Remco S
Guru
Guru

RE: Opnieuw voorstellen

zo okt 30, 2005 13:57

Wederom welkom charlotte

eindelijk weer een polder bewooner met een boxer

voor tips over techniek en reparatie advies ben je altijd welkom

Rens 1.7QV
Guru
Guru

zo okt 30, 2005 17:39

Welkom

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

164 Q4

Re: RE: Opnieuw voorstellen

zo okt 30, 2005 17:57

Ook suggesties wat voor gereedschap??? Ben namelijk echt niet technisch aangelegd, mar wil het wel leren! :)
Als minimale standaard gereedschapset zou ik nemen:

Doppenset 1/2". aanluiting van fatsoenlijke kwaliteit (bijv Rahsol)
Eventueel ook een doppensetje 1/4" aansluiting want dat werkt soms erg prettig. (Lux voldoet al wel)
Setje steek/ringleutels
Grote waterpomptang
Setje degelijke schroevendraaiers plat en ster
Setje imbussleutels (van die mooie lange met zo'n kogelkop zijn ideaal)
Kombinatietang
Hamer (liefst ook nog een vrij zware kunststofhamer want daar beschadig je niets mee)
Setje beutels,doorslagen en centerpons
Oliefiltersleutel
12v testlampje (evt ook een multimeter)
Kabelschoentang
Wat grotere garagekrik met 2 assteunen
Looplamp
en wil je het helemaal mooi maken ook nog een goeie momentsleutel maar die zijn nog aardig prijzig.

Verder kun je dat op den duur al na gelang wat aanvullen zoals een breekijzer, open ringsleutels voor remleidingen, doppen in speciale maten/ soorten en dat soort spul.

charlotte

zo okt 30, 2005 18:11

Hmmmm...... Dit klinkt al vrij ingewikkeld, meer voor de gevorderde monteur. Maar ga in ieder geval een "starters-set" aanschaffen! :?

164 Q4

zo okt 30, 2005 18:17

Op zich is het niet zoveel maar als je het onderelkaar zet lijkt het al heel wat.

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Opnieuw voorstellen

zo okt 30, 2005 18:27

Hmmmm...... Dit klinkt al vrij ingewikkeld, meer voor de gevorderde monteur. Maar ga in ieder geval een "starters-set" aanschaffen! :?
Maar koop dan wel meteen "goed" gereedschap (lees; duur). Bij de bouwmarkt hebben ze dat niet (wel de Lux set waar 164Q4 het over had). Het is ook leuk om zo langzaam mooi gereedschap bij elkaar te sparen..

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

zo okt 30, 2005 21:07

ik heb een set van kraftwerk voor thuis. Gewoon googlen voor een dealer in de buurt.
Ben erg te spreken over de prijs/ kwaliteit verhouding van dat spul. ik heb een set met 3/8e maten, 1/2 inch maten doppen, met een set heel handige ratel steek/ ringsleutels, schroevendraaiers, bitjes en weet ik wat. Kostte geloof ik 90 euro, en ben er ERG blij mee. Met een set tangen en wat diverse goede schroevendraaiers (bv idd Lux) ben je echt een heel end. 2 assteuntjes, meestal een euro of 50 bij de Brezan, en een behoorlijke krik ( rond de 100,- , ook Brezan) kun je eigenlijk niet meer fout gaan.
Koop wat tape, kabelverbinders, wat boutjes en moertjes. Een 12 volt spanningszoeker.
En dan maar hopen dat ie stuk gaat he....... :lol:
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

zo okt 30, 2005 21:29

Welkom :!:
156

Terug naar “Het Forum Café”