Koop van de 146 is niet doorgegaan, adverteerder had gelogen over de km-stand en de staat van het blok. Hij adverteerde met een km-stand van 149K, ondehoudshistorie was bekend, bij 125K was de distributieset vervangen, nokkenasversteller was destijds niet meevervangen, auto was roestvrij en zoals altijd in perfecte staat.
Na een ritje van zo'n 150km werd ik vriendelijk ontvangen en na een kopje koffie mocht ik een proefrit maken, gelijk viel me al op dat er al 179K op de teller stond en na een paar honderd meter gelijk de alfa aan de kant gezet omdat er een behoorlijk getik onder de motorkap vandaan kwam, toen ik de motorkap opendeed viel me al gelijk overal roestplekken op, en het getik was nog erger dan een diesel.
Gelijk maar weer terug gereden en mn bevindingen verteld aan de verkoper, de km-stand zou een typ foutje geweest zijn in de advertentie en het getik vond hij een normaal alfa geluid
, hij ging zelfs nog met zn oor boven de kleppendeksel hangen omdat hij in eerste instantie het getik niet hoorde.
In welk deel van de stad ben je meestal te spotten?
Meestal in de buurt van de geusselt, andere kant van de maas ben ik zelden te vinden.