jaben
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

Een weekendje met de Alfa's

ma apr 03, 2006 12:28

Eindelijk weer eens tijd om samen met mijn broer met de Alfa's bezig te zijn. Ik moet zeggen dat het wel eens beter is gegaan!

Eerst de 159 1.9 JTDM van mijn broer opgehaald.

Afbeelding
Afbeelding

Ben er nog niet helemaal uit wat ik van deze auto moet vinden.
Ziet er natuurlijk top uit en rijd erg goed, maar...
Afwerking aan de binnenkant vind ik zeer matig. Vooral de middenconsole vind ik niks. Wat betreft vormgeving radio en airco drie keer niks. Zou goed in een Kia kunnen zitten.
Stuur ziet er niet uit.
Hendels zijn te vergelijken met vers gekookte pasta. De vrije speling is abnormaal en ze zitten onhandig.
Een hoop gadjets maar een verstelbare bijrijdersstoel kon er niet vanaf.
Maar goed, is een leasebak en dus maar niet te veel klagen.

Toen verder met de Spider 3.0 V6

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Klaar maken voor de zomer en mee rijden, dachten we...
Maar nog steeds een probleem met de electrische kap. De afdekkap gaat maar voor een gedeelte open en daar blijft het dan bij. We hebben alles bekeken, maar komen er niet uit wat er aan de hand is.
Verder een knipperlichtje over de zeik. Uiteindelijk bleek het relais vast te zitten. Kom daar maar eens snel bij: niet dus! Daarvoor moet bijna het hele dashboard uit elkaar. Uiteindelijk opgelost, maar dat koste een dag! Nu alleen nog maar poetsen en de kap laten maken, alleen geen idee welk bedrijf onmogelijke constructie begrijpt van een Alfa electrische kap!

Als laatste een nieuwe grill in de Bertone gezet.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Viel niet mee om hem goed te krijgen en ben nog niet tevreden. Linker deel staat niet goed, maar wel een hele verbetering.
Daarnaast nieuwe deurpanelen erin gezet. Dat is ook makkelijker gezegt dan gedaan. Maar uiteindelijk wel een mooi resultaat. Ook deze nog even poetsen en dan klaar voor de zomer.

Oja, de 156 1.8 TS LPG (G3)

Afbeelding
Afbeelding

Staat te koop en er was al een potentiele koper, maar die belde net van te voren even af: was ziek geworden! Altijd leuk om iets via marktplaats te verkopen!!
Staat te koop voor 4200,- euro. Voor meer info moet je maar even mailen.

Hopelijk gaat het volgend weekend iets beter.
Laatst gewijzigd door jaben op ma apr 03, 2006 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

tommie
Guru
Guru

RE: Een weekendje met de Alfa's

ma apr 03, 2006 15:19

aardige verzameling zo! :)

maarre, om ff zeikerig te zijn :oops: hoe ziet een alfa 195 er uit? ;) :P staat zo leuk in je post :)
Aerodynamics are for people who can't build engines

1st ride: AR 75 EPOCA 1.8 IE 1992 Grigio Chiaro Met. met 1800 carbs

jaben
Advanced Member
Advanced Member

ma apr 03, 2006 15:23

Je hebt helemaal gelijk. Ik heb het veranderd!
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

tommie
Guru
Guru

ma apr 03, 2006 15:44

:thumbs: hoop niet dat je boos bent :P :lol:

verder.. mooi rijtje alfa's! maar dat had ik al gezegd ;)

jaben
Advanced Member
Advanced Member

ma apr 03, 2006 16:19

nee hoor, ben niet zo snel aangebrand!

Binnenkort maar weer eens beginnen aan een nieuw project. We zijn opzoek naar een Bertone die we willen klaar maken voor rally's. Valt niet mee om een geschikte te vinden. We hebben ook nog een optie lopen op een keiharde Guilia uit Frankrijk. Natuurlijk staat een Duetto of een Spider begin '70 op het programma en natuurlijk een GTV6 en een 75 3.0 V6 en ga zo maar door.......
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

164 Q4

Re: Een weekendje met de Alfa's

ma apr 03, 2006 19:58

alleen geen idee welk bedrijf onmogelijke constructie begrijpt van een Alfa electrische kap!
Bedoel je het electronisch gedeelte? Die heeft een diagnose-stekker om 'm op een test-computer aan te sluiten. Dat maakt het wel een stuk eenvoudiger allemaal.

bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice

ma apr 03, 2006 20:57

mooie verzameling auto's vooral de bertone is erg mooi.
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

jaben
Advanced Member
Advanced Member

Re: Een weekendje met de Alfa's

ma apr 03, 2006 21:02

alleen geen idee welk bedrijf onmogelijke constructie begrijpt van een Alfa electrische kap!
Bedoel je het electronisch gedeelte? Die heeft een diagnose-stekker om 'm op een test-computer aan te sluiten. Dat maakt het wel een stuk eenvoudiger allemaal.
We hebben de boel al uit laten lezen en weet je wat de foutmelding is: Storing!!!! Dat had ik ook al door!

Dat is nu juist het probleem. Vrijwel ieder bedrijf leest eerst uit en gaat daarmee aan de slag. Maar met die info kunnen ze ook weinig.
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

jaben
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Een weekendje met de Alfa's

ma apr 03, 2006 21:06

mooie verzameling auto's vooral de bertone is erg mooi.
Al dat nieuwe spul is erg leuk, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de klassieke Alfa. De Bertone is nu vrijwel klaar, zover die ooit klaar kan zijn. Na het poetsen zal ik nog wat fotootjes schieten en die hier plaatsen. Er staan een aantal foto's op mijn site, maar die zijn inmiddels al zwaar verouderd. Intussen is er al weer veel meer werk gaan zitten in de Bertone. Maar goed, vind ik niet erg. Voor mij is sleutelen de beste manier van ontspannen. (Mits alles goed gaat!!)
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

tommie
Guru
Guru

Re: RE: Een weekendje met de Alfa's

ma apr 03, 2006 23:28

nee hoor, ben niet zo snel aangebrand!

Binnenkort maar weer eens beginnen aan een nieuw project. We zijn opzoek naar een Bertone die we willen klaar maken voor rally's. Valt niet mee om een geschikte te vinden. We hebben ook nog een optie lopen op een keiharde Guilia uit Frankrijk. Natuurlijk staat een Duetto of een Spider begin '70 op het programma en natuurlijk een GTV6 en een 75 3.0 V6 en ga zo maar door.......

maak me maar jaloers :P ik zit mn hele studiefinanciering en verdiensten van mn zaterdagbaan in mn auto te steken en sommigen praten gewoon over een 4e of 5e auto.. :cry:

nee grapje hoor, zo veel geld gaat er niet in mn 75 zitten, maar nog een auto (alfa) erbij kan écht niet! maar wel fijn dat er mensen zijn die het wel kunnen!! hopelijk hoor ik er ook ooit bij :)

jaben
Advanced Member
Advanced Member

di apr 04, 2006 09:17

Zo ben ik ook ooit begonnen, maar niet met Alfa's.

Ik wilde vanaf mijn 13de al een Alfa. Niet omdat mijn vader altijd Alfa reed, maar omdat ik bij Alfa Dealer Wouters in Tilburg ooit een man zag werken aan een Bertone. Toen wist ik dat ik ook een Bertone wilde. Eenmaal 18 jaren oud mocht ik geen Alfa kopen van mijn vader. Veel te veel ellende zei hij. Dus begon ik met Mini's. Heel veel aan gesleuteld en zo het sleutelen geleerd. Met een bijbaantje (3 tot 4 dagen/avonden in de week) kon ik dat toen betalen. Toen gaan studeren aan de uni en dus was er geen tidj meer om te sleutelen, dus alles de deur uit. Dat hielt ik vol tot na mijn studie en toen eindelijk een Bertone gekocht. Kortom, gewoon doorzetten en een vriendin zoeken die er geen probleem mee heeft dat je vrijwel ieder weekend onder de auto ligt.
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

Terug naar “Het Forum Café”