Alfa One 156
Member
Member

RE: Van je familie moet je 't hebben....

zo mar 05, 2006 14:42

Begrijp me niet verkeerd, Williams heeft reeds mooie dingen gedaan in het verleden. Maar de laatste keer dat ze tweede waren, is toch ook weer meer dan twee jaar geleden... Daarbij komt dat ze naast Weber een jonge, onervaren rijder hebben. Het chassis is de laatste jaren ook niet meer zo super (al kan dat allemaal snel veranderen).

Betrouwbaarheid van de motor is altjd al van groot belang geweest, vraag maar aan Raikkonen... Honda schijnt het tijdens de winter ook goed gedaan te hebben, qua betrouwbaarheid en ook Renault.

Ik vrees dat we het gewoon nog een weekje moeten afwachten. De eerste wedstrijd geeft toch al enige indicatie van de krachtverdeling.

Giulia555

Re: RE: Van je familie moet je 't hebben....

zo mar 05, 2006 14:57

Men is de laatste 5 jaar tweemaal tweede in het constructeurskamipeonschap geeindigd en het leek erop dat dit team iets kon
doen aan de hegemonie van Ferrari. Het wordt snel vergeten en mede door de ongelofelijke dominantie van Ferrari.

Het is slechts een vermoeden maar ik verwacht een zeer goede betrouwbaarheid van de Cosworth..niet alleen de inhoud/cilinders zijn teruggebracht maar
ook de plaatsing, gewicht en keuze mogelijkheid van de materialen voor de motor. Het verbruik en betrouwbaarheid lijken nu doorslaggevend.
Helaas Bert niet waar....materialen zijn wel anders...maar gewicht van de motoren is op zelfde minimum gewicht als de V10 'en van 95kg gebleven. Motorren zijn wel stukken stijver....missen 200 PK maar dat wordt gecompenseerd door andere zaken zoals banden, aerodynamica, enz....

Verder heeft iedere constructeur de overgebleven ruimte goed kune benutten om de motor ideaal te plaatsen....

Hoe dan ook het wordt een leuk seizoen (zeker voor mij :D )

Alfa One 156
Member
Member

zo mar 05, 2006 15:08

Hoe dan ook het wordt een leuk seizoen (zeker voor mij :D )
Verklaar...

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

zo mar 05, 2006 15:31

Ik dacht dat met 95 kg de V8 motor zwaarder is als de uitgaande V10???

Ik neem aan dat we niet het klassieke rumble-bumble 90 V8 geluid mogen verwachten maar de 180 kruk met het geluid van twee hoogjankende vierpitters???
Naar het geluid ben ik wel degelijk benieuwd en een V8 klinkt in het algemeen beter als een V10.

Alfa One 156
Member
Member

zo mar 05, 2006 16:59

Naar het geluid ben ik wel degelijk benieuwd en een V8 klinkt in het algemeen beter als een V10.
Niet met eens. Ik heb nooit geen mooier geluid meer gehoord dan een Ferrari V12 3,5 liter.

Destijds kon je zowel de V8, V10 en V12 beluisteren. De V12 was het mooiste, dan de V10 en de V8 viel mee.

matra sports
Guru
Guru

zo mar 05, 2006 20:22

²Alfa One : Ik lekker wel ! Al eens een Matra horen huilen ? :wink:
Ik heb niets met Ferrari. Staat te ver van de menselijke maat af. Is meer om te poetsen dan om in te rijden, meer dat gevoel. Doe mij maar volks auto's. Renaults bijvoorbeeld :wink: :wink:
Ik vind overigens wel dat Ferrari een rijke historie kent die ik respecteer, want er is veel goeds uit voortgekomen. Maar als ik de loterij win wordt het echt geen Ferrari.

Alfa One 156
Member
Member

zo mar 05, 2006 20:37

Ik had het wel over de V12-motor uit de F1. In '93 (en '94) waren dat 3,5 V12-motoren. Sublieme sound. De 3.0 V12 was iets minder, maar ook mooi.

Ook ik zou geen Ferrari kopen mocht ik de Lotto winnen (zal ik wel eerst moeten meedoen natuurlijk).

Giulia555

ma mar 06, 2006 09:16

Ik dacht dat met 95 kg de V8 motor zwaarder is als de uitgaande V10???

Ik neem aan dat we niet het klassieke rumble-bumble 90 V8 geluid mogen verwachten maar de 180 kruk met het geluid van twee hoogjankende vierpitters???
Bert,

Motoren moeten zelfde gewicht van 95 KG als de V10 van vorig jaar zijn.......

V8 klinkt iets minder scherp maar wel degelijk erg mooi....de allerergste hoge toon (die dus echt pijn aan je oren doet als de wagens op 10 meter afstand op volle snelheid komen langsrijden) is er af zeg maar......

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

ma mar 06, 2006 09:46

Een fraai motorgeluid is wat geur is voor een gastronoom. Een V10 werkt mij op de nerven en V8 klinkt meer motor.Ik sluit mij aan wat betreft de magistrale V12 en de Ferrari V12's hebben inderdaad een zeer, zeer fraai geluid maar de waardering is sterker omdat het een Ferrari motor betreft. Honda V12 was ook giga maar de Alfa V12, Matra V12 en zelfs de BRM V12 uit de 70s is helemaal klasse. Matra produceert zo ontzettend veel geluid zonder ooit vervelend te worden.

Alfa One 156
Member
Member

ma mar 06, 2006 17:52

Die heb ik jammer genoeg nog nooit mogen aanhoren.

Terug naar “Het Forum Café”