 SW JTS Selespeed (verkocht300k op de teller) en nu nog een 147 Selespeed, omdat ik ook een 159 SW1750TBI en een Bertone GTA-R heb gaat de 147 wel eruit. Helaas is de 1750 TBI nooit in automaat geleverd, dus was dit of een V6, een 2.2 wilde ik niet.
Heb met beide nooit een probleem gehad eigenlijk, enige punten van aandacht zijn, accumulator (bol op be bak) en de koolborstels in me elektromotor van de pomp. Beide zijn als je handig bent prima te doen (wel even letten op de druk in de accumulator, daar heb je software voor nodig. Die software is wel een aanrader, kan je de bak wat fijner mee afstellen.
De koolborstels heb ik meen ik voor 8 Euro ouzo via internet besteld en zijn makkelijk te vervangen, met 2 rechter handjes.
Ook heb ik van de 147 de koppeling laten vervangen, die was ingesleten op de drukgroep hen bokte hij met wegrijden.
Zou geld liever besteden aan het reinigen van de inlaat kanalen in de cilinderkop en een zuigermodificatie tegen olieverbruik.
Dit heb ik bij de 156 JTS laten doen bij HS-Corse, sjees wat knapte die daar van op zeg.
Veel rijplezier.
het zijn echt heerlijke auto,s nu 2,000km gereden met een glimlach
en inderdaad motor heb wel wat kuurtjes vooral het olie verbruik is wel erg veel 1,5 liter op 900km
dit vond ik geen probleem verkoper heeft dit netjes gemeld voor aankoop. ik heb voor volgend jaar een motor revisie op de planning staan voor deze auto. dit had ik al in me achterhoofd voor ik hem kocht