AlfaAnita
Newbie
Newbie

Re: RE: Even voorstellen...... Een droom is uitgekomen!

wo aug 14, 2013 19:30

Knappe jongen die dat allemaal in 15 à 20 seconden kan.[/quote]Ik meen te hebben gelezen dat Anita een vrouw is :D[/quote]

:lol: dank je, dank je

hoornstra
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Even voorstellen...... Een droom is uitgekomen!

do aug 15, 2013 10:59

Tjonge jonge, er wordt weer wat afgouwehoert :D :). Wat moet Anita wel niet van ons denken?

Mooie Spider en veel plezier er mee. Laat de distibutie controleren en hou je oliepeil op max.

Jan.
Dank je wel Jan! Gaat helemaal goed komen. Distributieriem ed wordt binnenkort gecontroleerd.
Zal ook de oliepeil regelmatig controleren. Misschien domme vraag (blond..... ja ouwehoeren kan ik ook hoor) maar jij hebt het over max.
Mij is altijd geleerd er tussen in. Moet het bij deze auto altijd op max zijn?
Twin Spark motoren op max. houden en zeker in het begin regelmatig (wekelijks) controleren, je weet nl niet of en hoeveel olie ze gebruikt!

Succes
Er wordt nooit zoveel gelogen als na een jachtpartij, tijdens een oorlog en voor een verkiezing.

verleden:diverse sud, sud 5m, sud ti, 33, 33qv, 33 sw, 164, 146, GTV2.0, 75TS, 166V6

Scarb 0142

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Even voorstellen...... Een droom is uitgekomen!

do aug 15, 2013 11:22

Ook welkom op het forum Anita.

Ik heb ook een Spider (916) gehad en mijn vrouw heeft nu een GTV.

Wij houden het oliepeil altijd boven het maximum (en onder waar de veer begint).
Dat klinkt gek, maar als we ons aan de juiste waarden op de peilstok houden dan komt er bij olie verversen net 2 liter zeer zwarte olie uit.
Als er dan weer 4 liter in gaat dan zit de olie ver boven het maximum op de peilstok. Natuurlijk blijft er altijd wat olie achter in de motor, maar geen twee liter.

Wij hebben al twee motoren stuk gemaakt (waarschijnlijk) door te weinig olie.

thomfr
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

vr aug 16, 2013 13:07

Nou ook namens onze groene schat, pepermuntjes auto, zweed en fuckus gefeliciteerd met je aanwinst.

Thom
It all started with a very popular coupé that was winning everything without having anything particularly special.
Carlo Chiti

1973 Giulia 1750 Super
1990 75 TS
1965 Volvo Duett
1967 Volvo Amazon 123GT
2015 Volvo V70

AlfaAnita
Newbie
Newbie

vr aug 16, 2013 16:26

Bedankt voor de tips vwb het oliepeil. Ik zal dit zeker in de gaten gaan houden.
Over 2 weken wordt de distributieriem met alle toebehoren vervangen. Vanaf dat moment kan ik ook meer gaan genieten.

Bedankt ook voor het leuke welkom. Geeft een goed gevoel. :D

Terug naar “Het Forum Café”