Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

Op vakantie door België? Snelheidsovertredingen niet doen.

do jun 22, 2006 11:50

Amai,

Dat is geen zoete broodjes bakken daar in België.

België en te hard rijden

Even gas geven op de ring van Antwerpen en je kan je rijbewijs inleveren. :roll: Toch maar even op de teller kijken! :shock:

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: Op vakantie door België? Snelheidsovertredingen niet doe

do jun 22, 2006 12:12

Amai,

Dat is geen zoete broodjes bakken daar in België.

België en te hard rijden

Even gas geven op de ring van Antwerpen en je kan je rijbewijs inleveren. :roll: Toch maar even op de teller kijken! :shock:
twee jaar geleden in Luik, 67 km (dus 17 te hard), of ik even 150 euro meteen wilde afrekenen bij ome motoragent, opvallend was dat enkel buitenlanders werden aangehouden, ik had me keurig aan de snelheid gehouden....en dat weet ik zeker:evil:

de corruptie....

dus mensen als je naar het Zuiden gaat in de vacanties via Maastricht-Luik, pak de randweg en niet de kortere weg door het centrum :wink:
156

Alfarmada

RE: Op vakantie door België? Snelheidsovertredingen niet doe

do jun 22, 2006 13:23

Roy,

ik heb gezien dat je op het Belgische forum vroeg of radardetectie mocht in Belgie.
NIET doen, gisteren hier nog op het nieuws geweest.
Als ze je betrappen met een detector dan kan men detector+wagen in beslag nemen :shock: :shock: .
Wat de Antwerpse ring betreft: ze staan er zeeeer regelmatig te flitsen. :cry: :cry:

Grtz
Philip

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Op vakantie door België? Snelheidsovertredingen niet

do jun 22, 2006 13:30

Roy,

ik heb gezien dat je op het Belgische forum vroeg of radardetectie mocht in Belgie.
NIET doen, gisteren hier nog op het nieuws geweest.
Als ze je betrappen met een detector dan kan men detector+wagen in beslag nemen :shock: :shock: .
Wat de Antwerpse ring betreft: ze staan er zeeeer regelmatig te flitsen. :cry: :cry:

Grtz
Philip
Bedankt, stond inderdaad ook op het Belgische forum. Zal passende maatregelen nemen!

diele
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

do jun 22, 2006 15:59

De rijkswachten hebben nog een ouderwetse voorkeur voor Ollanders.
2 jaar geleden werd ik op de expresweg ter hoogte van de Pioneer afgesneden door een burger peugeot 406.Mijn snelheid bedroeg op dat moment 100 waar ik 120 mocht.
Er stapten 2 rijkswachters uit, die mij someerden uit te stappen en mijn handen op het dak van de auto te plaatsen.
Mijn portemonee werd uit de auto gehaald ,en de 400,- euro die er in zat kwam overeen met de tot nu onduidelijk gebleven boete.
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

tommie
Guru
Guru

do jun 22, 2006 16:04

2 jaar geleden werd ik op de expresweg ter hoogte van de Pioneer afgesneden door een burger peugeot 406.Mijn snelheid bedroeg op dat moment 100 waar ik 120 mocht.
Er stapten 2 rijkswachters uit, die mij someerden uit te stappen en mijn handen op het dak van de auto te plaatsen.
Mijn portemonee werd uit de auto gehaald ,en de 400,- euro die er in zat kwam overeen met de tot nu onduidelijk gebleven boete.
:?

heel vreemd, toch wel een beetje raar volk, die belgen ;)
Aerodynamics are for people who can't build engines

1st ride: AR 75 EPOCA 1.8 IE 1992 Grigio Chiaro Met. met 1800 carbs

*****5Sterren*(6)

do jun 22, 2006 16:08

Dit was dus gewoon een ranzige overval?

Richard75
Guru
Guru

do jun 22, 2006 16:16

Pff lekker verhaal,
dit valt dus nooit hard te maken als je in je eentje in de auto zat :?

Bertonebianco
Advanced Member
Advanced Member

do jun 22, 2006 17:19

Ben 3 jaar geleden geflits op weg naar Italie met 180km/u
Was zondagmorgen om 06.00 uur op de snelweg tussen Namen en Luxemburg.
De weg was leeg en het was volkomen droog
Kreeg vervolgens een bericht thuis met de constatering 180 km/u en een hoop vragen.
Ik heb niet geantwoord want de brief was niet aangetekend verstuurd en heb sindsdien nooit meer wat vernomen.

Dus als ze je niet staande houden best niet reageren.

Had uitgerekend dat het me zo'n 2750 euro zou gaan kosten

Eric
ruim 40 jaar Alfa en geen moment spijt.
Nu Giulia 2.0T Q4 Veloce full options

Alfarmada

do jun 22, 2006 17:31

Dan mogen ze eens 120 rijden, gaan ze een beetje 100 rijden. Raar volk die Nederlanders :wink: :wink: :wink: :wink:

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice

do jun 22, 2006 18:39

Intrekken van het rijbewijs heet daar "Verval van het recht tot sturen" .. :blue_lol:

Rare jongens, die Romeinen...ehh Belgen... :?
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

do jun 22, 2006 18:44

Heren,
Bedankt voor jullie informatie.

Ik zou bijna willen schrijven:
- 1. Zorg dat je niet alleen in de auto zit
- 2. Radardetector aan, gaat ie af, dan met 240+ er voorbij
- 3. Laat je vooral niet aan de kant zetten
- 4. Krijg je een briefje uit België, niet openmaken!
maar dat doe ik niet :wink:

Nee, even serieus.
Volgens mij weten weinig (Nederlanders) hoe hoog de bekeuringen zijn in Belgie en dat er inderdaad een aparte regeling is voor buitenlanders.
Dit zal misschien ook de reden zijn dat buitenlanders sneller aangehouden worden, want dat levert meer op.

Edit:
Sorry, toch verkeerd gelezen. Je rijbewijs wordt NIET sneller ingevorderd dan bij een Belg. Alleen moet een Belg voorkomen en de buitenlander meteen betalen!
end Edit
Opvallend is dat ze sneller je rijbewijs kunnen afpakken dan in Nederland (bij 40km/h te hard of 30 bij slecht zicht of regen, zie link Belgische site). Geloof dat ik het zo goed heb :oops:

Ik weet wel zeker dat ik mij (vooral rond Antwerpen) keurig aan de snelheid hou en Ventura blijft lekker thuis.
Relax, het is vakantie 8) Gaan jullie deze zomer nog met de auto op vakantie.
Dan wens ik jullie een veilige reis toe :thumbs:
Roy

bralfa
Guru
Guru

vr jun 23, 2006 14:11

Ach die gendarmes in belgie zijn zo slecht nog niet... Jaar of 10 terug eens langs de kant van de weg gezet, km of 20 voor Luik vanuit richting La Roche, reedt toen in een Sei... Geen paspoort, geen rijbewijs, geen autopapieren. Gelukkig zat mijn toenmalige vriendin (wonende in de Ardennen, studerend in Luik) naast mij toen mij medegedeeld werd dat ik staande gehouden werd omdat ik 181 km/u reed :oops: Ik spreek namelijk zeer slecht frans...

Na enig onderhandelen mocht ik doorrijden na het achterlaten van 4000 belgische frankskes... Voor het overhandigen van dit bedrag kreeg ik overigens geen bonnetje... Geloof niet dat dit in Nederland zo makkelijk afgehandeld zou worden...
Shut up and ride!

Terug naar “Het Forum Café”