Oei oei oei,
Dat wordt een belangrijke Topic, dat voel ik al aankomen.
Koffie, koffie, godendrank waar ik absoluut niet zonder kan.
Ik heb er ooit zelfs een Blog (wie heeft er inmiddels niet ergens een Blog over geschreven). Deze plaats ik hieronder.
Ben benieuwd?
++++++++++++++++++++++++++++++++++
Gemak dient de mens niet.
Heerlijk ik heb de smaak te pakken, de smaak van koffie. Heerlijk ’s morgen een bakje zwart kolkende magma. In een broodjes zaak in Amsterdam West kon je een boterham met jam voor 1,25 gulden kopen. Zij hadden heerlijke filter koffie volgens een geheim recept. Op de TU-Delft hadden studenten zelf een RVS koffieapparaat gemaakt die eerst de bonen maalde, dan het water kookte en deze door de maling perste. Het duurt even voordat je koffie klaar is maar dan heb je wel heerlijke hete koffie die het plastic bekertje bijna deed smelten.
Maar alles moet sneller. Dus zie je steeds vaker bij bedrijven de rode DE of ander koffiemerk apparaat verschijnen.
Veel keuze trouwens, zwarte koffie, melk, suiker, Wiener melage, cappucino. Maak niet uit want het smaakt toch naar laffe aftrek. Hoe krijg je het door je strot? Gatverdarrie als ik er al aan denk word ik weer misselijk.
Maar weet je dat het veel beter kan? En nog goedkoper ook! In Moerkappele zit een garage voor racewagens. Daar is laatst een koffieapparaatverkoper geweest en die heeft daar het minste verkochte apparaat met een enorme korting verkocht. Wat schrijf ik, hij heeft er zelf twee verkocht, één voor in de garage en één voor thuis. Er zitten ook veel knoppen op voor alle soorten koffie. En de smaak? Die is geweldig, goddelijk heerlijk.
Hoe is dat nu mogelijk? Eigenlijk heel logisch, dit apparaat werkt op dezelfde manier als het TU-Delft apparaat. Maar met een wachttijd die voor het bedrijfsleven veel te lang is. Daarom de slechts verkochte, niet door de kwaliteit maar door de wachttijd. Natuurlijk wil je baas je zo snel mogelijk aan het werk hebben, dus dan douw je maar die gore drap door je strot.
Triest, maar het kan nog triester, want wat doe je thuis? Neeee, dan meen je niet. Toch niet met zo’n koffiepadachtige Nespresso machine. Gatverde gatver, zou je mij dat nooit willen schenken aub. Dan gorgel ik nog liever modder. Deze troep is werkelijk nog smakelozer en laffer dan die rode snelheidbakken op je werk. Voor 10 Euro koop je bij de Makro een filterkoffieapparaat. In Koffie-Thee op de van Baerle koop je dan goede filterkoffie en je haalt de hemel in huis. Is dat nu zo moeilijk? Je doet het nog beter als je zelf een espresso apparaat koopt en bij Koffie-Thee fijne esspresso koffiekoot. Het liefst de Sodate.
De koning van de berg is mijn vriendin Ruth, die heeft een volautomatische Jura in de keuken.Eén drukje op de knop en je krijgt het beste in je kop. Daar betaal je wel de hoofdprijs voor, maar gemak dient de mens nu wel...
Ik heb een Ascaso

Alfa Romeo lichtblauw.
Koop mijn bonen bij Brandmeesters Koffie&Thee op de van Baerle te Amsterdam
PS Wil je niet zelf je koffie maken dan koop je bij Koffie-Thee de eerlijkste espresso of capuchinno. De lekkerste koop je van Danny van TriColore op de PC, ook Amsterdam natuurlijk
Vragen?