Groet Frank.
Ha, weer iemand die een leuke jap wel kan waarderenen heb een Toyota Supra MK4 met 550 (echte) pk's
Groet Frank.. Ik heb zelf een Nissan 300ZX Twin Turbo, dus een beetje een concurrent van de MKIV met, heel toevallig, ook rond 550pk. Laatst heb ik er nog gesmeede zuigers en drijfstangen voor gekocht en ben ook van plan er andere turbo's voor te kopen als ik weer wat geld over heb. Die antieke Garretts die er nu op zitten zijn 2x niks. Grotere intercoolers heb ik er niet op zitten maar daarvoor in de plaats dan wel weer water/alcohol injectie om het gezond te houden die pas boven een bepaalde druk gaat werken. Als de boostcontrolller onder die druk staat dan is hij dus ook buiten werking (bij normaal rijden). Zo'n Supra d'r bij zag ik ook nog wel zitten en dan met name omdat je er zoveel voor krijgen kunt en je zo heerlijk makkelijk bij het blok kunt komen. Wat dat aangaat is het nu soms wel eens vloeken. Heb je er eentje met een Getrag 6-bak? Met name de 3e en 4e synchro daarvan wil nog wel eens problemen geven net als bij een 164 Q4 en volgens mij hebben die ook exact dezelfde synchro's voor zover ik het op foto's kon zien (moeilijk te krijgen spul namelijk). Zag laatst een videootje daar hadden een paar gasten zo'n Supra even opgevoerd naar dik 1500pk!!
En dat spul blijft dan ook nog heel hé
.Hier is dat filmpje:klik (staat trouwens ook nog een 300ZX TT naast) En dit was 'm volgens mij ook.
Werkt heel erg verslavend hé, dat tunen van die jappen. Weet er alles van.
Welkom bij de club iig.
Groet, ook een Frank....