Ik ben een tijdje gedetacheerd in het zuiden van China en afgelopen weekend moest ik in Hongkong zijn. Via het alfaromeo164register.com had ik een QV rijder in HongKong benaderd of hij tijd had voor een "meet 'n greet" en natuurlijk leek hem dat ook een leuk idee. Toen hij me bij het hotel kwam ophalen bleek hij nog een verrassing voor me in petto te hebben; op het Alfaforum van HongKong had hij zoveel mensen enthousiast gemaakt voor bezoek uit Holland dat er AdHoc een minimeeting werd georganiseerd op een parkeerplaats langs de snelweg! Ofschoon het al bijna middernacht was kwamen er zo'n 15 Alfa's opdraven. HongKong bestaat uit een serie eilandjes die door middel van bruggen en tunnels met elkaar verbonden zijn. De reden van het bijna middernachtelijk bij elkaar komen is dat er dan bijna geen verkeer op de weg is en je dan lekker kan doorrijden. 2 van de 3 rijdende 164's die HongKong waren op de meeting afgekomen, wat 156's, enkele Spiders, een Bertone , Mito's en Guillietta's. Afspraak was om zondagmorgen vroeg, zoals de Alfarijders elke zondagmorgen doen, met elkaar te gaan ontbijten in een klein lokaal tentje langs de kust. Niet alleen de Alfaclub voert elke zondagmorgen dit wekelijks ritueel uit; ook de Ferrariclub, de Lamboclub, de Fiatclub en vele andere merkclubs doen dit elke week!
Prachtig weekend gehad!
Foto's mogen natuurlijk niet ontbreken:
164TD '90 432.000 km (waarvan de laatste 30.000 op slaolie) in ruste
164TD '94 300.000 km daily driver
164 Q4 '94 210.000 km medicijn tegen de midlife crisis.
164TD '90 432.000 km (waarvan de laatste 30.000 op slaolie) in ruste
164TD '94 300.000 km daily driver
164 Q4 '94 210.000 km medicijn tegen de midlife crisis.
heel erg leuk! Wij hebben iets dergelijks vorig jaar in Phoenix/Arizona gedaan: daar gaan ze elke twee weken met een groepje Alfisti eten en iedereen kan zo aanschuiven. Paste prima in onze vakantieplanning. Erg leuk om te zien hoe ze elders dezelfde passie voor ons merk hebben.
Erg leuk en fijn om te vernemen dat er daar mensen zijn die alfa een warm hart toe dragen. Voor Aziaten is status en aanzien erg belangrijk en daarom kiezen ze vaak BMW of Audi....