Tomolino
Full Member
Full Member

RE: Wat vonden we van "haren".

ma sep 24, 2012 09:35

Vrijdagavond ben ik zelf in Haren geweest, 's middags met enkele vrienden is het plan ontstaan om daar te gaan kijken en we zijn na het eten die kant op gereden.
De verbazing begon bij mij eigenlijk al op de snelweg, wij konden om 20:00 gewoon Haren in rijden(via A28, vanuit Zwolle) zonder dat er ook maar ergens politie te zien was.

Na eerst richting de straat van het meisje te zijn gereden en daar wat rond gekeken te hebben, zijn we de auto gaan parkeren(gelukkig waren we niet met de Alfa).
Ondertussen was er al aardig wat volk op de been en reed het verkeer stapvoets, later zou het verkeer natuurlijk helemaal verdwijnen.
Nadat we de auto geparkeerd hadden, zijn we richting het huis van het meisje gelopen en hebben daar tussen 20:15 en 21:00 het hartstikke gezellig gehad, de sfeer was goed.

Iedereen had natuurlijk een biertje vast en er werd gezongen voor de jarige, het bier werd gehaald bij de later geplunderde AH.
Rond een uur of 9 ging de AH dicht en begon het wat onrustiger te worden, er begonnen wat mensen met flesjes op (de inmiddels paraat staande) ME te gooien.
Toen het gooien eenmaal begon was er afgetrapt, de vele agenten in burger die er rondliepen pakten de jongens die met flesjes gooide.
Op het moment dat de ''stille'' dat deden, stapte de ME constant een paar passen naar voren, zodat de menigte uit de straat, richting het centrum werd gedwongen.

Rond een uur of tien had de ME de menigte ter hoogte van de AH en kon men niet verder, dit omdat de relschoppers dan makkelijk vanaf achteren bij de ME konden komen.
Ondertussen werd er constant met hekken, fietsen, flesjes, grind, lampen, vuurwerk en noem maar op naar de ME gegooid, het is niet gek dat iedereen die maar voorbij kwam klappen kreeg, die mannen kregen heel wat te verduren.

Het plunderen van de AH begon bij een (getinte) jongen van formaat flat, zoals gezegd kon de ME niet meer verder en stond de menigte voor de AH.
De jongen ging met al zijn kracht aan een verkeersbord(incl. paal) hangen en trok deze uit de grond, eenmaal uit de grond begon hij met de paal de pui van de AH in te slaan, ter hoogte van het sigaretten loket.
Terwijl dit gebeurde stond ik met een vriend aan de overkant van de AH bij mensen in de tuin.
Toen de AH opengeslagen was rende alle relschoppers als een kudde schapen achter elkaar aan naar binnen, ze kwamen stuk voor stuk naar buiten met de armen vol met sloffen sigaretten.

Na dit schouwspel zijn we richting de auto gelopen, helemaal toen we hoorden dat er ook ambulancepersoneel en brandweerlieden werden aangevallen door sommige debielen.

Natuurlijk wisten wij vooraf dat het uit de hand kon lopen, maar toch had ik me dit niet in kunnen denken, de ravage was gigantisch.
Achteraf schaam ik me dat ik richting Haren ben afgereisd, wat daar vrijdag gebeurt is niet normaal.

Volgens mij had de burgemeester en de politie van te voren veel meer maatregelen moeten nemen, neemt niet weg dat de mongolen die dit hebben aangericht de schuldig zijn en stuk voor stuk keihard gestraft moeten worden.
Al het beeldmateriaal dat ik vrijdagavond gemaakt heb ligt sinds zaterdagmorgen bij de politie, ik hoop dat er vele mee gepakt kunnen worden!
Alfa Romeo Spider 916 2.0 Twin Spark

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

ma sep 24, 2012 10:18

Wat mij betreft is het tijd voor een wet die groepsverantwoordelijkheid regelt in dit soort gevallen. M.a.w. de complete schade verhalen op iedereen die bewezen actief heeft meegedaan aan de rellen. Heb je 'alleen maar' iets naar de ME gegooid? Jammer dan. Is het maar te bewijzen voor een klein gedeelte van de groep dat ze mee hebben gedaan? Jammer dan, gewoon alles betalen. Geen centjes voor? Jammer dan, had je je eerder moeten bedenken.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

Re: RE: Wat vonden we van "haren".

ma sep 24, 2012 10:53

Waarom beginnen mensen hier moeilijk te doen wanneer iemand de dingen in het juiste perspectief zet? Wie niet vanuit de onderbuik reageert is tegen ons, zoiets?
Wat er in Haren is gebeurd is meer dan belachelijk, dat vind ik ook. Maar Maarten Bijlsma heb ik geen verkeerd woord zien zeggen.
Sorry, dat moest ik even kwijt.
Mee eens.

Ik zie hier sommige uitspraken voorbij komen waarvan ik ook denk 'nounou, zak je nu zelf niet af tot het niveau bierflessengooier?'

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma sep 24, 2012 11:06

Je kunt toch moeilijk een staat van beleg afkondigen omdat iemand een bericht op Facebook heeft gezet. Dat zou de reactie van een totalitair regime zijn en ik neem aan dat geen zinnig mens in Nederland dat serieus zou willen.

Dat neemt niet weg dat wat daar gebeurd is natuurlijk een grof schandaal is, maar voorkomen kun je het ook bijna niet. Natuurlijk kun je een stad hermetisch afsluiten op het moment dat mensen aankondigen om op een afgesproken tijdstip daar huis te gaan houden, maar dan verplaats je het probleem alleen maar. Of denk je dat de debielen die alleen maar willen rellen dan omkeren, naar huis gaan en '1 tegen 100' gaan kijken?

In dit geval is de 'oplossing' van Alfavaganza waarschijnlijk de meest effectieve: de volledige kosten laten vergoeden door de mensen die wél opgepakt zijn. Het mooiste zou zijn dat er dan vervolgens een soort 'real life' documentaire wordt gemaakt over zo'n raddraaier na de veroordeling, zodat iedereen kan zien hoe ellendig het is om 12 jaar krom te liggen om een binnenstad weer op te bouwen en de inzet van ME te betalen. Dat geeft in ieder geval stof tot nadenken voordat je een pui inslaat en voor 150 euro sigaretten meeneemt, toch?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

GTV42.0
Guru Triplo
Guru Triplo

ma sep 24, 2012 11:26

=D> =D>
GTV6 3.0 DRIVES YOU 2 PASSION!!!!

Gehad.
3x 33
2x 75
1x 155
2x 146
1x Alfetta sedan 2l
1x Alfetta GTV 2l
1x 156 2001
1x GTV6 2.5liter 1985
Nu;
1x 159 SW
1x Alfetta GTV6 3l 1982

database register.
Registerleider Alfetta GT GTV(6) en Giulietta 116

cor
Guru
Guru

ma sep 24, 2012 13:55

Daar hoef je je niet voor te verontschuldigen. En +1.
Exact!
Kan met de beste wil van de wereld niet ontdekken hoe Maarten dit gebeuren hier verdedigt!!
Zal aan mij liggen, misschien wordt het tijd voor een cursus begrijpend lezen :?
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Yvo
Guru
Guru
Contacteer: Website

ma sep 24, 2012 14:15

Zucht....

Ook in dit topic zie je maar weer hoe snel dingen op internet uit de hand lopen.
Slecht lezen wat er staat, korte oneliners verkeerd interpreteren, hoog oplopende emoties, dat soort werk.

Mag er een slot je op??
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Alfa-talia
Full Member
Full Member

ma sep 24, 2012 14:28

Je kunt toch moeilijk een staat van beleg afkondigen omdat iemand een bericht op Facebook heeft gezet. Dat zou de reactie van een totalitair regime zijn en ik neem aan dat geen zinnig mens in Nederland dat serieus zou willen.

Dat neemt niet weg dat wat daar gebeurd is natuurlijk een grof schandaal is, maar voorkomen kun je het ook bijna niet. Natuurlijk kun je een stad hermetisch afsluiten op het moment dat mensen aankondigen om op een afgesproken tijdstip daar huis te gaan houden, maar dan verplaats je het probleem alleen maar. Of denk je dat de debielen die alleen maar willen rellen dan omkeren, naar huis gaan en '1 tegen 100' gaan kijken?

In dit geval is de 'oplossing' van Alfavaganza waarschijnlijk de meest effectieve: de volledige kosten laten vergoeden door de mensen die wél opgepakt zijn. Het mooiste zou zijn dat er dan vervolgens een soort 'real life' documentaire wordt gemaakt over zo'n raddraaier na de veroordeling, zodat iedereen kan zien hoe ellendig het is om 12 jaar krom te liggen om een binnenstad weer op te bouwen en de inzet van ME te betalen. Dat geeft in ieder geval stof tot nadenken voordat je een pui inslaat en voor 150 euro sigaretten meeneemt, toch?
:thumbs: =D> Amen
Doornbos Jr. - 'International'' Alfa Romeo 75 register

Volvo v70 2.4 "01
Alfa Romeo giulia 1.6 "76
Alfa Romeo Alfetta gtv 2000 "81

Ex: AR 33's / AR 145 / AR 75's TS/ AR 155's / AR 156's / AR 166's / Non BMW 318i E46.

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

ma sep 24, 2012 14:38

Kan met de beste wil van de wereld niet ontdekken hoe Maarten dit gebeuren hier verdedigt!!
Zal aan mij liggen, misschien wordt het tijd voor een cursus begrijpend lezen :?
Ook ik zie dat nergens staan, heb dus geen cursus nodig.

En @Yuri +1
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Menno445
Moderator
Moderator

ma sep 24, 2012 15:15

zet ze maar mooi aan t gas die rellen! :sick:
Nu:
156 1.9 Jtd 150pk '03
33 Imola '93
33 1.7 16v QV '94
33 1.7 16v QV S '92
33 1.7 16v QV '94

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

ma sep 24, 2012 16:57

Ff een paar dagen onder een steen geleefd en Haren niet goed kunnen volgen ...

gelukkig maar, want als Nederlander ben ik hier echt niet trots op. Ik krijg echt zwaar het idee van The Perfect Storm. Een exponentiële groei voor aandacht van media en dergelijken, Overheidsinstellingen die geen idee hebben hoe hiermee om te gaan, verkeerde beslissingen van hogeraf enz.

Mij wordt mij wel vaker verweten dat ik een idealistische instelling heb (nou ja gewoon hippymentaliteit op z'n tijd). Ik heb dit vrijdagavond nog met interesse gevolgd. Alle ingrediënten waren er een geweldig feest op te starten; er was terrein vrij gemaakt, er waren genoeg mensen die in de feeststemming waren ..al waren er nou een paar dj's geweest die spontaan iets waren begonnen en dergelijke was dit historisch geweest ....

In plaats daarvan hebben we ons in de wereld heerlijk op de kaart gezet. Ik hoor trouwens veel mensen over .. "als ze dit bij mij zouden flikken ... eind pijp in hun nek enz." . Om het op te nemen voor de mensen daar in Haren ... probeer dat maar eens als er een mensenmassa zo groot als drie kwart van de bevolking van een aardig dorp / stad even jou woonplaats bezoekt. Grote kans dat die massa niets van je had overgelaten.

Ik heb het helaas een aantal jaar geleden een paar keer zelf meegemaakt toen ik nog feesten organiseerde voor de middelbare school en een sportvereniging, waarbij een aantal keer politie aan te pas moest komen vanwege bedreigingen met messen e.d. , terwijl je een paar uur van te voren nog gewoon met die gasten gezellig een biertje deed. Het ligt niet aan de generatie denk ik, het ligt eraan dat mensen steeds meer en extremer willen (ik had al gewaarschuwd voor mijn hippy-instelling toch?).

Ik ben erg benieuwd wat voor maatregelen er in de toekomst genomen gaan worden, aangezien er geloof ik meer van die feesten zijn aangekondigd ...
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

paulsteeman
Guru
Guru

ma sep 24, 2012 21:12

Ik pleeg zelf maar censuur want dit gaat hem ook niet worden wat ik net geschreven had (emotie?)

Sorry@ Maarten als ik je niet begrijp, beschuldigen doe ik je volgens mij ook niet.

Kan in mijn woede over het gebeuren nog heel wat kwijt maar daar is ons forum geen goed middel voor.

We hebben allemaal een eigen mening, laten we dat respecteren!!

Cheers

Paul
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....

Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

ma sep 24, 2012 22:17

Iemand nog stukje in dwdd erover gezien? Vond het best verfrissende kijk erop.
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

vr sep 28, 2012 13:12

Dit is dan wel weer erg leuk gemaakt 8)
http://www.youtube.com/watch?v=QAjJTebCh7A
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding