Ron Engels
Newbie
Newbie

Voorstellen

do apr 17, 2025 00:41

Mijn naam is Ron Engels en ik ben geboren in 1959. Toen ik op de middelbare school zat wist ik dat er ooit een Alfa Romeo GTV moest komen, in mijn optiek een van de mooiste autos ooit. Dat heeft geduurd tot 1985 toen ik een paar jaar werkte en voldoende middelen had om een goede GTV uit 1971over te nemen van een oude collega die de auto als tweede eigenaar 12 jaar in zijn bezit heeft gehad. Ik heb ongeveer twee jaar met de auto gereden maar bij de juist ingevoerde APK bleken er toch wat zaken gedaan te moeten worden en de carroserie verdiende ook wat aandacht. Ik wilde dat zonder compromissen doen, maar omdat ik juist getrouwd was en vader ging worden van twee kinderen waren andere zaken even belangrijker. Ik heb mijn GTV toen 'gestald' in afwachting van het moment dat ik tijd en geld over had. Dat heeft geduurd tot 2018. Na mijn pensioen heb ik besloten om eindelijk een volledige restauratie te laten uitvoeren waarbij behoud van de originaliteit voorop heeft gestaan en die nu op een haar na klaar is. Onvoorziene omstandigheden daargelaten kan ik binnen enkele weken rijden. Ik zal in het daarvoor bestemde deel van het forum verslag doen van de restauratie.

Klevant
Advanced Member
Advanced Member

Re: Voorstellen

do apr 17, 2025 06:57

Welkom! Het wachten zal worden beloond!
Lees en zie het verslag/foto’s van de restauratie graag!

Uit pure nieuwsgierigheid: nog andere Alfa’s gereden in de tussentijd?
Heden: Giulia 2ltr 69, 33 QV 1e serie 86, voor dagelijks een Passat GTE en Renault 5 e-tech.
Verleden: Alfa 145ie, Spider '91

Ron Engels
Newbie
Newbie

do apr 17, 2025 09:09

Dank voor het welkom. Ja ik heb meerdere Alfa's gereden. Toen ik mijn rijbewijs haalde (en zelf motor reed) had mijn moeder een Alfasud in basis uitvoering, als ik het mij goed herinner met 1.2 motor en 4 versnellingen. Mijn vader reed een Alfetta 2.0. In beide autos heb ik veel gereden. Een van mijn eerste eigen autos was een Guiletta 1,6. Later (toen ik de GTV al had) heb ik nog achtereenvolgens een Guilietta 2.0 gehad, een 164 3.0 en een Spider van de 4e generatie. Momenteel rijd ik (samen met mijn vrouw) een BMW E46 M3 uitsluitend voor langere ritten, een Peugeot 206RC omdat ik een praktische auto wilde die toch leuk rijdt en waar ik mij geen zorgen over hoeft te maken en een Fiat 500E (uit de VS geïmporteerd) voor de korte ritjes.

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do apr 17, 2025 15:33

Welkom.

Leuke historie. :)

Een E46 M3 is ook wel een erg prettige auto, en wordt ook nog eens meer waard als je er een beetje zuinig op bent. Juweel van een motor.

Succes met de restauratie. :thumbs:

Groeten Remco
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Terug naar “Het Forum Café”