sakkes
Newbie
Newbie

Troost

zo mar 18, 2012 08:09

Even voorstellen dan maar.
Ik ben Kees en Alfa liefhebber. Dat klinkt als een openingszin bij de AA. Maar deze verslaving is dan toch een stuk prettiger. Ooit begonnen met een Lancia, sorry... Toen een Sud. Die behalve veel kwaliteiten ook een hele grote kwaliteit. Roesten en niet te weinig ook. Begon ooit een keer te krikken en vroeg me af wanneer de Sud ooit een keer omhoog zou komen. Niet helaas. Krikte gewoon door de bodem heen. Heel apart.

Sud reed geweldig en was rood. Na de Sud begonnen met het afrijden van de autos van mijn vader. Die was een stuk verstandiger en reed Ford :oops: maar dan toch. Verstandig is ook zo wat. Dus toen kwam er een 146. Fijne auto. Met een spektakulair gebrek. Een openvliegende motorkap. Op de snelweg. Met 120 km/u. Behalve een dubbel gevouwen kap en een deuk in het dak :? Verder niks gelukkig. Nou ja een bestuurder van een Opel achter me, met een schrikmomentje. De man was nog witter dan de lak van zijn auto....

Tsja en toen. Een 156. Geweldige auto om te rijden. Ook alle electronica kapot gehad. Geen sensor gehad die niet vervangen is. He gaat daar spontaan een airbaglampje branden? Grappig lampje zeg. Nooit meer te resetten of uit te krijgen. 156 ingeruild tegen een Alfetta....

Daar heb ik enorm veel plezier aan beleefd. Gebruikte hem niet helemaal dagelijks maar toch heel regelmatig. Behalve een (hulp)koppelingscylinder eigenlijk ook erg weinig kosten aan gehad. Mijn twee zoontjes waren er echt helemaal weg van. De jongste sprak over de Olfetta van zijn vader. Vrees dat hij het virus ook heeft.... 2 1/2 jaar in gereden. Tot een koude dag op de A20. Bruut naar de Alfa hemel gereden door een VW :evil: is nog een topicje aan gewijd. De Alfetta donor, bij gespot. Ja die was dus van mij. Had me netjes aangemeld bij het Alfetta forum en geregistreerd. Is naar een schadebedrijf gegaan en erg vlot verkocht zag ik.

En toen het wel bekende zwarte gat. Je zoekt troost. Troost heb ik gevonden. In de Sud van Martijn. Die heeft echt een waanzinnig mooie Sud gemaakt. Gisteren met een vette glimlach naar huis. Met twee erg tevreden mannetjes.

De Sud is rood en rijdt geweldig....

P.s alle pics mbt de Alfetta en de Sud zijn ruimschoots vertegenwoordigd op deze site

:lol: :lol: :lol: :cry: :wink: :wink:

de alfist
Full Member
Full Member

RE: Troost

zo mar 18, 2012 10:41

een bewogen verhaal met een zo als het nu lijkt en waar ik van uit ga dat het zo zal blijven mooi vervolg

heb ook een beetle zo'n loopbaan gehad met 1 alfa een 33 1.7 qv waar ik elke winter mee bij de dealer stond vanwege electro problemen na 3 keer vond ik het welletjes en heb ik hem ingeruild voor een alfetta een geweldige bella waar ik veel km's in gemaakt heb
heb eigenlijk alleen maar alfa's van de tachtiger jaren gereden met een uitstap naar een 164 gemaaktfl typ geweldige wagen zonder problemen maar met een hoge wegen belasting dus verkocht voor een 75 van 86 waar ik al 20d mooie km's in heb gereden
heb sinds een jaar een 90 in de garage waar ik niet veel haast mee heb want die wil ik goed aan pakken
zal eens kijken of ik wat foto's van mijn alfa park bij elkaar krijg

veel plezier met de sud

ciao jan
164 super 2.0 V6 turbo
alfa 90 2.0 V6 1985
fiat 500 L 1968

sakkes
Newbie
Newbie

do mar 29, 2012 22:01

Met die Sud gaat het helemaal goedkomen. Geweldig om te rijden. Vrees dat deze verslaving nooit meer over gaat. En dat hoeft gelukkig ook niet. Oudere auto's hebben toch veel meer karakter. Hoewel ik de 156 ook een heerlijke auto vond om te rijden. Blijft bijzonder hoe je echt als een blok voor een automerk kunt vallen.
Groeten Kees

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Troost

do mar 29, 2012 22:17

Blijft bijzonder hoe je echt als een blok voor een automerk kunt vallen.
Maar dan kan dan ook niet zomaar bij elk merk he :wink:

Welkom hier, al is het wat aan de late kant, en heel veel plezier met de Sud! Inderdaad, de huidige Alfa's weten zich ook best nog wel te onderscheiden, maar zo leuk als vroeger maken ze ze niet meer.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

paul veloce
Full Member
Full Member

do mar 29, 2012 22:28

Hoi Sakkes,

welkom her, en leuk een streekgenoot erbij! Als proefritje rij ik regelmatig wel door Schiplap, vanaf De Lier door de polder en over de Gaag weer terug. Ik zal je vast wel een keer met je Sud tegenkomen!
Ik heb zelf een Sprint, al rijdt die al heel wat jaar niet meer.

Mocht je overigens nog een garage zoeken voor onderhoud enz. Arie van A-Repair in 's Gravenzande heeft een speciale band met Sudjes.

Paul
GT 1300 junior '75
Alfasud Sprint Veloce 1.5 '80
33 1.7IE SW '93
Iets Duits........

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Contacteer: Website

vr mar 30, 2012 07:50

Van harte welkom!
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

sakkes
Newbie
Newbie

vr mar 30, 2012 19:25

Hallo Paul,

Zeg maar Kees. Das inderdaad lekker dichtbij. Je gaat me zeker zien. Sta vaak geparkeerd bij het huidige gemeentehuis.... Had arepair idd al gezien. 15 minuutjes weg.... Had hiervoor dus een Alfetta en daar sleutelde een collega van mij aan. Heeft dan op zich niet zoveel met Alfa's maar was blij met mijn Alfetta. Echt een mooi blok zo'n Nord blok zei hij bij voortduring... Als hij de Alfetta startte werd de buurt ook blij :D . Zeuren over de kwaliteit maar ondertussen vonden ze het wel heel gaaf klinken. Maar goed lang verhaal kort. Hij was dus echt erg enthousiast over m'n Sud. Kreeg zelfs m'n carbs goed afgesteld en das best wel een ding. Voorlopig heb ik dus een nog steeds een enthousiaste monteur 8) :lol: . Maar het adres zit in m'n gedachten.
Allen bedankt voor de reacties en idd niet zomaar elk merk.....
Ciao Kees

Terug naar “Het Forum Café”