AlfaJorrit
Full Member
Full Member

RE: Auto mooordenaars.

do okt 14, 2010 21:27

Laatst ook een aso meegemaakt. Schade recht voor 20 cm hoog ten minste 50 cm lang nog even langs de velg (gelukkig niet te erg beschadigd). En briefje? Ne natuurlijk niet! :evil: :evil:
1e Alfa Romeo 164 2.0 TS
2e Alfa Romeo 155 1.8 TS
3e Alfa Romeo 145 1,4 TS

-Luca-
Junior Member
Junior Member

do okt 14, 2010 22:06

Het is de enige reden waarom ik het jammer vind dat m'n 156 geen stootstrips heeft; nu kan ze de stomme acties van een andere niet opvangen met een lelijk stuk plastic...
M'n zwager heeft ook een 156 en verwoordde het perfect: "Iedere kras op de Alfa is een kras op je ziel!"...
Nu:
'02 Alfa 156 Sportwagon 2.0 Jts Selespeed
'01 Aprilia RSV Mille

Oude liefde:
'98 Alfa 146 1.6 Ts verlaagd, Alessio Turbo velgen 15"
'94 Honda CBR 600F

gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member

do okt 14, 2010 22:12

Mijn hele zijkant is gewoon een maanlandschap door dit soort mensen... Moet je eens aan dingen komen die hun belangrijnk vinden. Stelletje eikels!
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Auto mooordenaars.

do okt 14, 2010 23:07

Ik had het jaren terug met mijn zwarte 75 turbo,
Mijn vrouw ging ff pinnen en ik bleef even in de auto wachten toen er een veel te dikke man uit de auto naast mij wilde stappen.
Door zijn gewicht moest hij natuurlijk een aanloopje nemen om uit de stoel van zijn duitse gebakje te komen en ramde natuurlijk zijn deur in mijn auto.
Gevolg was een flinke put en op de vraag of hij dat normaal vond ,zei hij dat ik me niet zo druk hoefde te maken want het was maar blik.
Ik ging vervolgens op zijn uitlaat staan ,die meteen op straat lag tot aan de voorkant. :shock:
Hup in de auto en weg (ik dus) :jumping:
Oog om oog zal wel niet helpen, maar het kan wel enorm opluchten.
Zoiets heb ik ook een keer gehad...

Stond met een niet al te nette 75 op de parkeerplaats bij de MacDonalds toen er een auto met een of andere jonge kerel langs mij parkeerde met twee meiden erbij. De ene meid gooit de deur open, vol tegen de mijne aan. Vervolgens lopen de twee meiden net alsof er niks gebeurd is naar binnen toe. Eerst zit ik me maar een beetje op te winden in de auto over zo'n onbeschoftheid. Ik besluit toch maar te gaan kijken en juist op dat moment komen die twee meiden teruggelopen. Degene die de deur tegen mijn auto aangooide vraagt me nogal gepikeerd of ze er even doormag omdat ik tussen de auto's sta te kijken naar mijn deur. Waarop ik zeg dat ze maar even geduld moet hebben, ik moet namelijk even kijken of ik een schadeformulier moet gaan invullen omdat zij schade aan mijn auto heeft aangericht. Hierop begint de meid flink te foeteren dat ik niet zo moet zeiken over zo'n oud wrak en dat ik blij moet zijn dat er geen schade op hun auto zit. :shock: Ik ontplof nu zowat en vertel haar even in duidelijke bewoordingen wat ik van haar en haar manieren vind. :twisted: Haar vriend stapt inmiddels uit en begint zich er ook even mee te bemoeien, de meid denkt er nu vanaf te zijn en stapt gauw in. Hij begint tegen mij te schreeuwen dat ik maar een **(*&^(auto heb en dat ik moet maken dat ik wegkom, het is immers maar een auto.. :evil: Ondertussen dacht hij dat hij mij wel aan de kant kon duwen :? .... Helaas voor hem was dat net de druppel voor mij, ik heb hem eventjes met lichte dwang in zijn auto teruggestopt :oops: en verteld dat hij moet leren respect te hebben voor andermans eigendommen. :twisted: Later had ik er wel spijt van, voor hetzelfde geld had ik de politie aan de deur gekregen... :(
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice

vr okt 15, 2010 00:02

welk één vermakelijk topic, deze!
Als je nou als daily gewoon een non alfa brik neemt :lol:

Om toch wat toe te voegen hier: de SW komt binnenkort weer op de weg terug, maar niet bij mijn huis. Deze gaat lekker op het erf bij mn ouders zodat hij niet aan vandalisme blootgesteld is.
Kornuiten in de buurt trachtten het reeds nodig te vinden dat de antenne maar verwijderd moest worden, zonder gereedschap. En ook deuken aan de zijkant, aangebracht door portieren, zou hem ook wel goed staan...

diele
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

vr okt 15, 2010 09:32

Laatst parkeerde een Audi Aso z'n A-weetikveel op 5 centimeter naast m'n Landcruiser , en meneer probeerde uit te stappen deur keihard tegen de treeplank ..raden wat er sterker is een Audi of de Landcruiser.. :twisted:
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice

vr okt 15, 2010 09:59

En daarom ga ik altijd met de 75 naar de AH. Maar dan nog let ik wel op dat ik 'm ruim parkeer...dan maar een verdieping hoger in de parkeergarage.
Geen zin om zo'n grapjas te treffen:

Afbeelding
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Tomolino
Full Member
Full Member

vr okt 15, 2010 10:14

Eerder dit jaar, trof ik mijn auto aan, ik was 5 minuten weg om even wat boodschappen te doen:

Afbeelding

Afbeelding

Kan je vertellen dat ik niet al te vrolijk was op dat moment, gelukkig was het eraf te poetsen! :)
Alfa Romeo Spider 916 2.0 Twin Spark

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za okt 16, 2010 09:52

ook in Rotterdam lopen vreemde figuren rond:

kwam gister middag bij mijn auto, stap in en wat een rommel dacht ik nog... miste ik mijn navi/radio beeldscherm, keek ik naar rechts, miste ik mijn hele ruit in de bijrijders deur...

naast wat schade, de spullen die kwijt zijn uit mijn auto waren ook bij 2 andere auto's de beelschermen eruit gehaald (nog een seat en een vw), zouden ze die schermen op bestellen nodig gehad hebben??
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

MDP
Guru
Guru
Contacteer: Website Twitter

Re: Auto mooordenaars.

za okt 16, 2010 10:41

Heb ik dat!!!!!!

Zoeken naar een veilige parkeerplaats waar je van hoopt dat je Alfa het minst risico loopt op parkeerschade. Twintig keer een pakeerplaats overrijden hopende op een plekkie aan een zijkant of zoiets.
En dan, ja hoor dat lijkt wel wat :lol: , kom je terug heeft een of andere hufter zijn/haar rotige burgerkar uit verweggistan zo'n 30 cm van je mooie glimmende Alfaatje aangegooid.
Precies weer bij jou natuulijk met weer een spoortje van een portier in je deur, in een mum van tijd alle kleuren van de regenboog gekregen, stoom uit de oren en water uit de broekspijpen. Moordenaars zijn het, vervelende arrogante klieren die zelf overal maling aan hebben.. heb uit kwaadheid een schop tegen de portier van dat wrak gegeven deed nog pijn ook.
Weer een rotdag.... bah, :evil: KIJK UIT VOOR MOORDENAARS :evil:
Ik ga geen 3 pagina's doorlezen, maar kan het gevoel prima begrijpen. Laatst stond ook zo'n bedrijfsbusje bijna spiegel aan spiegel terwijl er plaats genoeg is. Je wordt er schijtziek van!

MDP
Guru
Guru
Contacteer: Website Twitter

Re: RE: Auto mooordenaars.

za okt 16, 2010 10:44

Ik had het jaren terug met mijn zwarte 75 turbo,
Mijn vrouw ging ff pinnen en ik bleef even in de auto wachten toen er een veel te dikke man uit de auto naast mij wilde stappen.
Door zijn gewicht moest hij natuurlijk een aanloopje nemen om uit de stoel van zijn duitse gebakje te komen en ramde natuurlijk zijn deur in mijn auto.
Gevolg was een flinke put en op de vraag of hij dat normaal vond ,zei hij dat ik me niet zo druk hoefde te maken want het was maar blik.
Ik ging vervolgens op zijn uitlaat staan ,die meteen op straat lag tot aan de voorkant. :shock:
Hup in de auto en weg (ik dus) :jumping:
Oog om oog zal wel niet helpen, maar het kan wel enorm opluchten.
Helpt zeker niks. Meteen een schaderapport opstellen. 'Vroeger' was ik daar makkelijk in, nu niet meer.

Corrado
Guru
Guru

za okt 16, 2010 16:06

Mijn zeldzame chromen voorbumper van de Flavia coupé werd aan gort gereden door een onoplettende trekhaak. Gelukkig stond er dit keer iemand aan de overkant te kijken die de beste man vertelde dat hij maar even moest wachten omdat de eigenaar van de Flavia zo terug zou komen. Is dus opgelost, maar zonder de man had ik zeker het nakijken gehad. En vind maar eens zo'n bumper in goede staat...

Conclusie: net doen of er niets gebeurt is als niemand het ziet. Wat een walgelijke en veel te veel voorkomende instelling...

Geert-Jan
Advanced Member
Advanced Member

za okt 16, 2010 16:26

Ik kan het ook niet begrijpen.. daar ben je toch gewoon voor verzekerd? Ik heb een no-claim garantie bonus nog-wattes, waardoor ik mn no-claim niet verlies, dus ik word er zelf in geen geval minder van (ik zou ook een briefje schrijven als ik geen no-claim garantie had hoor).

Ik heb nog maar 1x schade gehad, en toen zat er keurig netjes een briefje onder mn wisser, en is ook prima afgehandelt. Dan heb je ook veel meer sympathie voor de veroorzaker, een ongeluk kan iedereen gebeuren.
Ex: 145 1.4TS '98, 155 2.5 V6 '93
Nu: 33 1.7 QV '87

Beheerder www.Alfa33Club.nl

Peet
Junior Member
Junior Member

ma okt 18, 2010 20:26

Na ik kan ook aansluiten in dit rijtje.................. heb ik sinds twee dagen een 159 sw....... een keer even in de parkeergarage en het is meteen kassa. een put in beide portieren aan de linkerkant. En de dader is natuurlijk gevlogen.............
Spider 2L QV '86
75 1.8 IE Imola '91(helaas afscheid van genomen)
2000 GTV Bertone '71
159 2.2 JTS SW '06

Menno AR
Junior Member
Junior Member

ma okt 18, 2010 21:22

Ha, zo heb ik vorig jaar een idioot van een VW boring rijder te pakken gehad...

In een hele rij naar de uitgang van een parkeergarage... sta ik stil tot ik verder kan, rijdt die oudere man in lange regenjas met een gepermanente vrouw met te veel make-up gewoon achteruit om zich tussen de rij te wurmen. 100% kans dat ie mijn achterkant zou raken dus ik laat me vooruit rollen en hoor dan ineens "bonk".... Stap uit en loop naar de achterkant van de auto ervan overtuigd dat hij mij had aangereden :evil:

Stapt mijn voorligger in de rij uit haar ford fietstas (die kats verrot was ook nog) met een verontwaardigd gezicht vertellen dat IK HAAR aan heb gereden :?

Met een arrogante kop staat die man daar met een armpje uit het raam te kijken hoe wij de schade afwikkelen.... :evil: Hij rijdt weg maar ik heb zijn kenteken opgeschreven en getuigen opgeschreven :-k

Via RDW (ben werkzaam in de verzekeringsbranche :wink: ) alle gegevens opgezocht en(met gelukkig 3 getuigen) HEM aansprakelijk gesteld voor de schade! Op grond van het gegeven dat ik uit een schrikreactie heb gehandeld om grote schade te voorkomen IS HIJ AANSPRAKELIJK gesteld en bevonden en heeft alle schade betaald :wink: Ik heb me toen echt een krul in de l#l gelachen.....

Zo moet ie ermee wegkomen die :-#
Huidige:
Alfa 33 1.7 i.e. ('92) rosso 130
http://www.squadra33.com / http://www.alfa33club.nl

Vorige:
Alfa 156 1.8TS ('01) cosmo blue
Alfa 156 1.8 TS SW ('01)
Alfa 156 1.6 TS ('00)
Alfa 33 1.7 i.e. ('91) verde mirto

SCARB # 4937

Terug naar “Het Forum Café”