Gebruikersavatar
elio
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: vr jun 10, 2005 18:11
Locatie: antwerpen (B)

RE: Wie heeft er vandaag pech gehad???

do mei 08, 2008 21:45

Ik vrees dat de waterpomp van de Giulia eraan is (als je de kap opent met draaiende motor hang je vol kleine waterdruppeltjes die langs de multiriem omhoogvliegen)
166 3.2 v6 '04 - Spider 2.0 '91 - 75 1.8 ie '91 - gt 1300 junior '75 - fiat 500l '72 - grand espace 2.0 dci aut '10 - fiat 500 twin air '13

alfa155stephan

Re: RE: Wie heeft er vandaag pech gehad???

do mei 08, 2008 21:54

Vandaag heb ik de pech gehad dat ik moest werken met dat mooie weer..

8)
hey zwager 8) die pech had ik ook! Maar straks lang weekend met veel zon! 8)

Gebruikersavatar
alfa 75&90 driver
Member
Member
Berichten: 216
Lid geworden op: do okt 12, 2006 12:44
Locatie: Munstergeleen (Sittard-Geleen)

RE: Wie heeft er vandaag pech gehad???

wo mei 14, 2008 17:56

Ik heb niet echt pech gehad, maar was blij dat ik thuis was. :o

Het zit namelijk zo: op weg naar school (aken) begon ik een piepend/schreeuwend geluid te horen, klonk naar een losse v-snaar en dacht dat de riem van de dynamo los was.
naderhand op het parkeer terrein van de school motorkap open gedaan en riemspanning gecontroleert, daar was niets mis mee.

Toen laten lopen en met de hand gas gegeven, toen kon ik het kabaal lokaliseren, DE DYNAMO zelf. :shock:
Heb naderhand de auto nog aangekregen op school en rustig naar huis gereden.

Thuis aangekomen, meteen de multimeter gepakt: en ja hoor met lopende motor op stationair en gasgeven 11,94V.
Dynamo kaduuk :?

Nou morgen of in het weekend dat kreng vervangen.

Is al vervangen door een ander exemplaar :wink: , loopt weer mooi.

Gr Stefan
Laatst gewijzigd door alfa 75&90 driver op za mei 17, 2008 15:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Alfa rosso 130 75 Indy
Alfa 75 Turbo numerata antraciet
Alfa 75 Turbo Europa Evo replica AR555
2x bianco caprodimonte 90 2.0 IE
Ducati 900ss nuda '97

Gebruikersavatar
Arjan75qv
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 661
Lid geworden op: di dec 28, 2004 10:53
Locatie: Gaanderen
Contacteer: Website

RE: Wie heeft er vandaag pech gehad???

do mei 15, 2008 22:37

Pech is een groot woord... en uiteindelijk toch een goeie afloop :D

Enkele weken geleden olie ververst van m'n 156 2.4jtd, van Selenia overgestapt op de oude vertrouwde Agip.
Verder alle slangen in het luchtinlaatsysteem gereinigd, LMM vuil eruit geblazen etc. Je weet wel net wat extra aandacht.

Sindsdien was het net of-ie niet wilde trekken. Verbruik wat hoger dan anders maar ja dat kunnen ook de zomerbanden zijn... En ja, er is een koudestartinjector kapot....
Verder alles normaal. Dus je begint te piekeren wat er bij 260.000 km allemaal kapot kan gaan. :(

Turbo... EGR-klep (toch maar eens schoonmaken - of afdoppen)... Injector... Zuigerveren... Nèèè zal wel niet.
En vandaag op de Duitse A30 niet veel meer pit, ongelofelijk traag vanuit onderin, en max zo'n 180km/h. Ehhh...
Toch dan een lek in het inlaatcircuit? Iets niet goed aangedraaid? Nieuwe olie toch niet zo goed? Mmmm...

Ineens ha! een Duitse 2.4JTD eens kijken of ik die bij kan houden... Nee dus :cry: Verre van dat...
Maar: ook geen zwarte rook te zien, he dat is gek. Wat kan dat nu weer zijn :roll:

Thuis kap open... :oops: Stekker van de LMM niet vastgemaakt.... ](*,)

Morgen weer lekker rijden :thumbs:

Thuis
Arjan Cats

166 3.0V6 24V Dist. Sportronic '04
Guilietta 1.4T MA '11
75 2.5QV '86

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

RE: Wie heeft er vandaag pech gehad???

do mei 15, 2008 22:59

Ja ik heb weer een gevalletje pech gehad vandaag. Na vanaf vorig weekend de 75 niet meer te hebben gebruikt wilde vanmorgen vrolijk naar school (busstakingen he).. en toen gebeurde er niets bij het starten. Auto van vaders gepakt en 's middags eerst proberen over te starten en toen dit niet lukte, aanduwen (jeej hij deed het weer) om na een rondje rijden m weer neer te zetten en ... weer nix. Klap op de startmotor ook niet. ANWB gebeld en geconstateerd dat er een nieuwe accu in moest, ff naar de sloop mooi tweedehandsie gehaald en loopt weer als een zonnetje. Zo kan je zien dat ik nog veeeel te leren heb :oops: :roll:
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3955
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

RE: Wie heeft er vandaag pech gehad???

za mei 17, 2008 00:17

Zelf geen pech gehad, maar deze vrachtwagenchauffeur vanavond wel. Geen persoonlijk letsel.

In slaap gevallen?
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Gebruikersavatar
arne
Member
Member
Berichten: 227
Lid geworden op: do sep 29, 2005 23:41
Locatie: Goes

RE: Wie heeft er vandaag pech gehad???

zo mei 18, 2008 14:39

Afgelopen woensdagavond mezelf rustig door 7 km file geworsteld op de A16 van Zwijndrecht richting Breda. Vanaf Dordrecht zat ik met mijn lease Toyota Avensis (ja, ik weet het, maar de 159 was te duur en wel 177pk diesel) achter een zwarte 145 op de middenbaan. Grote ovale uitlaatpijp en een achterspoilertje erop en een dame met een modieuze grote zonnebril aan het stuur. Dus vastgesteld dat ze wat betreft auto's in ieder geval smaak had, want het was de boxer uitvoering. Op een of andere manier had ik wel een wat onbestemd gevoel en toen de file wat op begon te lossen gaf ze ineens aan naar rechts te willen. Natuurlijk liet niemand haar ertussen en het leek alsof ze weinig power meer had. Dus ik naar rechts en de baan geblokkeerd. Maar dat mocht niet meer helpen. Ze viel stil in het midden. Direct de Toyota ervoor gezet, maar helaas geen sleepkabel aan boord. Ik ben uitgestapt en we hebben besloten de auto over de A16 naar de kant te duwen. Een man in een grote blauwe Mitsubishi Pajero achter ons zat er op te kijken, dus ik ben even naar hem toe gelopen om te vragen of hij de banen even wilde blokkeren voor ons. Gelukkig wilde hij dat wel. Dus met hulp van een schuin geparkeerde Pajero hebben we de 145 op de vluchtstrook gekregen. Het was bij de invoegstrook van het benzinestation daar, dus heb je dan altijd nog van die gekken die met een noodgang daar de file wel even over willen inhalen. Dat was wel een redelijk riskante oversteek. Met de 145 kijk ik achterom en zie mijn Avensis met alarmlichten geparkeerd staan op de middenbaan van de A16. Vreemd gezicht. Gelukkig kon ik snel weer bij de auto komen om die dan ook weer de banen over te loodsen naar de vluchtstrook. De 145 bleek al zijn olie te hebben gedumpt. Ze was al eerder wat olie verloren, maar de garagehouder had gezegd dat het waarschijnlijk nog wel kon voor haar woon-werk ritjes. (Rotterdam - Lage Zwaluwe) Helaas mocht het dus niet zo zijn. Zij heeft de ANWB gebeld en ik heb haar veel succes gewenst en ben weer ingestapt. Pas toen ik weer op de Moerdijkbrug reed merkte ik hoeveel adrenaline het hele gebeuren had losgemaakt bij me. Ongelofelijk. Maar ze was in ieder geval dolgelukkig dat iemand haar even naar de kant hielp. En dat in een drukke avondspits. Dus als je woensdagavond in 7 km file voor de Moerdijkbrug stond, wees blij. Het hadden er veel meer kunnen zijn. ;-) (Rijkswaterstaat sluit eerst 2 banen af, dan komen de hulpdiensten, slepen etc. Dus dan ben je snel een half uurtje en 12 km verder.)

Ik ben trouwens benieuwd of zij bekend is bij de club... Ze zei dat ze nu niet het geld had om de 145 te repareren... En daar ben ik natuurlijk wel benieuwd naar.
33 16v QV - 1991
Volg de verjongingskuur.

Gebruikersavatar
Tazio Novante
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 671
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 20:10
Locatie: Maarheeze
Contacteer: Website

RE: Wie heeft er vandaag pech gehad???

di mei 20, 2008 21:14

Tja , en dan start de auto 's ochtends niet. Shit vergeten. Toen ik gisteren uit Beverwijk wegreed, kwam de motor ook al moeilijk in het rond. Maar tijdens een zonnige terugrit vergeet je deze zorgen natuurlijk totaal en parkeert de bella gewoon weer op de vaste plek.

Maar goed, vanochtend was het dus echt over. Gelukkig loopt mijn garage af en liep de 90 toch nog vlot. Op de garage neergepoot en maar met de King Cab op stap gegaan. En na het werk weer vlug naar de garage om aaan de gang te gaan.

Een startmotor was nog wel in een stelling te vinden, dus alles aanwezig voor een vlotte operatie. Eindelijk eens aan een koude motor sleutelen, eindelijk geen kans op brandplekken. Een vluchtige blik onder de motorkap deed me echter wel beseffen dat ik voor het eerst niet helemaal gelukkig was met m'n LPG en airco installatie. Zat toch wat in de weg.

Maar 2,5 uur verder kon ik de sleutel weer omdraaien met het welbekende gevolg van een zoevende V6. Hoewel, ik had geen nieuwe uitlaatpakkingen, dus het rommelt nu een beetje onder de kap. Is voor later, want een ding was ook wel duidelijk. Eigenlijk is het toch te warm om te sleutelen. Tijd voor een pilske!
De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: Wie heeft er vandaag pech gehad???

di mei 20, 2008 21:29

Tijd voor een pilske!
Proost!

Warsteiner? 8)

Handig zo'n magazijn trouwens! Zou ik ook eens moeten doen... :roll:
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Tazio Novante
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 671
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 20:10
Locatie: Maarheeze
Contacteer: Website

Re: RE: Wie heeft er vandaag pech gehad???

di mei 20, 2008 22:28

Tijd voor een pilske!

Warsteiner? 8)
Als ik een voorwielaangedreven deviljuice gestookte Opel zou hebben warsteinlijk wel. :oops:

Helaas heb ik smaak, stijl en rij in LPG gestookte Alfa Quattroportes.............dus er staan Beugeltjes uit Groenlo in de koelkast........ :wink:
De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: Wie heeft er vandaag pech gehad???

wo mei 21, 2008 06:44

dus er staan Beugeltjes uit Groenlo in de koelkast........ :wink:
Is dus gewoon een kwestie van hoe ver je naar het oosten durft te gaan om aan je biertje te komen.... 8)
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma jun 04, 2007 17:43
Locatie: Wanneperveen

RE: Wie heeft er vandaag pech gehad???

do mei 22, 2008 18:47

Ik heb mooi pech, met zulke buren. Rossen een container langs je 75 :? Kras van halverwege de achterdeur naar de voorste wielkast, en natuurlijk staat er geen naamkaartje bij.
Ik heb het grotendeels weg kunnen poetsen, maar het zit er nog. De mentaliteit van een klein dorpje veranderd ook dramatisch :(
''Drive tastefully''

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

Re: RE: Wie heeft er vandaag pech gehad???

do mei 22, 2008 22:33

Ik heb mooi pech, met zulke buren. Rossen een container langs je 75 :? Kras van halverwege de achterdeur naar de voorste wielkast, en natuurlijk staat er geen naamkaartje bij.
Ik heb het grotendeels weg kunnen poetsen, maar het zit er nog. De mentaliteit van een klein dorpje veranderd ook dramatisch :(
Ai das nie leuk, hier is het niet beter. Heb ook wel is gehad dat ze een deuk in de auto hebben geschopt... want dat is leuk en kost de ander toch niet zoveel :evil:
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3955
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

RE: Wie heeft er vandaag pech gehad???

zo mei 25, 2008 00:05

Vandaag was ik voor het eerst met mijn Spider aan de beurt,.
Maandag zou de Spider voor de APK gaan dus was het plan om vandaag bij een vriend (apk-keurmeester) een voorkeuring te doen.
Daar aangekomen bleek dat de lagers van beide achterwielen toch wel erg slecht geworden waren, apk afkeur.. Even verder zoeken leverde een vervelende roestplek op (geen apk punt maar wel vervelend) en nog even verder zoeken leverde een lekkende hoofkoppelingscylinder op. Ik mag dus aan de klus...


Maar daarna wilde de Spider niet meer starten..... wel contact, geen kik van de startmotor, en daar sta je dan.... Startmotor overleden....... (maar die heeft 29 jaar braaf gefunctioneerd).
Is een startmotor van een Spider bv identiek aan die van een 75?

Van de APK komt maandag niets tercht, eerst onderdelen halen en dan sleutelen.
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Gebruikersavatar
Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma jun 04, 2007 17:43
Locatie: Wanneperveen

RE: Wie heeft er vandaag pech gehad???

zo jun 01, 2008 17:30

Ik viel in slaap op de snelweg, op de linkerbaan met 140 km/h :(

Hoofd koelgehouden en rustig de weg weer opgestuurd, maar ik was wel even geschrokken :oops:
''Drive tastefully''

Terug naar “Het Forum Café”