davey_p
Newbie
Newbie

Effe voorstellen

vr jan 21, 2011 22:15

Ik ben Dave, woonachtig in het zuiden van limburg, rij al 3 jaar in een 145 1.4 nero601 waar ik ook het alfa virus aan te danken heb.
Zaterdag komt er een 146 junior nero601 voor in de plaats en zal ik helaas afscheid moeten nemen aan de auto die me besmet heeft met het oh-zo bekende alfa virus.

Foto's zullen snel volgen als ik haar in bezit heb :wink:

MDP
Guru
Guru
Contacteer: Website Twitter

RE: Effe opnieuw voorstellen

vr jan 21, 2011 22:17

Welkom Dave. Leuk dat een mede-Limburger zich meldt! Misschien dat we ons ooit eens spotten in het mooie zuiden.

bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: Effe voorstellen

vr jan 21, 2011 23:07

Dave, welkom op het forum
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

za jan 22, 2011 00:46

Hoi Dave, ook welkom van een mede-Maastrichtenaar.
In welk deel van de stad ben je meestal te spotten? Ik ben te herkennen aan een grijze 75 of groene Giulia.
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Contacteer: Website

za jan 22, 2011 15:07

Van harte welkom Dave
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

davey_p
Newbie
Newbie

Re: RE: Effe voorstellen

zo jan 23, 2011 13:25

Koop van de 146 is niet doorgegaan, adverteerder had gelogen over de km-stand en de staat van het blok. Hij adverteerde met een km-stand van 149K, ondehoudshistorie was bekend, bij 125K was de distributieset vervangen, nokkenasversteller was destijds niet meevervangen, auto was roestvrij en zoals altijd in perfecte staat.
Na een ritje van zo'n 150km werd ik vriendelijk ontvangen en na een kopje koffie mocht ik een proefrit maken, gelijk viel me al op dat er al 179K op de teller stond en na een paar honderd meter gelijk de alfa aan de kant gezet omdat er een behoorlijk getik onder de motorkap vandaan kwam, toen ik de motorkap opendeed viel me al gelijk overal roestplekken op, en het getik was nog erger dan een diesel.
Gelijk maar weer terug gereden en mn bevindingen verteld aan de verkoper, de km-stand zou een typ foutje geweest zijn in de advertentie en het getik vond hij een normaal alfa geluid :shock: , hij ging zelfs nog met zn oor boven de kleppendeksel hangen omdat hij in eerste instantie het getik niet hoorde.

In welk deel van de stad ben je meestal te spotten?
Meestal in de buurt van de geusselt, andere kant van de maas ben ik zelden te vinden.

MDP
Guru
Guru
Contacteer: Website Twitter

zo jan 23, 2011 13:31

Een echte showman dus. Toen je mij belde hoorde ik het gelijk en dan stond je gewoon in de buurt van de auto. Helaas komen 'lokkertjes' steeds vaker voor. Hoevaak zijn we afgelopen jaar niet van een 'koude kermis' thuisgekomen? Deuken (of andere flinke beschadigingen) die men 'vergeet' te melden, incorrecte kilometerstanden en auto's die als nieuw worden omschreven en uitzien alsof ze de oorlog in Vietnam hebben meegemaakt of 4-nieuwe banden en dan zitten er 4 slicks onder. Foutje in de advertentie...... Ik vind dit een smet op de autohandel. Zo nu en dan vergaat je de zin om nog überhaupt voor een wagen te kijken.

davey_p
Newbie
Newbie

Re: RE: Effe voorstellen

zo jan 23, 2011 13:40

Hoevaak zijn we afgelopen jaar niet van een 'koude kermis' thuisgekomen?
Te vaak, zelfs 3 jaar geleden toen ik voor mn eerste alfa ging kijken was het al zo erg, per mail en telefonisch is de alfa altijd in nieuwstaat, bij aankomst het tegenovergestelde, bumpers en motorkap met een verfrollertje gelakt, getik in het blok, deuken en krassen in ieder plaatdeel.
Ik vind dit een smet op de autohande
Zou hier niks tegen gedaan kunnen worden?
Enige dat mij invalt is waar we het laatst over hadden, de benzine te vergoeden en eventueel die dag te betalen omdat we verlof moesten pakken om op te rijden.
Zo nu en dan vergaat je de zin om nog überhaupt voor een wagen te kijken.

Leuker word het er niet op nee, doordeweeks werk je al dus meestal alleen de zaterdag heb je tijd om op te rijden, en dan kom je zo'n wrak tegen, hele zaterdag naar de filistijnen en nog geen auto.

davey_p
Newbie
Newbie

zo jan 23, 2011 13:58

Aangezien de koop niet doorging van de 146, hier dan paar foto's van mn huidige 145,

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

zo jan 23, 2011 14:55

Dat is een nette 145! Als mijn vriendin werk gevonden heeft wil ik denk ik ook zo eebntje voor haar kopen. Zij wil liever een Polo, ik niet. Ik wil haar een 75 kopen, maar wil zij niet. Dus zo'n 145 lijkt me een prima oplossing.
Op de uitlaat na een zeer bescheiden opgeleukt exemplaar, daar houd ik wel van!
Jammer dat de verkoper je zo iets flikt, is mij een jaar of 3 geleden ook gebeurd. 200km enkele reis gemaakt voor een Alfa en na 5min had ik 't wel gezien dat er niks klopte van de advertentie. Tsja, dat is lullig maar zo zitten mensen helaas in elkaar. :?

p.s. ik woon overigens in Wyck en werk in Scharn & ook op Klein Geusselt. EN ga altijd bij de BP voor 't stadion tanken...Dus best een kans dat je mij (of ik jou) zal spotten. :lol:
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Terug naar “Het Forum Café”