Gebruikersavatar
Steven bouwmeester
Newbie
Newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: zo sep 19, 2010 18:01

Even voorstellen

di sep 28, 2010 20:55

Hallo allemaal
Mijn naam is Steven en ben 25 jaar, en woon in Twello.
Ben sinds een paar maand op zoek naar een alfa, een 156 GTA om precies te zijn. Ik rij nu nog geen alfa, ik rij op dit moment een opel astra G 2.0 16v en heb deze een beetje leuk gemaakt naar mijn smaak, niet te overdreven gewoon mooi subtiel. Maar nu ben ik echt op zoek naar een andere auto en heb altijd al de 156 mooi gevonden.
Heb al wel een paar 156 bekeken, maar nog niet de juiste tegen gekomen. Nu hoop ik hier op goeie tips te komen en echt de punten waar ik op moet letten bij een aankoop.

Ben op dit forum via merijn terecht gekomen, hij is hier ook lid en rijd een alfetta, volgens mij is tie hier wel bekent bij een aantal mensen.
Hoop dat ik hiermee, mezelf goed heb voorgesteld en als er vragen zijn beantwoord ik ze graag.

Groeten Steven

Gebruikersavatar
MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2230
Lid geworden op: ma dec 22, 2008 15:50
Locatie: Zandvoort

RE: Even voorstellen

di sep 28, 2010 21:17

Tip 1: die Opel zo snel mogelijk inruilen voor een Alfa !!!

Een 156 is een prachtig begin...een GTA het ultime! :wink:
Al een proefrit gemaakt in een GTA? Zo niet: DOEN!! Als je dat wel al gedaan hebt hoef ik daar niks meer over te zeggen. Dan weet je wat ik bedoel. :wink:

Zoals altijd, maar bij een GTA in het bijzonder: ONDERHOUDSHISTORIE!! Als je een GTA rijdt en een beetje liefhebber bent, heb je ook een puist facturen en bonnen erbij. Of zelfs een compleet gestempeld onderhoudsboekje. NAP lijkt me een open deur.
Beetje afhankelijk van de kilometerstand: let op of de distributieriem incl rollers en waterpomp recent en op tijd vervangen zijn. Dat is een duur geintje, vooral omdat je dat niet bij iedere garage-op-de-hoek kan en/of wil laten doen. Advies is (volgens mij) elke 60.000 of 3 jaar.

Houd ook voor de toekomst rekening met stevige onderhoudskosten. De onderdelen zijn toch duurder dan gemiddeld, en de motor zit zo krap in de auto dat het allemaal langer duurt als er aan geknutseld wordt.

O, en reserveer geld voor je abonnement bij het CJIB. Die enveloppen gaan vaak binnen komen. 8)
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Merijnnieuwenhuis
Full Member
Full Member
Berichten: 326
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 10:16
Locatie: Twello

RE: Even voorstellen

wo sep 29, 2010 09:47

zit m niet bang te maken, 8)

Ik heb steven er al op voorbereid, het is een andere klasse dan wat hij nu rijdt.
In ieder geval welkom steven, en we gaan samen rustig verder kijken naar een mooie gta voor je.

groet merijn
75

Mito 1.3 volgens nummerbord een JTD

gehad: , fetta, 75 imola, 33 QV S, 75 3.0 QV, 75 1.8 carbs, 155 2.0 16v

Herbieyy
Member
Member
Berichten: 185
Lid geworden op: do nov 22, 2007 18:02

RE: Even voorstellen

wo sep 29, 2010 10:02

ik rij op dit moment een opel astra G 2.0 16v en heb deze een beetje leuk gemaakt naar mijn smaak, niet te overdreven gewoon mooi subtiel.
Is ik dit zo lees gok ik op de witte met gele stickers enz? opel astra team?

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12103
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Even voorstellen

wo sep 29, 2010 10:03

Welkom hier, Steven.

Voor tips e.d. zie de rubriek Aankoopadviezen en aandachtspunten.

Succes met je zoektocht!

Merijnnieuwenhuis
Full Member
Full Member
Berichten: 326
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 10:16
Locatie: Twello

Re: RE: Even voorstellen

wo sep 29, 2010 10:16

ik rij op dit moment een opel astra G 2.0 16v en heb deze een beetje leuk gemaakt naar mijn smaak, niet te overdreven gewoon mooi subtiel.
Is ik dit zo lees gok ik op de witte met gele stickers enz? opel astra team?
nee, deze is niet meer subtiel, het gaat om een lichtblauwe.
75

Mito 1.3 volgens nummerbord een JTD

gehad: , fetta, 75 imola, 33 QV S, 75 3.0 QV, 75 1.8 carbs, 155 2.0 16v

Gebruikersavatar
MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2230
Lid geworden op: ma dec 22, 2008 15:50
Locatie: Zandvoort

Re: RE: Even voorstellen

wo sep 29, 2010 11:01

zit m niet bang te maken, 8)

Ik heb steven er al op voorbereid, het is een andere klasse dan wat hij nu rijdt.
In ieder geval welkom steven, en we gaan samen rustig verder kijken naar een mooie gta voor je.

groet merijn
O, ik was het verbruik nog vergeten....1 op 8 als je niet te gek doet, en RON98 kost tegenwoordig bijna 1.60 de liter. Ritje van 100 km kost je dus 20 echte euro's aan benzine. Out of pocket expenses, zoals dat in mijn jargon heet. :lol:

Geen bangmakerij, hoor. Alleen beetje vervelend als je van je laatste centen een GTA koopt en er achter komt dat je de eerste de beste onderhoudsbeurt niet kan betalen.

Er zijn echt twee kanten aan een GTA: pijn in je portomonee, maar ook een enorme kriebel in je onderbuik, gierende adrenaline, hartkloppingen en een ongenezelijke besmetting met het Alfa virus wanneer je af en toe het gas tot op de vloer trapt.
O, en voor de lol ook af en toe achter je eigen auto rijden...dat bezorgd mij iedere keer weer rillingen als ik de (middendemperloze) uitlaatroffel hoor. Zeker als mijn meisje een vervelende stoere Astra rijder naast zich heeft bij het stoplicht. :twisted:


Kortom, een GTA koop je niet met je verstand, maar met je hart. Die van mij is zonder garantie of onderhoudshistorie uit Zuid Limburg gekomen, na een proefritje van 15 minuten bij een niet-merk dealer gekocht, en was volgens de mondelinge overlevering onderhouden door een "bedrijfsautogarage". Maar ik heb er nog geen seconde spijt van gehad. Ook niet als ik weer bij Vireo een maandsalaris mag aftikken voor een onderhoudsbeurtje. Dat ben ik vergeten voor ik het terrein af ben.
Als het even kan gaat ze nooit meer weg!!
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Gebruikersavatar
Tomolino
Full Member
Full Member
Berichten: 498
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:49
Locatie: Overijssel

Re: RE: Even voorstellen

wo sep 29, 2010 11:15

zit m niet bang te maken, 8)

Ik heb steven er al op voorbereid, het is een andere klasse dan wat hij nu rijdt.
In ieder geval welkom steven, en we gaan samen rustig verder kijken naar een mooie gta voor je.

groet merijn
O, ik was het verbruik nog vergeten....1 op 8 als je niet te gek doet, en RON98 kost tegenwoordig bijna 1.60 de liter. Ritje van 100 km kost je dus 20 echte euro's aan benzine. Out of pocket expenses, zoals dat in mijn jargon heet. :lol:

Geen bangmakerij, hoor. Alleen beetje vervelend als je van je laatste centen een GTA koopt en er achter komt dat je de eerste de beste onderhoudsbeurt niet kan betalen.

Er zijn echt twee kanten aan een GTA: pijn in je portomonee, maar ook een enorme kriebel in je onderbuik, gierende adrenaline, hartkloppingen en een ongenezelijke besmetting met het Alfa virus wanneer je af en toe het gas tot op de vloer trapt.
O, en voor de lol ook af en toe achter je eigen auto rijden...dat bezorgd mij iedere keer weer rillingen als ik de (middendemperloze) uitlaatroffel hoor. Zeker als mijn meisje een vervelende stoere Astra rijder naast zich heeft bij het stoplicht. :twisted:


Kortom, een GTA koop je niet met je verstand, maar met je hart. Die van mij is zonder garantie of onderhoudshistorie uit Zuid Limburg gekomen, na een proefritje van 15 minuten bij een niet-merk dealer gekocht, en was volgens de mondelinge overlevering onderhouden door een "bedrijfsautogarage". Maar ik heb er nog geen seconde spijt van gehad. Ook niet als ik weer bij Vireo een maandsalaris mag aftikken voor een onderhoudsbeurtje. Dat ben ik vergeten voor ik het terrein af ben.
Als het even kan gaat ze nooit meer weg!!
Amen!

Welkom Steven, veel succes met je zoektocht! ;)
Alfa Romeo Spider 916 2.0 Twin Spark

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: Even voorstellen

wo sep 29, 2010 13:26

Welkom hier en succes met de zoektocht.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
gtj1600
Guru
Guru
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:06
Locatie: klein zundert

RE: Even voorstellen

wo sep 29, 2010 15:07

welkom steven...en succes met het zoeken, gaat vast wel lukken :wink:
groetjes uit klein zundert, donnr. 381
gehad : 75 1.8ie , spider 2000 veloce , giulia super
nu : 75 ts , gt1600 junior

Gebruikersavatar
Steven bouwmeester
Newbie
Newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: zo sep 19, 2010 18:01

wo sep 29, 2010 19:57

Dank jullie wel voor dit warme welkom :D
Je hebt helemaal gelijk martijn, gta koop je niet met je verstand, maar het geluid+vermogen daar doe je het voor.
Ik heb al wel 2 gta's bekeken, maar nog geen mogelijkheid gehad om een proef rit te maken, maar alleen al bij het geluid statsionair was ik al verliefd :P
Verder heb ik wel goed nagedacht over de kosten die erbij komen, tenminste zo goed mogelijk, je weet maar nooit wat er allemaal kapot gaat.
Bedankt dinky boy, ik ga het ff goed doorlezen, maar neem merijn mee, die weet ook wel aardig waar ik moet opletten.
Herbieyy schreef:
Quote:
ik rij op dit moment een opel astra G 2.0 16v en heb deze een beetje leuk gemaakt naar mijn smaak, niet te overdreven gewoon mooi subtiel.


Is ik dit zo lees gok ik op de witte met gele stickers enz? opel astra team?

neej dat is niet mijn smaak, ik heb premium blauwe opel, met rondom rieger bumperset en als wielen 18" oz velgen, vind het wel netjes subtiel

Groet Steven

Herbieyy
Member
Member
Berichten: 185
Lid geworden op: do nov 22, 2007 18:02

RE: Even voorstellen

wo sep 29, 2010 20:38

Ok, het was maar een gokje, blauwe met 18" nog niet gespot door mij :wink:

Succes met de aankoop vd gta 8)

Gebruikersavatar
-Luca-
Junior Member
Junior Member
Berichten: 70
Lid geworden op: vr sep 10, 2010 22:10
Locatie: Overijssel

wo sep 29, 2010 22:16

Quote:
ik rij op dit moment een opel astra G 2.0 16v en heb deze een beetje leuk gemaakt naar mijn smaak, niet te overdreven gewoon mooi subtiel.

[/quote]

Zijn 18"velgen onder een Astra tegenwoordig ook al als subtiel te bestempelen? :shock: :wink:
Nu:
'02 Alfa 156 Sportwagon 2.0 Jts Selespeed
'01 Aprilia RSV Mille

Oude liefde:
'98 Alfa 146 1.6 Ts verlaagd, Alessio Turbo velgen 15"
'94 Honda CBR 600F

Gebruikersavatar
paulsteeman
Guru
Guru
Berichten: 1167
Lid geworden op: di jan 03, 2006 20:56
Locatie: Heemskerk

Re: RE: Even voorstellen

do sep 30, 2010 19:10

zit m niet bang te maken, 8)

Ik heb steven er al op voorbereid, het is een andere klasse dan wat hij nu rijdt.
In ieder geval welkom steven, en we gaan samen rustig verder kijken naar een mooie gta voor je.

groet merijn
O, ik was het verbruik nog vergeten....1 op 8 als je niet te gek doet, en RON98 kost tegenwoordig bijna 1.60 de liter. Ritje van 100 km kost je dus 20 echte euro's aan benzine. Out of pocket expenses, zoals dat in mijn jargon heet. :lol:

Geen bangmakerij, hoor. Alleen beetje vervelend als je van je laatste centen een GTA koopt en er achter komt dat je de eerste de beste onderhoudsbeurt niet kan betalen.

Er zijn echt twee kanten aan een GTA: pijn in je portomonee, maar ook een enorme kriebel in je onderbuik, gierende adrenaline, hartkloppingen en een ongenezelijke besmetting met het Alfa virus wanneer je af en toe het gas tot op de vloer trapt.
O, en voor de lol ook af en toe achter je eigen auto rijden...dat bezorgd mij iedere keer weer rillingen als ik de (middendemperloze) uitlaatroffel hoor. Zeker als mijn meisje een vervelende stoere Astra rijder naast zich heeft bij het stoplicht. :twisted:


Kortom, een GTA koop je niet met je verstand, maar met je hart. Die van mij is zonder garantie of onderhoudshistorie uit Zuid Limburg gekomen, na een proefritje van 15 minuten bij een niet-merk dealer gekocht, en was volgens de mondelinge overlevering onderhouden door een "bedrijfsautogarage". Maar ik heb er nog geen seconde spijt van gehad. Ook niet als ik weer bij Vireo een maandsalaris mag aftikken voor een onderhoudsbeurtje. Dat ben ik vergeten voor ik het terrein af ben.
Als het even kan gaat ze nooit meer weg!!


Kortom, een GTA koop je niet met je verstand, maar met je hart:

Volgens mij koop je zo`n ding toch echt met je vet gevulde bankrekening. Wat er daarna overblijft verdampt vanzelf wel..... :wink:
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....

Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance

Gebruikersavatar
indy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 14:28
Locatie: Sneek

RE: Even voorstellen

do sep 30, 2010 19:44

Welkom naamgenoot!

Een 156 GTA is een machtig apparaat.
Veel succes met het vinden van een mooi exemplaar.

Groeten Steven
gehad 155 2.0

nu 75 indy V6!
GTV 916 2.0 TB

Terug naar “Het Forum Café”