adjesalfa
Advanced Member
Advanced Member

19 januari naar Kenia

di jan 17, 2006 17:11

-weg
Laatst gewijzigd door adjesalfa op di aug 26, 2014 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: 19 januari naar Kenia

di jan 17, 2006 17:32

Mooi initiatief, misschien kan iemand een strak SCARB-sponsorrit-plan ofzo bedenken?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jan 17, 2006 20:25

Goed bezig! :thumbs:

Gisteren eindelijk mijn bijdrage overgemaakt. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

wo jan 18, 2006 13:43

Zo ben ik nu bezig een website te maken voor een goede vriend die in Ghana onderwijs heeft gegeven aan kleine afrikaantjes.
Direct erna heeft ie een project opgestart om van hieruit de middelen te kunnen bieden deze scholing te kunnen verzorgen.

Leuk initiatief :wink:

Succes ermee :!:

adjesalfa
Advanced Member
Advanced Member

wo jan 18, 2006 15:15

zo alles heb ik gepakt en helemaal klaar voor de reis :D
ben zeer benieuwd allemaal wat ons te wachten staat de komende tijd :P
gevlogen heb ik nog nooit dus 8-[ \:D/

onze avonturen kunnen jullie op de voet volgen op onze site (www.waterbouwprojectkenia.nl).
als ik weer terug ben zal ik nog een verslagje schrijven.

groeten, Martijn

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma feb 27, 2006 11:30

Even een kleine update: communikatie is erg lastig daar, zodat het even duurde voordat we hoorden van onze pioniers aldaar.
Gisteren stond er een bericht in het plaatselijke huis-aan-huis-blad. Vrijwel hetzelfde bericht is ook op de site www.waterbouwprojectkenia.nl terug te vinden, alsmede ook wat leuke foto's. Helaas nog geen grote vorderingen en ik denk daarom ook nog geen foto's van het project.

Ik heb de tekst even gecopieerd:

Moeilijkheden met de Community

Geplaatst door Mark Bombeeck op 17-02-2006 12:42

Maandag 30 januari, de eerste werkweek was aangebroken. Het zou een week worden van alleen maar graven en hakken. Naar ons idee schoot het goed op, werd er behoorlijk goed gewerkt en was de opkomst van de community goed en deden wij ook goed ons best door goed mee te graven en niet te werken aan de assignment.

Zaterdagochtend 4 februari, om 05.00 uur zijn we met de mutato terug gegaan naar Kitui, naar weer een hobbelige rit kwamen we om 09.15 uur aan in Kitui. We ontmoeten weer het team waar we ook de begin week mee hebben doorgebracht. Na elkaar begroet te hebben gaat het al snel over de werkzaamheden op de damsite’s. Na enige verhalen aangehoord te hebben konden wij al heel snel een conclusie trekken, er moest veel veranderd worden op onze damsite. Dit was in principe de eerste tegenslag voor ons. Het kwam erop neer dat onze community niet in de getalen kwam opdagen zoals ze daar doen, de diepte die bij ons bereikt was, was peanut tegenover hun diepte. Ook het graven van ons was niet goed, we moesten meer tijd besteden aan de assignment. Tijd om veel dingen te veranderen dus.

De eerst volgende maandag na het weekend in Kitui hebben we gepraat met de chairman, het hoofd van de community, de keniaanse studenten en de fundi. We hebben toen doorgesproken dat wij dingen wilden gaan veranderen ten aanzien van de comuunity en de werkzaamheden van ons.
We hebben 8 regels opsteld die de chairman vertaalde in het Kikamba want de community verstaat geen Engels. Ne een uur duurdende meeting gingen we als team ervan uit dat de community zou veranderen en dat het werk wat sneller zou gaan verlopen. Maar tot onze grote verbazing zat er geen verbetering in de rest van de week. Daarop werd besloten door de fundi dat nogmaal er een meeting plaats moest gaan vinden, maar dat nu hij de community te woord zal staan. Het was de planning dit vrijdag 10 februari te doen, maar omdat de opkomst weer zo laag was leek het hem beter de meeting te verplaatsen naar dinsdag.

Tijdens deze meeting waren circa 25 personen aanwezig nogmaals werden de regels herhaald die al eerder gemaakt waren, maar ook maakt onze fundi de community duidelijk het nut van de dam en waarom hij voor het regenseizoen klaar moet zijn. Ook na deze meeting gingen iedereen er wel vanuit dat het veel veranderingen met zich mee zou brengen, maar ook deze keer viel het weer tegen. We vroegen daarom aan onze fundi wat wij als team eraan zouden kunnen doen de community meer te motiveren en te stimuleren om te komen werken. Het antwoord was: “ Geef de community een beloning voor het werken op de damsite”. Na het binnen het team overlegd te hebben, hebben we besloten de community te belonen met mais. Daarvoor gelden wel een aantal regels. Er moet binnen 1 week minimaal 1 meter dieper gegraven worden, en de beloning word alleen maar uitgedeeld aan diegene die 4 keer of meer gewerkt heeft op de damsite. De beloning zal iedere vrijdag worden uitgedeeld en zal bestaan uit 1,5 kg mais.

nog een leuk plaatje:
Afbeelding

adjesalfa
Advanced Member
Advanced Member

za mei 06, 2006 11:19

Na 3,5 maand ben ik dan weer helemaal heel huids terug en met een voldaan gevoel. :D
Voor degene die onze website (www.waterbouwprojectkenia.nl) bijgehouden heeft, heeft kunnen lezen dat we de dam in werking hebben gezien. Op de laatste werkdag begon het rond de klok van 3 erg te regen dit bleef maar aanhouden.
Rond 6/7 uur kwam het eerste water door de rivier richting onze dam gestroomd.
Het was 5 jaar geleden dat het geregend had en dus ook water in de rivier stond.
De community danste van vreugde in het rond.
Het water hoopte zich voor de dam op en na ongeveer 30min. kwam het eerste water over de spillway.
Dit gaf ons ook wel een heel mooi gevoel we hebben tenslotte 3 maanden 6 dagen in de week gewerkt aan de dam en dat je het dan nog mag mee maken in werking was echt helemaal top :thumbs: \:D/
Na al het hard werken vonden wij zoiets we hebben wel een vakantie verdien.
Dus zijn we door kenia gaan reizen we hebben 2 safari parken bezocht, Mount Kenya beklommen en als afsluiter Mombasa (kust).
Sinds 4 mei ben ik weer terug en moet ik weer klimatizeren, weer gewend raken aan het voedsel stromend water electriciteit en alle luxe wat ons land kent.
Voor degene die het allemaal willen lezen wat we daar hebben uitgespookt moet op onze site maar eens kijken: (www.waterbouwprojectkenia.nl)
Ps: kenia is niet zo bezaait met alfa's maar goed rond kijken in Nairobi Alfetta eerste serie 1.8, Sudje verder niet zien wat het was, 75 2.0ts 155 en een 156.

groeten, Martijn

adjesalfa
Advanced Member
Advanced Member

za mei 06, 2006 11:24

wat leuke foto's :
Afbeelding

De baron van Kerpen

za mei 06, 2006 11:39

mooi initiatief martijn, tof dat het allemaal gelukt is! Neem aan dat je afstudeer stage een groot succes is geworden en dat het diploma niet lang meer op zich laat wachten. Weg en waterbouw zag ik dus ontwerp vooral veel van die mooie doordraaiers he! :wink: Beter nog dien een plan in waarin nederland een grote vierbaans kartbaan wordt. Dan mogen er van mij ook best van die franse tolpoortjes komen en betaal ik met liefde die honderd euro per maand wegenbelasting die ik nu betaal.(164 op lpg) 8) 8) 8) ciao

adjesalfa
Advanced Member
Advanced Member

za mei 06, 2006 11:45

wat foto's
Afbeelding
tijdens het graven
Afbeelding
Afbeelding
onze villa
Afbeelding
schaft plek
Afbeelding
slangetje(3,5m)
Afbeelding
avond eten maken
Afbeelding
vol storten
Afbeelding
op zun tijd rust
Afbeelding
even een presentatie aan de kids waarom we dit nu allemaal doen
Afbeelding
dam in werking op de laatste werkdag

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za mei 06, 2006 15:14

=D> :thumbs:
binnen kort praten we wel weer bij. :wink:

JRX164
Member
Member

za mei 06, 2006 16:45

Superb =D>

De baron van Kerpen

zo mei 07, 2006 09:38

:D Leuke slang! Kan je een paar mooie sancho laarzen van maken, of een met leer bekleed stuurwiel :roll: Kan je trouwens wel veilig door Kenia reizen martijn? Er is daar volgens mij wel een vrij stabiele regering aan de macht of niet? Verder nog wat gehoord van daar? Werkt de dam nog steeds bijvoorbeeld of heeft het niet meer geregend?

adjesalfa
Advanced Member
Advanced Member

zo mei 07, 2006 10:16

Het reizen in kenia gaat opzich allemaal goed.
Je moet wel op je hoeden blijven omdat je toch blank bent.
Vooral in de grotere steden is het gevaarlijk alleen over straat te gaan.
De regering die daar aan de macht is klopt eigenlijk helemaal niks van elke dag staat er de krant van vol.
Ze regeren in het belang van hun zelf en niet voor de bevolking.
Parlements leden verdienen ongeveer 3 ton in euro's per maand.
En laatst stond nog een stukje dat de overheid voor weet ik veel hoeveel miljoen aan nieuwe auto's ging kopen voor de parlements leden. Als je dan bedenkt dat er mensen omgaan van de honger zou ik zeggen zorg eerst voor die mensen ipv voor zoveel miljoen aan auto's te kopen.

De baron van Kerpen

zo mei 07, 2006 16:14

Oh ik hoor het al. Corrupte regering maar omdat ze pro westers zijn krijgen ze een hoop subsidie en kan je er als westerling naar toe reizen. Zolang die bobo's pro westers blijven (wat wel zo blijft met al die subsidies cq smeergeld) zijn de VS en de EU tevreden!

En als het nou voor een paar miljoen aan alfa's waren :oops: Maar het zullen wel weer van die suffe duitsers zijn die ze aanschaffen.
Afijn, gelukkig zijn er ook mensen die wel goede dingen doen in dat land. :wink: Ciao

Terug naar “Het Forum Café”