Emilio
Guru
Guru

1 april

wo mar 16, 2005 09:33

Dit is het forum cafe dus het hoeft niet alfa gerelateerd te zijn.

We gaan weer ricgting 1 april en het wordt dus oppassen. Vanochtend werd ik verrast door het bericht over de kannibalistise lieveheersbeestjes. Deze zouden in engeland een ware plaag gaan vormen en al het eten van de inheemse lieveheersbeestjes opeten.
BN nieuwsradio en NU.nl hebben het verhaal keurig overgenomen.
http://www.bn.nl/ShowANPNieuwsArtikel.a ... 10&id=2336
http://www.nu.nl/news/497374/89/Actie_t ... stjes.html

Dit allemaal afgaand op het verhaal van de BBC:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/4348881.stm

Even verder zoeken leverde het volgende document op:
http://www.brc.ac.uk/downloads/Ladybird ... advert.doc
Er is ook een website waar je gespotte lieveheersbeestjes kan opgeven:
http://www.harlequin-survey.org/

Waarin een project officer vanaf 1 april onderzoek moet gaan leiden (als ik het goed heb)

Ben ik nu gek dat ik hier een 1 april grap in zie? Lieveheersbeestjes eten toch planten?
En als alle planetn al opgegeten zijn dan is het land toch kaal?
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

Emilio
Guru
Guru

RE: 1 april

wo mar 16, 2005 09:54

Ben ondertussen aan het verder zoeken, maar het lijkt allemaal akelig echt. Ik begin nu zelf te twijfelen. lieveheersbeestjes eten toch gras en planten enzo?
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

Jorix

wo mar 16, 2005 10:00

OMG! Jij hebt echt teveel vrije tijd.... :blue_lol:

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

wo mar 16, 2005 10:30

@Emilio: geen idee, maar misschien kunnen we hier een leuk off-topic van maken over 1 aprilgrappen die we hebben uitgehaald?

Ik heb twee jaar geleden op mijn werk, waar we voor oa. Raymond van Barneveld de merchandising verzorgen, intern een email door een collega (!:)) laten versturen dat op 1 april Barney voor de collega's als dank voor het verrichte werkzaamheden een dartclinic zou verzorgen.
Veel collega's zaten op het genoemde tijdstip in de kantine klaar, hadden zelfs speciaal aan hun meerdere even vrij gevraagd, om deze unieke gebeurtenis mee te kunnen maken. Uiteindelijk kwam ik de kantine binnen en opende het kastje met daarin het dartbord, waarop ik een blad met '1 april' erop had geschreven. Daarna ben ik maar snel weggelopen en heb ik een paar weken geen koffie aan druven nemen van collega's. Maar wel veel lol gehad, en het mooie was dat mijn collega die ik de email intern had laten versturen er nog lang op aangekeken werd :)

Ik heb dit jaar nog geen 1 aprilgrap gezien
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

wo mar 16, 2005 10:34

Nog een grap van vorig jaar: een collega vertellen dat ze naar Artis (toen een bedrijf van ons buiten Nederland met dezelfde naam als onze amsterdamse dierentuin) moest bellen, ene hr. de Beer had voor haar gebeld..... Na een paar keer doorverbonden geweest te zijn bij de dierentuin zonder dat ze doorhad dat ze met de dierentuin sprak vroeg ze uit zichzelf naar een meneer de Leeuw (!:)) omdat het echt om een dierennaam ging :), totdat een Artis medewerker haar duidelijk maakte dat ze waarschijnlijk in de maling genomen werd...

Sindsdien ben ik semi incontinent ;):D

Jullie begrijpen wel dat ik nu angstvallig rond 1 april in de gatgen gehouden word.....
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Emilio
Guru
Guru

wo mar 16, 2005 10:37

Das een leuke twist voor dit topic...

@Jorix: Ja inderdaad. Vandaag is het de laatste dag in mijn huidige baan. Heb alles afgerond en ik ga vanaf morgen twee weken vakantie houden en op 1 april (it's not a joke) beginnen bij een nieuwe werkgever....
Hoe hou je jezelf bezig....
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

Jorix

Re: RE: 1 april

wo mar 16, 2005 11:08

...op 1 april (it's not a joke) beginnen bij een nieuwe werkgever....
Contract was wel al voorzien van een handtekening van je toekomstige werkgever? :biggrin: Zonder gekheid: ik ben vorig jaar ook op 1 april begonnen bij een nieuwe werkgever.. ;)

Floor
Guru
Guru

wo mar 16, 2005 11:35

Ik wilde een mailing laten rondgaan om alle lease auto's van het bedrijf te laten voorzien van een prachtig bedrijfslogo.

Ben toen helaas gestrand met het idee, er kwam geen toestemming voor :cry:
Oo==v==oO
Gib mir Benzin

Es fließt durch meine Venen
Es schläft in meinen Tränen
Es läuft mir aus den Ohren
Herz und Nieren sind Motoren

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Contacteer: Website

wo mar 16, 2005 19:39

Lieveheersbeestjes zijn de beste en meest ecologische oplossing om bladluis tegen te gaan. Dus die lieve diertjes eten wel degelijk vlees :P
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Aernoudt
Guru
Guru
Contacteer: Website

Re: RE: 1 april

wo mar 16, 2005 19:42

@Emilio: geen idee, maar misschien kunnen we hier een leuk off-topic van maken over 1 aprilgrappen die we hebben uitgehaald?
Ik ben op 1 April getrouwd...
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

van G
Guru
Guru

wo mar 16, 2005 20:08

Afbeelding ojee Emilio heeeelp ze komen eraan :!: :!: :!: :!: :!: :!:

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
nu Fiat 500 Opening Edition, CLS350
vroegah: MV Agusta F4, Seicento Hobby, clk 230 kompressor, Cagiva Mito evo, 156JTSWAGON, 166V6, 155TS18L16V, THEMA16VTURBO, 33 16V, TIPO17D, ABARTH130TC, 323i, ABARTH105TC FZR1000EXUP, FZR600
ooit ? DELTAintergraleEVO

Emilio
Guru
Guru

do mar 17, 2005 16:47

aahhhhhhhhhhhahhahhhhhhhhhhhh, help!!!
Ik heb eigenlijk zo'n hekel aan lieveheersbeetjes, maar kever vind ik nog het alle ergst.

Ik moet toch mijn tijd vol maken! Heb ondertussen wel elke alfa site op deze aardkloot gezien.
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

Jorix

wo mar 30, 2005 18:56

Je mobieltje als telescoop gebruiken? Aanstaande vrijdag kan iedereen meeluisteren naar Huygens. Deze Europese ruimtesonde staat sinds 14 januari op Titan. Na een reis van zeven jaar met NASA’s sonde Cassini landde Huygens op de grootste Saturnus-maan. Met Cassini als tussenstation zond Huygens de eerste beelden van deze maan-met-atmosfeer terug naar de aarde. De ontwerpers dachten dat Huygens na zijn afdaling aan parachutes maar een paar minuten zou overleven. Huygens bleef echter de volle vijf uur dat Cassini in de buurt was gegevens sturen. Nu zijn er aanwijzingen dat Huygens nog steeds actief is!

Als Huygens nog steeds meetgegevens uitzendt, vormen die een schat aan informatie over de omstandigheden op Titan. Astronomen over de hele wereld willen Huygens’ radiosignaal dan ook zo snel mogelijk opvangen, omdat elke dag de laatste kan zijn dat de sonde nog energie heeft. Om het extreem zwakke radiosignaal op te vangen is de hulp van het publiek nodig. Allemaal om half één naar buiten voor de Huygens-meting!

Nederland en België liggen het gunstigst
Aanstaande vrijdag komt Saturnus omstreeks 12.18 uur boven de oostelijke horizon op. Titan, die om Saturnus draait, is dan juist met de landingsplek van Huygens naar de aarde toe gekeerd. Om iets van de geluidssignalen op te vangen, draaien de grote radiosterrenwachten in Duitsland, Drenthe en Engeland hun schotels in oostelijke richting. Toch is de combinatie van al die radiotelescopen waarschijnlijk niet genoeg om de zwakke radiozender van Huygens op te pikken. Huygens heeft namelijk maar het vermogen van een mobiel telefoontje en staat op een miljard kilometer van de aarde.

Afbeelding
Saturnus en zijn grootste maan Titan staan op een lichtuur van de aarde; iets meer dan een miljard kilometer ver. Cassini en zijn lifter Huygens deden er zeven jaar over om die afstand af te leggen.

Om zeer zwakke signalen op te vangen koppelen sterrenkundigen wel vaker allerlei radiotelescopen aan elkaar. Maar vrijdag staat een groot deel van de beschikbare schotels - in Noord- en Zuid-Amerika, Hawaii en Australië - aan de verkeerde kant van de planeet. Alleen West-Europa krijgt Titan even in het vizier.

Reuzenantenne Nederland
Geen probleem: met hulp van de bevolking kan er toch gemeten worden. Bijna iedereen heeft namelijk een mobiele telefoon. Mobiele telefoons zijn gevoelig voor radiosignalen. Via straalzenders communiceren ze met telecommunicatiesatellieten. Omdat deze satellieten het signaal weer terugkaatsen naar het aardoppervlak, kunnen grondstations voor satellietcommunicatie maar óók radiosterrenwachten, die vaak nog grotere schotelantennes gebruiken, het opvangen. Door alle mobiele telefoons te laten samenwerken, kunnen Nederland en België één gigantische radiotelescoop vormen.

Afbeelding
Door samen te werken ontstaat een grote radioreflector met als brandpunt de syntheseradiotelescoop in Drenthe. Ook telescopen in Engeland (Jodrell Bank) en Duitsland (Effelsberg) doen mee aan de Huygens-meting.

Als mensen tussen 12.30 en 13.00 uur de straat op gaan en hun mobieltje richten naar het oosten, werken die tienduizenden mobieltjes samen als één grote radiospiegel. Het zwakke Huygenssignaal kaatst dan via de ruimte terug naar het oosten van ons land, waar het terecht komt bij de Drentse syntheseradiotelescoop. De verhoogde opbrengst zorgt ervoor dat deze telescopen het Huygens-signaal luid en duidelijk ontvangen. Hopelijk kunnen sterrenkundigen er door deze versterking achter komen wat Huygens de laatste maanden is overkomen.

Wat moet ik doen?
“Wie mee wil doen hoeft geen half uur lang met de arm omhoog te staan; dat houdt niemand vol,” vertelt de Nederlandse sterrenkundige prof.dr. Karel Scharrekop. “Wie mee wil helpen met de Huygens-meting hoeft tussen half één en één uur ’s middags maar vijf minuutjes de straat op - langer mag natuurlijk ook. Gemiddeld staan er dan altijd genoeg mensen om het Huygens-signaal te versterken.”

Afbeelding
Huygens-meters moeten op ongeveer een meter van elkaar gaan staan met hun mobiel in de lucht: in zo'n formatie is de afstand tussen de mobieltjes gelijk aan de golflengte van het Huygens-signaal. De groep mobieltjes werkt dan als een ideale radioreflector.

“Iedere Huygens-meter moet zijn mobiele telefoon naar het oosten richten. Dat is ruwweg naar links als je neus naar de zon wijst. Huygens-meters moeten dicht bij elkaar gaan staan, één armlengte afstand is ideaal. Dat is namelijk ongeveer de golflengte van de Huygens-radio. Als de mobieltjes op die afstand van elkaar worden gehouden, werkt de menigte als een optimale reflector. Neem de hele schoolklas mee het schoolplein op, of sleep de collega’s vijf minuutjes naar buiten voor een pauze - en een unieke meting!”
Ik ben benieuwd welke schoolpleinen drukker zullen zijn, die in Nederland of die in België :biggrin:

Terug naar “Het Forum Café”