Of een 147 !!!Nee, koop dan aub een Ford Focus, die hebben wel een normaal onderstel.

Of een 147 !!!Nee, koop dan aub een Ford Focus, die hebben wel een normaal onderstel.
Haha autoweek thuis? Nee inderdaad wel een aardig autootje om te zien, maar ik heb m liever niet op de stoep staan.De Matiz, (ach zo slecht toch niet?) is en door Fiat afgekeurd ontwerp voor de Seicento.
Ahh Kia rijders, van die mensen die stoer lopen te doen over wat voor luxe ze wel niet hebben voor zo weinig geld. M'n vader heeft er ook eentje (gelukkig volgende maand een suzuki sx4), maar als ik bezig ben met m'n 33 staat ie er met zijn neus bovenop. Gek genoeg deed ie dat nooit toen ik nog een 323F had...Mn broortje rijd ook in een nieuwe Kia en die lacht mij uit in mn Alfa's qua onderhoud ect.
De mensen die niks om auto's geven maar wel groot willen rijden en anders een gebruikte auto willen kopen zullen misschien nu wel eens naar een Brillance kunnen gaan. Zou toch een domper zijn op de toch al niet zo formidabele waardevastheid van grotere gebruikte sloepen.
Ik ken trouwens nog meer waardeloze auto's met 1 ster
Mensen die 20K stuk te slaan hebben en wel een auto in dat formaat willen zullen of zo'n chinees kopen of een 6 jaar of oudere tweedehandsie. Beiden scoren ze 1,5 ster in de NCAP. Je weet wat je koopt, ze doen er ook niet geheimzinnig over dat het huidige model geen zij-airbags en ESP heeft.Alle waar is naar z'n geld. Voor € 23000 heb je nou eenmaal geen Peugeot 607 of BMW 5-serie, waar de auto in het "gerelateerde artikel" mee wordt vergeleken qua afmetingen. Dan moet je ook niet verwachten dat-ie dezelfde veiligheid biedt (en rijeigenschappen, maar daar gaat het nu niet over).
Jo ho eens..., daar is de gemiddelde renault gewoon niet voor bedoeld. Ik heb een lease-laguna, zo eentje waarbij de dealer je voornaam kent, ondanks dat de service intervallen 30K km zijn. Dat is natuurlijk geen bochtenridder, maar met het sport-onderstel gaat het heel behoorlijk hoor, voor een auto van die lengte. Ik hoef voor verkeersdrempels niet te remmen, daar ga ik zoevend overheen en dein daarna nog een beetje na. Hij rijd gewoon heel comfortable over de grote wegen en ik kom uitgerust aan.
Daarbij rijden renaults zo vreselijk beroerd dat ze alleen al voor de wegligging afgekeurd moeten worden. Elke keer als ik weer iemand hoor zeggen dat ze voor Renault gegaan zijn vanwege de 5 euro ncap sterren zakt de moed mij weer diep in de schoenen.
Doe jezelf een lol. Leen of huur eens een nieuwe Megane station en doe er eens met 60 een scandinavian flick mee. Zal de eerste keer zijn dat je de hele schiphol polderbaan nodig hebt om dat ding onder controle te houden. Nee, koop dan aub een Ford Focus, die hebben wel een normaal onderstel.
Is dat eenzelfde catagorie als de mensen die stoer over de snelheid en sportiviteit van hun eenpuntdrie alfa 33 doen ? Kom op mensen, laat anderen in hun waarde en respecteer hun keuze. Hij is gewoon op andere gronden gemaakt dan waarop wij die maken.... En die markt is groter dan die waarin wij shoppen...Ahh Kia rijders, van die mensen die stoer lopen te doen over wat voor luxe ze wel niet hebben voor zo weinig geld. M'n vader heeft er ook eentje (gelukkig volgende maand een suzuki sx4), maar als ik bezig ben met m'n 33 staat ie er met zijn neus bovenop. Gek genoeg deed ie dat nooit toen ik nog een 323F had...
Ik weet niet hoe jij dit interpreteert, maar dit bedoelde ik niet als een één of andere vernedering, meer als het aanhalen van een stereotype.Is dat eenzelfde catagorie als de mensen die stoer over de snelheid en sportiviteit van hun eenpuntdrie alfa 33 doen ? Kom op mensen, laat anderen in hun waarde en respecteer hun keuze. Hij is gewoon op andere gronden gemaakt dan waarop wij die maken.... En die markt is groter dan die waarin wij shoppen...Ahh Kia rijders, van die mensen die stoer lopen te doen over wat voor luxe ze wel niet hebben voor zo weinig geld. M'n vader heeft er ook eentje (gelukkig volgende maand een suzuki sx4), maar als ik bezig ben met m'n 33 staat ie er met zijn neus bovenop. Gek genoeg deed ie dat nooit toen ik nog een 323F had...
Overigens, je pa neemt dan toch wel een 4x4 sx4 ?
Adios, JR
Sport onderstel is zeker weten een verschil. De Renault Sport modellen zoals de Clio Sport en de Megane RS R26 ( of is het R24?) zijn echt super sturende FWD wagens. Echter, mijn ervaring met standaard renaults is precies omgekeerd.Jo ho eens..., daar is de gemiddelde renault gewoon niet voor bedoeld. Ik heb een lease-laguna, zo eentje waarbij de dealer je voornaam kent, ondanks dat de service intervallen 30K km zijn. Dat is natuurlijk geen bochtenridder, maar met het sport-onderstel gaat het heel behoorlijk hoor, voor een auto van die lengte. Ik hoef voor verkeersdrempels niet te remmen, daar ga ik zoevend overheen en dein daarna nog een beetje na. Hij rijd gewoon heel comfortable over de grote wegen en ik kom uitgerust aan.
Daarbij rijden renaults zo vreselijk beroerd dat ze alleen al voor de wegligging afgekeurd moeten worden. Elke keer als ik weer iemand hoor zeggen dat ze voor Renault gegaan zijn vanwege de 5 euro ncap sterren zakt de moed mij weer diep in de schoenen.
Doe jezelf een lol. Leen of huur eens een nieuwe Megane station en doe er eens met 60 een scandinavian flick mee. Zal de eerste keer zijn dat je de hele schiphol polderbaan nodig hebt om dat ding onder controle te houden. Nee, koop dan aub een Ford Focus, die hebben wel een normaal onderstel.
Overigens heb ik de laguna niet gekozen vanwege de NCAP sterren, maar vanwege het merkenbeleid binnen het bedrijf icm de leaseprijs en de mogelijkheid om op lpg te rijden, ipv diesel (scheelt toch aanzienlijk in de leaseprijs en bijtelling).
Ik ga hier Renault niet lopen verdedigen (tis gewoon een vervoermiddel), maar bovenstaande is wel heel generaliserend en op bijna ieder merk van toepassing.
Adios, JR
Of om met Bas van Putten te spreken: wij oude-auto-rijders zijn ten dode opgeschreven.Mensen die 20K stuk te slaan hebben en wel een auto in dat formaat willen zullen of zo'n chinees kopen of een 6 jaar of oudere tweedehandsie. Beiden scoren ze 1,5 ster in de NCAP. Je weet wat je koopt, ze doen er ook niet geheimzinnig over dat het huidige model geen zij-airbags en ESP heeft.Alle waar is naar z'n geld. Voor € 23000 heb je nou eenmaal geen Peugeot 607 of BMW 5-serie, waar de auto in het "gerelateerde artikel" mee wordt vergeleken qua afmetingen. Dan moet je ook niet verwachten dat-ie dezelfde veiligheid biedt (en rijeigenschappen, maar daar gaat het nu niet over).
Ik kan me nog heel scherp het beeld voor de geest halen van een 75 (Alfa!), die door een dronken bestuurder schuin achter op een geparkeerde vrachtwagen was gereden (erg vergelijkbaar dus) en dat zag er tòch minder erg uit.
Bron automobiel managementANTWERPEN, 25 juni 2007
Auto-importeur Karel Cardoen stopt onmiddellijk met de verkoop van Brilliance.
De anderhalve ster die de Chinees tijdens de NCAP-crashtest haalde maakt de wagen, volgens Karel Cardoen (zie foto), dusdanig onveilig dat hij de verkoop in België stopt. De plannen om de Brilliance BS6 op de Nederlandse markt te brengen zijn voor onbepaalde tijd opgeschort.
“Met deze score is de Brilliance BS6 veiliger dan de helft van de voertuigen die momenteel op onze Belgische wegen rondrijden”, zegt Cardoen. Hij had echter op twee à drie sterren gerekend. Hij ziet de zware testen niet als een verkapte manier om de Chinese auto’s van de europese markt te houden. “De strenge Europese normen, zowel qua veiligheid als qua emissie, maakt dat autofabrikanten wereldwijd aan de slag zijn om auto's te verbeteren. De Chinese fabrikanten krijgen het hierdoor inderdaad moeilijker om snel op de Europese markt te komen."
Brilliance en ADAC hebben op 18 juni 2007 een overeenkomst getekend om de veiligheid van de Brilliance BS6 te verhogen.