Ik ben het daar wel mee eens. Zeker wij als Alfisten zijn wel wat gewend op het gebied van denigrerende opmerkingen, dus laten we nou niet moeilijk gaan doen over wat plaagstootjes.Als je dit topic in die kontekst ziet, wordt het ineens een stuk minder negatief. Een beetje relativeren kan nooit kwaad. Dus lekker laten staan dit topic en niet te moeilijk over doen.
Dat incident bij de Toyota dealer doet me denken aan een stuk in een Autoblad dat ik een tijd geleden heb gelezen. Ging over een Toyota, waarvan de berijder op de snelweg door een 156-rijder erop werd geattendeerd dat de Toyo hevige rookwolken uitbraakte. Commentaar van Toyota: "Het had natuurlijk eigenlijk andersom moeten zijn". Ja ja...
Hoe dan ook, zoals jullie onder m'n reacties kunnen lezen ben ik de "gelukkige" berijder van een Jetta. En nou moet ik zeggen, er is op zich helemaal niets mis met een Jettta. Het voelt allemaal heel degelijk aan, het rijdt comfortabel, de bediening is heel soepeltjes, het is gewoon een behoorlijk goede auto. Ook de wegligging hebben ze best goed voor elkaar. Alleen, er is geen ene sodeflikker aan om erin te rijden. In de 164 TD die ik hiervoor had, was elke rit een feestje. Of je hem nou eens lekker op z'n staart trapte en hem vol door de bochten gooide, of gewoon op een normale manier van A naar B reed, het was altijd genieten. En dat mis ik voor de volle 100% bij de Jetta. Die kan je op zich ook redelijk hard een bocht door gooien of zonder problemen even in de toeren jagen, maar op een of andere manier geeft hij dan een beetje het gevoel alsof hij zegt "he, moet dat nou". Terwijl het bij de Alfa altijd was "WOW! Ging goed he baasje, kijken of de volgende bocht nog harder kan?".