Zoals je waarschijnlijk wel weet kun je al een aantal jaar via de website van de RDW gegevens opvragen van een auto. De RDW heeft nu ook, bij wijze van proef, de data openbaar gemaakt om toe te passen in applicaties.
http://www.rdw.nl/overrdw/Paginas/Open-data.aspx
Hiermee kun je in 1x grote hoeveelheden gegevens opvragen. Ik heb o.a. een lijst met alle Alfa Romeo's gedownload, dit is een CSV-bestand welke je in Excel kunt openen en vervolgens kunt filteren (da's wel nodig want er staan 78295 Alfa's in
). Dit heb ik gedaan op 13 december 2012 en daarom is alles wat ik op dit forum roep over aantallen (zoals hierboven over de 147 GTA en nu ook hieronder over de GT 3.2 V6) gebaseerd op de stand van zaken op die datum. Daarom ook kan ik o.b.v. daarvan niets zeggen over de oorspronkelijk verkochte aantallen.
Van de GT 3.2 V6 waren er op die datum 221. Dit baseer ik op de volgende filtering: aantal cilinders 6, type-aanduiding bevat GT, type-aanduiding bevat niet GTV, inrichting is coupe. Door in een zelf toegevoegde kolom een vergelijking te maken tussen datum eerste toelating en datum eerste afgifte Nederland en daar vervolgens ook op te filteren, kan ik ook nog eenvoudig terugvinden dat er van die 221 181 origineel Nederlands zijn en 40 geïmporteerd.