Beste SCARB-vrienden,
Aangezien ik ook lid ben van de Belgische Alfa-club Quadrifoglio (niet meer en niet minder) en aangezien er gevraagd is zoveel mogelijk Belgische leden in te lichten over hun enquete, doe ik als plichtsbewuste patriot mijn werk om jullie hierover te informeren. Ik zal de tekst kopiëren zoals ik haar heb ontvangen + mijn commentaar erop. Ik kijk uit naar jullie reakties.
Beste Alfa vrienden,
Betreft :Herinnering
Mocht u al gereageerd hebben op onze uitnodiging de Alfa enquete in te vullen, dan kunt u deze mail als niet geschreven beschouwen.
Mocht het echter even aan uw aandacht zijn ontsnapt zouden wij uw medewerking willen vragen het als nog te doen.
De Belgische Alfa club staat aan de vooravond van belangrijke veranderingen en verbeteringen. U heeft nu uw kans om uw mening te laten horen.
Wij zullen er alles aan doen om het ALLE leden en ex.leden naar hun zin te maken om te komen tot een gezellige , enthousiaste maar vooral professionele club.
Ook uw stem hoort daar bij te zijn anders maken we dezelfde fout als het huidige bestuur.
Alle inzenders zullen van de resultaten op de hoogte worden gebracht.
Bij voorbaat dank voor uw medewerking.
Namens de werkgroep " Nieuwe Alfa Club", praatcafé Mechelen
Frank Rameckers
UNQUOTE
De enquete :
ENQUETE ALFA CLUB LEDEN
Wij vragen u 5 minuten van uw tijd om ons te helpen met het vinden van een oplossing tot het vernieuwen van onze club. Wilt u daarom zo vriendelijk zijn deze enquête in te vullen door met een X in het betreffende vakje aan te geven wat uw antwoord is op de vragen. Waar mogelijk kunt u ook uw commentaar geven. U kunt uw formulier terugzenden per post: Eekhoornstraat 21, 3070 Kortenberg of per e-mail: f.rameckers@belgacom.net .
Gelieve terug zenden vóór 15 juli 2009
Heeft u vragen stuur een e-mail of bel met de woordvoerder van het praatcafé “ regio Mechelen” , Frank Rameckers: 02 76 33 197
1 Bent u tevreden met hoe de club op dit moment functioneert ?
JA NEE
2 Als u niet tevreden bent , ligt dat dan aan het bestuur of de leden?
Bestuur Leden
3 In het verleden werden er ongeveer 7 Rally,s georganiseerd. Nu is dat terug gebracht naar ongeveer 4. Wat is volgens u nodig, m.a.w. 4 of meer?
4 Meer
4 Vaak horen we leden klagen dat de lunches te lang duren , bent u het daar mee eens of oneens?
JA NEE
5 De Nederlandse Alfa club, organiseert rally,s met een zeer grote opkomst maar voorziet niet in lunches. Zouden wij dat ook moeten doen?
JA NEE
6 Zou u een actieve rol willen bekleden in een vernieuwde Club?
JA * NEE
7 Indien JA, zouden die activiteiten kunnen bestaan als bijvoorbeeld bestuurslid of het organiseren van een rally ? Bestuur Rally
8 Komt u regelmatig naar het maandelijkse “praatcafé” in uw regio ? JA NEE
9 Het bestuur zou naast de actieve leden ook ALLE leden moeten uitnodigen op hun jaarlijkse ledenvergadering? JA NEE
10 Moeten er aparte activiteiten zijn voor Klassieke en Moderne Alfa’s ? JA NEE
11 Zou dat kunnen door één activiteit met twee competities en dus “kampioenschappen” ?
JA NEE
12 Moet er een kampioenschap komen voor de navigateurs/trices?
JA NEE
13 Wat vindt u van de kwaliteit van onze club WEB site?
GOED SLECHT
14 Wat vindt u van ons clubblad “Il Biscione” ?
GOED SLECHT
15 Dit is een open vraag (maar wel de belangrijkste) waar wij u vragen aan te geven wat het bestuur en de leden moeten doen om voor u de club, actief en aantrekkelijk te houden. Beschrijf met een paar woorden wat voor u een succesvolle club moet zijn *:
*Als u wilt geef dan naam/e-mail/telefoon op zodat we u om toelichting kunnen vragen.
16
Wij hebben aangekondigd om drie pistes te bekijken die een succesvolle Belgische Alfa club kunnen verzekeren.
Geef uw voorkeur aan met een cijfer van 1 -3 , waarbij 1 staat voor de ultieme oplossing, gevolgd door de 2e en als laatste zou oplossing 3 ons kunnen redden:
• Het bestuur treedt af (reeds toegezegd door Mario Clarizia en Jean-Pierre Magalhaes) en er komt een nieuw, “jong” en democratisch bestuur .
• We starten opnieuw met een NIEUWE Alfa club .
• Andere optie
* Indien JA geantwoord, graag uw naam, telefoonnummer en e-mail adres opgeven zodat wij u kunnen contacteren.
Naam: Tel. E-mail:
Bedankt voor de tijd bij het invullen van uw ervaringen en aanbevelingen. Wij zullen de uitkomst bespreken met het bestuur. ALLE inzenders(leden en ex.leden) van de enquête zullen van de resultaten op de hoogte worden gebracht. Om u snel op de hoogte te kunnen stellen en om de kosten van deze “actiegroep” zo laag mogelijk te houden zouden wij het op prijs stellen uw e-mail adres te ontvangen. Hoe sneller we uw antwoorden krijgen hoe sneller er een verandering gaat plaatsvinden binnen de club in welke vorm dan ook.
Omdat we niet 100% zeker zijn of we alle leden en ex.leden hebben kunnen bereiken vragen wij uw medewerking. U heeft ongetwijfeld vrienden gemaakt binnen de club. Stuur voor de zekerheid deze enquête (e-mail of brief) aan hen door. Zo helpt u om een zo breed mogelijk draagvlak te krijgen voor de noodzakelijke veranderingen.
Onze doelstelling is om een vernieuwde of nieuwe club klaar te hebben in het jaar dat Alfa Romeo zijn 100e verjaardag viert.
UNQUOTE
Mijn reaktie op dit schrijven (in eer en geweten) :
Geachte,
Ikzelf ben ook lid van SCARB in Nederland en daar hoor ik regelmatig van Belgische leden dat de club quodrifoglio vrij elitair is en dit houdt bij vele alfaliefhebbers de boot af om lid te worden of te blijven. Uiteindelijk moeten jullie ook opboksen tegen een Nederlandse club die meer dan 4000 leden telt en die perfect georganiseerd is, waar de meeste activiteiten weinig of geen geld kosten en die een tijdschrift uitbrengen (klaverblaadje) dat van topkwaliteit is waartegenover jullie clubblaadje “il biscione” werkelijk bleek uitslaat.
Ik heb nu reeds 1 x jullie clubblad ontvangen, maar ik vond het geen hoogvlieger. Veel te weinig artikels en de Nederlandse taal wordt (met alle respect) niet vlot gebruikt. Ik merk dat het is geschreven door een Franstalige persoon en dit geeft een verkrampte indruk en leest niet gemakkelijk. Dat het in 2 talen wordt geschreven is ook vervelend. Dan lees ik de artikels nog liever uitsluitend in het Frans.
Een vergelijking tussen de 2 websites spreekt ook boekdelen (aantal berichten op de verschillende forums enz.).
Uiteindelijk krijg ik weinig informatie van de club quadrifoglio. Ik ben lid sinds november of december vorig jaar, heb al 2 x lidgeld betaald, maar daarvoor heb ik nog niet veel in de plaats gekregen (1 lidkaart, & 1 sticker en 1 mager clubblad). Het clubblad heb ik zelfs speciaal moeten aanvragen want ik had een vermoeden dat jullie mij vergeten waren. Ik merk ook dat de meetings die me ondertussen zijn aangeboden (2) steeds betalend waren.
Ik weet niet hoeveel leden jullie hebben, maar ik vrees indien jullie het ledental willen opvoeren of behouden er een juiste dynamiek en aanpak zal nodig zijn.
Ik hoop jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wens jullie alle succes toe.
Deze enquete is al een goede start en uiteindelijk hebben jullie meer dan 5 minuten van mijn tijd gekregen.
Tracht me te overtuigen van jullie meerwaarde !
Met vriendelijke groeten,
Kris Vandierendonck
Alfist in hart en nieren en eigenaar van 2 alfa’s (GT en Spider)
UNQUOTE