y10 fire lx ie
Member
Member

RE: Rijbaanafsluiting bij pechgeval: kappen nou!

di jan 18, 2011 20:40

als ik een lekke band krijg op de A12, en ik sta op de vluchtstrook met de auto op de krik en er komt zo'n pipo naar me toe en mij dan gaat vertellen dat ik maar beter door kan rijden tot een afrit of tankstation, wat minimaal 3 kilometer verder is, dan zakt mijn broek even af.

:moon:

en dan gaat ie zijn pionnetjes neerzetten en bellen naar een sleepdienst, maar voordat ie klaar is, en met zijn handen in z'n zij kan gaan staan kijken hoe goed ie wel niet denkt te zijn, ben ik alweer onderweg :twisted:

ik ben ze ook even zat, maar ik maak me eigen over veel meer dingen druk:
- knipperlicht bij het verlaten van de rotonde.
- als je al 130 rijd en je bent een rij vrachtwagens aan het inhalen dat er dan nog een malloot achter je zit die over je heen lijkt te willen.
- 70 rijden waar je 80 mag.
- ritsen? wat is dat?
- invoegen met file, als je 'm er niet tussen prakt rij je een kilometer verder nog op de vluchtstrook!
- dan ben je eindelijk ingevoegd komen ze met 80 over de vluchtstrook voorbij vliegen!
- en dan zie je de oorzaak van de file, en dan zijn we weer bij het begin van dit topic. :mrgreen:
Verzameling:
Lancia:
Y10 Fire 87
Y10 Selectronic 90
Y10 Junior 95
Ypsilon 01
gehad:
2x Alfa 145 1.7 16v 96
Fiat Panda 94 Cinq 96
2x Lancia Y10 89, 90, 91, 92, 93

bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: YouTube

di jan 18, 2011 22:48

Er staan genoeg leuke filmpjes op youtube van vluchtstrook crashes, een bellende vertegenwoordiger, sorry, account manager is al genoeg, ik zou geen band gaan wisselen of iets anders op de vluchtstrook, dan duw ik ´m wel helemaal de berm in of ik rij door op 3 banden/cilinders/uitspuitende benzine/geen koelvloeistof/geen remmen, ... ahum, eigenlijk allemaal al eens voorgekomen maar niet sinds ik geen twintiger meer ben :D
edit, ik was 30 en trots op mijn 1e Ferrari (en laatste) 308 en toen die een maand na aanschaf alle koelvloeistof eruit gooide, ook op de snelweg maar vlakbij huis en met motor aan/uit naar huis gehobbeld, gevolgd door 4 jongelingen in een BMW 850 die mij eenmaal thuisgekomen vertelden dat ik dat beter niet had kunnen doen maar dat hun nog een F328 motor incl versnellingsbak in de aanbieding hadden voor 7000 gulden. De BMW bleek later ook gestolen, ik dwaal af.
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Rico86
Junior Member
Junior Member

Re: RE: Rijbaanafsluiting bij pechgeval: kappen nou!

di jan 18, 2011 22:58

Ik irriteer mezelf veel meer aan mensen die met pech gewoon op de rijbaan blijven staan en dan eerst eens iemand gaan bellen in plaats van zo snel mogelijk naar de vluchtstrook, uit de weg, te gaan.
Ja ligt er aan wat voor een pech je hebt lekke band oke maar als die het niet meer doet en je staat midden op de rijbaan zie jij hem maar op de vluchtstrook te krijgen als een vrouw van 55 kg. en weet je waar ik mij dan aan erger dat iedereen door rijd en met een blik gaat kijken van waarom staat jij stil dan.
Als ik dan stop om te helpen en bijna van mijn sokken wordt gereden terwijl ik de auto aan het duwen ben door 1 of andere ouwe lul die normaal ook niet doorrijd nu wel haast heeft en mij aso noemt als ik hem op druk als hij weer 70 rijd op een 80 weg. :oops: ](*,)

Performa
Guru
Guru

di jan 18, 2011 23:19

Heb vorige week nog op de ring van antwerpen gestaan geleidelijk aan werd over een afstand van +-3km één richting van 5 rijvakken verkleint tot 1 rijvak. Eens iedereen op 1 vak zit opgepropt en zo goed als alles stilstond stonden de volgende signalisatieborden alweer op groen. Zonder nog maar een olievlek, werkzaamheden, ongeval, zwaailicht te zien waarschijnlijk was de takelwagen net weg en moest het nog doorgegeven worden.

Maar ik ben absoluut voor afsluiten van rijvakken indien het nodig is voor de veiligheid wel tijdelijk aangeven zodat je mensen de kans geeft om in te voegen(dan moeten de mensen die kans natuurlijk nog aan elkaar geven) zoals gezegd wie let er nog op snelheidsbeperkingen wegens wegwerkzaamheden(ik al zeker snachts niet) maar ik probeer natuurlijk rekening te houden met iedereen zijn veiligheids en veiligheidsgevoel.
->146<-->GTV6<-->75<->MiTo<-->159SW<-->'66 Giulia TI<-

0170Spider
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

wo jan 19, 2011 09:13

Ik irriteer mezelf veel meer aan mensen die met pech gewoon op de rijbaan blijven staan en dan eerst eens iemand gaan bellen in plaats van zo snel mogelijk naar de vluchtstrook, uit de weg, te gaan.
Ja ligt er aan wat voor een pech je hebt lekke band oke maar als die het niet meer doet en je staat midden op de rijbaan zie jij hem maar op de vluchtstrook te krijgen als een vrouw van 55 kg. en weet je waar ik mij dan aan erger dat iedereen door rijd en met een blik gaat kijken van waarom staat jij stil dan.
Als ik dan stop om te helpen en bijna van mijn sokken wordt gereden terwijl ik de auto aan het duwen ben door 1 of andere ouwe lul die normaal ook niet doorrijd nu wel haast heeft en mij aso noemt als ik hem op druk als hij weer 70 rijd op een 80 weg. :oops: ](*,)
Laat ik nou een vrouw zijn (ok, iets meer dan 55 kg) maar ik zal toch echt in elk geval proberen om mijn auto (ja, ook de 156 van 1300 kg) aan de kant te krijgen. Al was het maar door uit te stappen met hesje aan en in ieder geval te laten zien dat ik dat wil proberen. Het zijn trouwens ook regelmatig gewoon 2-4 m/v in 1 auto die gewoon blijven staan waar ze zijn gestrand.

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

wo jan 19, 2011 09:33

Ach, soms sluit je door de pech zelf een rijbaan af... heb ooit eens met de GTV6 op de derde baan van de A10 gestaan bij Amsterdam.
Reed de file in en bij het stilstaan sloeg de motor af en wilde dus niet meer starten... toen sloten ze dus niet de rijbaan af met kruizen toen de file weer ging rijden!
Dan sta je wel even raar te kijken als het spul met 100 weer voorbij komt en meerderen rakelings je auto net weten te missen...

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

do jan 20, 2011 17:23

Heel herkenbaar. Ik heb ooit in de file gestaan achter een auto die tijdens het stilstaan in de file de geest had gegeven. Er waren twee rijbanen en wij stonden op de linkerrijbaan. Toen de file weer begon te rijden, kwam hij dus niet meer van z'n plek. Ik mijn alarmlichten aangezet en uitgestapt om deze man te helpen z'n auto naar de vluchtstrook te duwen, wat een hele toer was omdat ze op de rechterbaan inmiddels alweer met 40 km/u voorbij kwamen zetten. Voordat er iemand stopt om je gewoon even door te laten... Toen we er dan eindelijk doorheen waren moest ik natuurlijk als de wiedeweerga terug naar mijn eigen auto, die nog altijd daar op de linkerbaan stond, maar intussen reed alles inmiddels een km of 70-80. Levensgevaarlijk (ook met mijn auto die daar nog altijd stil stond) en onbegrijpelijk dat er niet iemand in die situatie even de boel tegenhoudt tot de auto naar kant kant is geduwd en ik weer in de mijne zit. Waar hebben we het over, een minuut of zo?
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Tymen QV
Full Member
Full Member

Re: Rijbaanafsluiting bij pechgeval: kappen nou!

do jan 20, 2011 23:19

Vanochtend voor de zoveelste keer. Een auto met pech, veilig op de vluchtstrook. Bestuurder achter de vangrail. Desondanks een rijbaan afgesloten (1 van 2) en een dikke file.

Kan iemand mij vertellen hoeveel ongelukken er gebeurde in deze situatie toen we nog geen rijbanen dicht deden? Ik naam aan dat ANWB'ers wel ervaring hebben met de situatie. Ik sta zo langzamerhand wekelijks in files die hierdoor veroorzaakt worden en ben daar wel een beetje klaar mee.
Ik zou zeggen voortaan met de trein motor of fiets of brommer naar je bestemming heb je er een stuk minder last van, heb er inmiddels mee leren leven met deze onnodige dingen op de snelweg maak mij er niet meer druk om, de brommer wordt dit weekend opgehaald :wink:

Succes

Tymen
----------------

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr jan 21, 2011 00:04

Heel herkenbaar. Ik heb ooit in de file gestaan achter een auto die tijdens het stilstaan in de file de geest had gegeven. Er waren twee rijbanen en wij stonden op de linkerrijbaan. Toen de file weer begon te rijden, kwam hij dus niet meer van z'n plek. Ik mijn alarmlichten aangezet en uitgestapt om deze man te helpen z'n auto naar de vluchtstrook te duwen, wat een hele toer was omdat ze op de rechterbaan inmiddels alweer met 40 km/u voorbij kwamen zetten. Voordat er iemand stopt om je gewoon even door te laten... Toen we er dan eindelijk doorheen waren moest ik natuurlijk als de wiedeweerga terug naar mijn eigen auto, die nog altijd daar op de linkerbaan stond, maar intussen reed alles inmiddels een km of 70-80. Levensgevaarlijk (ook met mijn auto die daar nog altijd stil stond) en onbegrijpelijk dat er niet iemand in die situatie even de boel tegenhoudt tot de auto naar kant kant is geduwd en ik weer in de mijne zit. Waar hebben we het over, een minuut of zo?
Wat helpt in zo'n geval, is zelf mensen eerst tegen houden, tot er een rijtje staat en er iemand uit stapt om te helpen of om te klagen. Dat geeft je voldoende tijd om die auto aan de kant te krijgen die het niet meer doet.

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

vr jan 21, 2011 23:45

Ach, soms sluit je door de pech zelf een rijbaan af... heb ooit eens met de GTV6 op de derde baan van de A10 gestaan bij Amsterdam.
Reed de file in en bij het stilstaan sloeg de motor af en wilde dus niet meer starten... toen sloten ze dus niet de rijbaan af met kruizen toen de file weer ging rijden!
Dan sta je wel even raar te kijken als het spul met 100 weer voorbij komt en meerderen rakelings je auto net weten te missen...
Ja knap klote is dat, bovenstaand geval zelf meegemaakt. Ik kon zelf wel stoppen voor de gestrande ... de zware Volvo achter me niet. Heeft me een 75 en een jaar revalidatie gekost. Ik zeg dus afkruizen ... :thumbs:
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Terug naar “Het Forum Café”