Grietje
Member
Member

Waar blijven de normen en waarden?

ma nov 23, 2009 19:18

Nadat mijn Bella brutaal op allerlei wijzes is gedeukt, ontdaan van onderdelen en zaken gewoon eraf geschopt, reed ik afgelopen zondag per ongeluk tegen een bumper van een medebewoner aan. Liet een briefje achter, zo hoort dat toch???

Belt net de eigenaresse: je bent de eerste sinds ik hier woon die een briefje achterlaat, heb al zoveel krassen etc. Kortom, wordt gewoon geregeld via de verzekering nu, maar zijn er dan zoveel mensen die geen briefje achterlaten dat iemand zelfs blij is dat er een briefje wordt achtergelaten???

Ben ik nu naiëf en had ik niets moeten laten weten of hoor ik (hoop ik) tot de meerderheid van auto rijdend Nederland???

Het lijkt alsof je beloont dient te worden voor het achterlaten van een briefje met je gegevens, maar dat is toch de omgekeerde wereld?

Verhuizen lijkt steeds meer een grotere optie te worden, weg van deze buurt. Of is het iets landelijks?
Gehad: 33 1.4 Imola Nero, 33 1.4 Rosso, nog een 33 1.4 Imola Rosso, 146 1.4 Rosso Proteo,: 155 2.0 TS 16V Rosso, 155 1.6 16V Rosso , 147

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

RE: Waar blijven de normen en waarden?

ma nov 23, 2009 19:33

Je bent niet naief, maar de ideale buurvrouw. =D>

Helaas zie je dat de moraal soms wel erg ver wegzakt. Doorrijden na een aanrijding of niet melden dat je schade hebt veroorzaakt is gewoon niet normaal, toch? maar je ziet soms dat mensen daar anders over denken :twisted: . Dat zijn vaak dezelfde mensen die het hardste lopen te koeren als hen zelf iets dergelijks overkomt. Jij doet gewoon wat iedereen zou moeten doen. Hulde !!
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Patrick
Guru
Guru

ma nov 23, 2009 19:40

Doorrijden na het veroorzaken van schade = een vorm van diefstal!

Troost je, je hoeft niet te verhuizen, het komt in elke uithoek van Nederland voor.
Ik heb nog nooit het geluk gehad een briefje onder de ruitenwisser aan te treffen.
(Ja gele, die dan weer wél.....)
Deuken heb ik in de loop van jaren genoeg aangetroffen op mijn auto's :angry:

Dit is de meest recente. (Inmiddels al weer gemaakt en inderdaad wederom zelf betaald.)

Afbeelding

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

Harry Tijssen
Guru
Guru

ma nov 23, 2009 20:40

Je goede daad wordt vanzelf ooit eens beloond, als niemand het meer doet wordt helemaal
een waardeloze wereld om in te leven.
Van mij verdien je in elk geval een pluim en een :thumbs:
Harry Tijssen

Heb: 166 2.4 JTD 20v "03, 156 1.8 16v "03
Had: 75 2.0 carb. "86, 155 1.8 8v "93, 33 1.7 16v QV "92, 155 2.5 V6 12v EVO "95,145 1.4 16v "00, 155 2.0 16v "97,166 2.4 JTD "00

De Block
Guru Duplice
Guru Duplice

ma nov 23, 2009 21:18

Moet je eens een middiagje bij mij op het balkon komen zitten hier in Amsterdam. De ene hufter na de andere die schade maakt aan andere auto's, terwijl hij/zij het dondersgoed door heeft, en snel even ergens anders parkeerd. Gek genoeg is de enige keer dat mijn 33 hier geraakt werd, wel gepaard gegeaan met een keurig briefje...
Loud pipes save lives.
Bertone 2000 '75, 159 TI '10, 916 Spider 2.O TS '97
Projecten: Turbo....
Ex: Bertone 2000 '73, 33 1.5 ie '92, Alfetta GTV 2.0 '78, 147 1.9 JTD '05, Spider 1.6 '89, 159 2.2 JTS '07

Hylke
Moderator
Moderator

ma nov 23, 2009 21:58

Laatst nog, bij het achteruit rijden uit een parkeervak, zag mijn vriendin een andere auto over het hoofd.
Stond ook wel een beetje vreemd geparkeerd, maar goed, dat even terzijde.
We hadden eigenlijk haast, maar ik heb netjes aangebeld bij het huis waar hij stond.
Bleek de auto van de moeder van de bewoonster te zijn, die volledig verbouwereerd polshoogte kwam nemen.
Het bleek uiteindelijk een miniem deukje te zijn van 0,5cm met een klein krasje erbij.

Ze zou ermee naar de garage gaan en mij dan terugbellen (mijn kaartje gegeven).
Uiteindelijk een telefoontje en haast een bos bloemen omdat ze het zo netjes vond.

De uiteindelijke kosten?
De garage duwde er even tegen, stipte het aan en zei, da's van het huis!

Zo kan het ook.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Performa
Guru
Guru

ma nov 23, 2009 22:51

Heb onlangs een kras gezet met mijn spiegel op iemand zijn auto, heb dat onderling met haar kunnen regelen en ben op een zondagmorgen haar auto gaan poetsen van die kras zie je samen met nog een hoop andere krassen niks en de auto blinkt als nooit tevoren. Niks geen verzekering, of dure carrosserie kosten gewoon uit respect voor mekaar tot een ideale oplossing gekomen
->146<-->GTV6<-->75<->MiTo<-->159SW<-->'66 Giulia TI<-

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: Waar blijven de normen en waarden?

ma nov 23, 2009 23:48

Nadat mijn Bella brutaal op allerlei wijzes is gedeukt, ontdaan van onderdelen en zaken gewoon eraf geschopt, reed ik afgelopen zondag per ongeluk tegen een bumper van een medebewoner aan. Liet een briefje achter, zo hoort dat toch???

Belt net de eigenaresse: je bent de eerste sinds ik hier woon die een briefje achterlaat, heb al zoveel krassen etc. Kortom, wordt gewoon geregeld via de verzekering nu, maar zijn er dan zoveel mensen die geen briefje achterlaten dat iemand zelfs blij is dat er een briefje wordt achtergelaten???

Ben ik nu naiëf en had ik niets moeten laten weten of hoor ik (hoop ik) tot de meerderheid van auto rijdend Nederland???

Het lijkt alsof je beloont dient te worden voor het achterlaten van een briefje met je gegevens, maar dat is toch de omgekeerde wereld?

Verhuizen lijkt steeds meer een grotere optie te worden, weg van deze buurt. Of is het iets landelijks?
Hartstikke netjes :thumbs: Ik hoop dat ik je een klein tipje mag meegeven: je geeft hierboven aan dat de wagen al onder de deuken en krassen zitten, ik zou even in de gaten houden dat je alleen opdraait voor de schade die jij hebt veroorzaakt.
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di nov 24, 2009 08:05

verhuizen heeft geen zin, gebeurt overal (zelfs op een alfa clubdag, met zou je denken alleen maar gelijkgestemden in de buurt)...

tja normen en waarden.... breek mij de .....etc.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

di nov 24, 2009 10:34

Normen en waarden... het zou verboden moeten worden ;-)
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Terug naar “Het Forum Café”