Hallo Iedereen,
Eerst even voorstellen.
Ik rij al jaren dagelijks alfa, er zijn 2 33's, een 145, 156 de revue gepasseerd en ondertussen rijd ik al 2 jaar dagelijks in een 75 T. Spark.
Van 2006 tot 2008 heb ik een spidertje uit '72 volledig gerestaureerd en er vervolgens enkele jaren van genoten.
Ondertussen is de spider weer verkocht omdat ik er door gezinsuitbreiding bijna niet meer in reed en dat is zonde.
Er kwam een giulia 1300 Ti uit 1969 voor in de plaats. Er kan nu weer met het hele gezin van de klassieke alfa genoten worden.
Het leuke aan de wagen is dat hij zo goed als volledig orgineel is en in prima staat. En dit wil ik dan ook graag zo houden, of toch tenminste de mogelijkheid hebben om terug te gaan.
Zo zitten er bvb. al dubbele webers op maar ligt de orginele solex met alles erop en eraan mooi weggeborgen.
Ik ben echter wel het type autoliefhebber die van mening is dat een wagen mag gebruikt worden en niet perse alleen op mooie dagen. Alleen als er gestrooid wordt maak ik een uitzondering.
De onderkant en holle delen zijn daarvoor al prima behandeld.
Eén nadeel van de orginaliteit is dat de lak eigenlijk aan verfrissing toe is. Nu heb ik daar door werk en 2 jonge kinderen geen tijd meer voor.
Dus begon bij mij het idee te dagen om de wagen te voorzien van vinyl... het zogenaamde carwrappen.
Enerzijds om de carrosserie en de orginele lak beter te beschermen/behouden... anderzijds om met relatief weinig inspanning en budget toch weer fris voor de dag te komen.
Heeft er hier iemand ervaring mee? Positief, negatief?
Het is de bedoeling dit zelf aan te pakken. De vinyls zijn eigenlijk redelijk goedkoop. Voor goeie kwaliteit zit je rond de 35 euro per strekkende meter (groothandelsprijs).
Ook de klus zelf lijkt mij eenvoudig aan te pakken en met de genoeg geduld en precisie ook op een paar volle werkdagen af te ronden.
Ik ben benieuwd naar reacties.
Vriendelijke groeten,
Jan Thibau