Gebruikersavatar
Patrick
Guru
Guru
Berichten: 1161
Lid geworden op: za mar 18, 2006 14:12
Locatie: Nijmegen
Contacteer: Website

RE: Tweede kamer-verkiezingen.

di mei 25, 2010 12:18

Fijn te horen dat er ook over politiek mag worden gekletst. Ik zag persoonlijk geen
enkel bezwaar. Het is iets wat ons allemaal aangaat en dus prima in het café past.
Politiek heeft wel degelijk met Alfa te maken. Kijk maar eens op je bankafschriften. :wink:

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....



.

Gebruikersavatar
Erwinn
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 769
Lid geworden op: zo sep 18, 2005 16:11
Locatie: Dedemsvaart

RE: Tweede kamer-verkiezingen.

di mei 25, 2010 13:01

Als lid van de VVD stem ik natuurlijk VVD. Ik vind Rutte sterk, evenals het partijprogramma.

Ik kan best begrijpen dat mensen op Wilders stemmen, wat mijn tegen de borst stoot is het 'one issue' beleid.

De pvda is een lachtertje, mensen die daar nu nog op stemmen neem ik niet serieus. Het partijprogramma is nu al 2x !! aangepast.
*Alfa Romeo GT JTD 16v 2004

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: Tweede kamer-verkiezingen.

di mei 25, 2010 13:10

Als lid van de VVD stem ik natuurlijk VVD. Ik vind Rutte sterk, evenals het partijprogramma.

Ik kan best begrijpen dat mensen op Wilders stemmen, wat mijn tegen de borst stoot is het 'one issue' beleid.

De pvda is een lachtertje, mensen die daar nu nog op stemmen neem ik niet serieus. Het partijprogramma is nu al 2x !! aangepast.
Drie maal dacht ik zelfs? Maar goed, het aantal aanpassingen zegt natuurlijk niets over de uiteindelijke inhoud. Van welke punten uit het programma vind je specifiek dat ze niet serieus te nemen zijn?
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Tweede kamer-verkiezingen.

di mei 25, 2010 13:16

13 juni zijn't in Belgie ook verkiezingen en als jullie vinden dat ze er in NL een zootje van gemaakt hebben wat dan van Belgie te zeggen :oops:
Ik weet het echt niet meer, maar als di (cor)Rup(t)o premier wordt emigreer ik !
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
matramurena
Full Member
Full Member
Berichten: 439
Lid geworden op: zo sep 04, 2005 23:44
Locatie: Mæbø Justøy, Noorwegen

RE: Tweede kamer-verkiezingen.

di mei 25, 2010 13:37

Als automobilist staan er toch wat mooie zinnen in het verkiezingsprogramma van de PVV.

"Nederland staat stil in de file. Dat schaadt de economie. Het aantal motorvoertuigen
verdubbelde sinds 1992 maar de aanleg van wegen bleef achter. Wij gaan daar iets aan doen.
We steken de komende vijf jaar maar liefst 2 miljard euro extra in nieuwe wegen en
wegverbreding.

We willen geen kilometerheffing. Deze verkapte belastingmaatregel lost de files niet op. Wij
willen geen spionagekastjes in onze auto’s. Wel willen we de maximumsnelheid op snelwegen
verhogen: Buiten de files 140 km/uur en de 80-kilometerzones afschaffen."

Verder viel het mij op dat er veel punten in staan waar ik het grondig mee eens kan zijn, en dat zijn allemaal punten die niets en/of weinig met islam te maken hebben.

Invoeren minimum-straf vind ik bijvoorbeeld een goed punt. Dan weet je in ieder geval als je wat flinkt wat je minimaal te wachten staat.
Afschaffing van de verjaringtermijn voor geweldsdelicten is ook zoiets. Ik heb die regel al nooit begrepen, als je iemand hebt vermoord maar het is 18 jaar geleden is het niet erg meer???
Scheiding klimaatbeleid, milieubeleid en energiebeleid. Het milieu kun je beïnvloeden, het klimaat niet.
Na veroordeling wegens dierenmishandeling, levenslang verbod op het houden van dieren.

Dan ga je toch denken of die nadruk op de Islam ook niet een beetje door de media en andere partijen wordt uitgebuit om Wilders in een isolement te zetten. Aan de andere kant, als je blijft vasthouden aan een belasting op hoofddoekjes dan vraag je er zelf ook om natuurlijk.....

Ik denk dat het mooiste (voor mij dan) zou zijn als de VVD flink wat punten van de PVV zou overnemen. Ben bang dat het vooral weer strategisch stemmen wordt. Als de PvdA maar een termijn er niet bij mag zijn, dan heb je kans dat alles nog goed komt.
1983 Alfa Murena 3.0 V6 12v
2008 Lancia Phedra 2.0

Gebruikersavatar
Erwinn
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 769
Lid geworden op: zo sep 18, 2005 16:11
Locatie: Dedemsvaart

Re: RE: Tweede kamer-verkiezingen.

di mei 25, 2010 13:53

Drie maal dacht ik zelfs? Maar goed, het aantal aanpassingen zegt natuurlijk niets over de uiteindelijke inhoud. Van welke punten uit het programma vind je specifiek dat ze niet serieus te nemen zijn?
Je komt tot een doordacht programma, voortvloeiend uit je visie en partijbeleid. Wanneer je het programma zo kort voor de verkiezingen nog 2 (of 3) keer wijzigd neem ik de partij, het programma en de onderbouwingen niet meer serieus. De term draaikont is niet voor niets met de pvda verbonden.
*Alfa Romeo GT JTD 16v 2004

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5596
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Tweede kamer-verkiezingen.

di mei 25, 2010 16:07

ach... in Frankrijk zijn ze op het punt boerka`s en zo wat verder dan hier..

Ik snap het ook niet zo goed: als een europeaan naar het midden oosten gaat zal en moet hij/zij zich aanpassen aan de regels van het land. En andersom zou het niet moeten/hoeven? is toch onzin?

De media zijn idd heel goed in het selectief weglaten of extra benadrukken van wat ZIJ nieuws vinden. Gelukkig maakt internet het wat makkelijker om goed geinformeerd te worden, en alle kanten te belichten.

Net de kieswijzer ingevuld... ga de uitslag die ik eruit kreeg niet volgen....maar zet mij wel (weer) aan het denken.

Ze moeten eens ophouden over die hypotheekrente. Blijf ervan af of maak een 12 jaren plan.
De meeste zaken hebben een 8 tot 12 jaarplan nodig trouwens, maar ja een beetje politicus wil succes binnen 4 jaar...kan niet.
Dus denk eindelijk eens verder vooruit. Geldt ook voor de plannen van de diverse partijen: beoordeel op lange termijn, zie wie het dan het beste doet. Wil best tijdelijk inleveren hoor, als je maar weet dat het ook weer beter wordt... en met de linkse partijen weet je zeker dat het dat niet wordt, jammer voor hen, maar in deze situatie moet je niet bezuinigen en kosten verschuiven van overheid naar burgers (ja lagere staatsuitgaven maar geheid structureel veel minder koopkracht ook! fijn voor de economie...) maar daadwerkelijk structurele maatregelen nemen die lang doorwerken, en uiteindelijk de koopkracht goed doen.

wachtgeld voor politici afschaffen zou ook een leuke zijn, schandalig wat voor kapitalen (ons geld) daar weggaan, ook al heeft iemand direct een nieuwe (meestal zeker niet slechter betaalde) functie...
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
frankie
Full Member
Full Member
Berichten: 353
Lid geworden op: do okt 16, 2008 10:12
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: RE: Tweede kamer-verkiezingen.

di mei 25, 2010 16:14

wachtgeld voor politici afschaffen zou ook een leuke zijn, schandalig wat voor kapitalen (ons geld) daar weggaan, ook al heeft iemand direct een nieuwe (meestal zeker niet slechter betaalde) functie...
Bij een nieuwe baan of pensioen vervalt het wachtgeld. Is alleen bedoeld voor de tussenliggende periode.

Desalniettemin vind ik die hele regeling ook niet echt jofel hoor.
Nu: Giulietta QV
Gehad: 33 1.7 IE, 33 16v, 145 QV, 147 JTD, 156 2.4 JTD, 147 GTA, 156 V6

www.clubalfaromeo.nl

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5596
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Tweede kamer-verkiezingen.

di mei 25, 2010 17:38

http://www.parlement.com/9291000/modulesf/gpql3r8j

nog steeds een erg (te) ruime regeling. ook mbt de ruimte voor neveninkomsten. Je kiest ervoor of niet, ga anders iets anders doen...maar en-en? gezien de aard van de functie...?
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Patrick
Guru
Guru
Berichten: 1161
Lid geworden op: za mar 18, 2006 14:12
Locatie: Nijmegen
Contacteer: Website

RE: Tweede kamer-verkiezingen.

di mei 25, 2010 20:19

Zonder namen te noemen krijg ik een forse dosis jeuk van lieden die melden dat de PVV een one-issue
partij is. Dat stond zeker in de Volkskrant...? :? Of was die boodschap van Felix Rottenberg (What's in a name, ha!)
Als je in dit topic wil meekletsen en dus ook verwijten mogen maken wel eerst even diverse partijprogramma's lezen!
Ik ben nog geen PVV stemmer, maar ik kom er steeds dichter in de buurt!

Ik ben wel helemaal klaar met "de linkse kerk". Het waarom hoef ik denk ik niet toe te lichten, kijk om je heen en je weet waarom.
Toch kijk ik met regelmaat naar de Vara (Ik heb er immers royaal voor betaald) Ik noem het programma altijd, de PVDA draait door.
Meestal is het linkse propaganda wat de klok slaat, maar klik op de twee onderstaande links en zie waarom de PVV steeds
serieuzer te nemen is. Als Hiddema daadwerkelijk kandidaat minister wordt, dan ben ik er uit!
Die linkse prutsers van DWDD zullen voortaan wel 2 X nadenken voordat ze de heer Hiddema weer uitnodigen.
Kijk en geniet hoe er gehakt wordt gemaakt van de PVDA. :blue_lol:


Mr. Theo Hiddema gespek 1

Mr. Theo Hiddema gesprek 2

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....



.

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

Re: RE: Tweede kamer-verkiezingen.

di mei 25, 2010 20:33

Bij een nieuwe baan of pensioen vervalt het wachtgeld. Is alleen bedoeld voor de tussenliggende periode.
Dat is niet geheel juist. Zo ontvangt bijvoorbeeld de burgemeester van Delft naast zijn loon ook nog wachtgeld om zijn inkomen op hetzelfde niveau te brengen als dat hij eerder als raadslid van Den Haag ontving.

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

RE: Tweede kamer-verkiezingen.

di mei 25, 2010 21:35

Ik had niet verwacht dat het SCARB forum zo rechts geaard zou zijn.

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: Tweede kamer-verkiezingen.

di mei 25, 2010 21:37

Ik ook niet.. maar goed ieder zijn/haar ding zullen we maar zeggen :roll:

Gebruikersavatar
novantamanu
Member
Member
Berichten: 182
Lid geworden op: vr dec 09, 2005 11:03
Locatie: Gent - Belgie

Re: RE: Tweede kamer-verkiezingen.

di mei 25, 2010 21:49

13 juni zijn't in Belgie ook verkiezingen en als jullie vinden dat ze er in NL een zootje van gemaakt hebben wat dan van Belgie te zeggen :oops:
Ik weet het echt niet meer, maar als di (cor)Rup(t)o premier wordt emigreer ik !
Ik ook !
Maar naar waar emigreren we dan ?
zie : spiderveloce1750 Afbeelding

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

Re: RE: Tweede kamer-verkiezingen.

di mei 25, 2010 21:56

Ik had niet verwacht dat het SCARB forum zo rechts geaard zou zijn.
Rechts en links zijn termen die nauwelijks nog opgaan voor de hedendaagse politiek. Sowieso bestaat er geen enkele partij meer die je overduidelijk rechts zou kunnen noemen; hoogstens minder links dan de rest.

Terug naar “Het Forum Café”