Om verslagen van fraai en goed georganiseerde puzzelritten niet te verstoren met 'oorlog', wil ik hier dit eens aan de kaak stellen.
Ik stoor me al een tijdje aan het gebruik van allerlei hulpmiddelen bij puzzelritten van de SCARB. Ben benieuwd of er hier wat goede ideeën boven water kunnen komen waar de club wat aan heeft. Of wellicht juist 'voor' argumenten? Hoop dat we het een beetje netjes en opbouwend kunnen houden samen.
Mijn beleving:
Puzzelritten zijn geen google en telefoneer -ritten naar thuisfront e.d. Het is de bedoeling dat in dit klassement de echte puzzelaar 'op de weg' bovenwater komt. Je leuke opstoppingstaferelen krijgt omdat iedereen ergens de auto uit moet en je je mede puzzelaar nog eens ziet en spreekt.
Zie nu vaak gebeuren dat men de hele dag in de auto zit te pielen met het mobieltje of smartphone en de kerkjes, infobordjes en weet ik wat gewoon hard voorbij rijdt. Zonder google lijk je kansloos, heb mensen gezien die bij de start van de rit meer dan de helft van de vragen al hadden ingevuld! Mensen die volledig fout navigeren winnen toch ritten
Ik vergelijk het een beetje met de huidige jeugd die ik op een bankje naast elkaar zie zitten, starend naar 't mobieltje...blijken ze met elkaar te communiceren...spreken en 1 op 1 communicatie lijkt men niet meer fatsoenlijk te kunnen.
HOE BANNEN WE DEZE COMPETITIE VERVALSING UIT!
Geen mobiel/Google/Nav-systemen...maar old skool puzzelen....