di jul 31, 2012 11:44
Zeg Jurian, vervloekt waarom. Enige wat ik aan deze wagen mist, is zijn prestatie, een 16 IE is eigenlijk te licht voor zo een wagen. Eigenlijk een wagen om eens wat ontspannen mee te rijden, en kwa stukken mag ik helemaal niet klagen, moet nog wel zijn krukaskeerring vervangen en klepseals en zijn verdeelvinger vervangen, wat normaal is voor zijn leeftijd, en als ik een produkt bijvult ben ik weer voor een tijdje goedgesteld, gaat deze zomer er werk van maken. Aangezien dat ik alles zelf aan deze wagen werk, wat ook mijn hobby is, doe ik dat met hart en ziel. Door eventueel een andere nokkenas in te steken kan ik zijn prestaties wat verhogen, maar voor mij moet dat allemaal niet, zolang dat alles goed marcheerd blijf ik er af, zo ben ik van principe. Krukaskeerring heb ik, moet nog zijn klepseals bestellen, het zal wel een beetje tijd in beslag nemen, maar beter op gemaak maar tegoei , een kleine dag, een fijne wagen om eraan te werken. Bovenstaande foto is van een jaar geleden, en na een jaar ziet de 75 er nog altijd hetzelfde eruit, wordt wekelijks gawassen en lichtjes geboend, en om de 3 a 4 maanden doe ik dan een bodemcontrole, ge kent dat hier en daar met een schuurborstel lichtjes schuren, en dan met een soort dinitrol erover spuiten tegen roest, op de keuring zelf zijden ze dat de bodem voor zijn leeftijd er tamelijk nog goed eruit ziet, de ophanging zelf heeft wat vliegroest, wat gemaakelijk te behandelen is, en eigenlijk niet nodig, is helemaal niet eens doorgeroest, het is maar een laag van een paar tienden van een mm., bijna alle wagens hebben dat aan hun ophanging, zelfs de Picasso van mijn vrouw en dat voor een wagen van 6 jaar, maar kan geen kwaad. Af en toe zijn remmen controleren, werkt nog altijd perfect, remblokken zullen één van deze dagen vervangen worden, Na deze werken ben ik er nog goedkoop vanaf vemits ik het allemaal zelf doet, ge weet dat een oude wagen niet weggelgd voor iemand dat alle werken laat uitvoeren, anders betaal je bont blauw,tenzij dat je een ezeltje hebt, maat dat heeft niet iedereen.
Voila, Gr. Jantje