Kyalami
Member
Member

Uit de oude doos..Vitusgarage HIlversum

ma dec 30, 2013 15:23

Mooi verhaal....

Ik rij nu al een jaar of 28 auto's van ons merk (stuk of 50) en kende mijn adresjes wel in NL. Een vriend van mij heeft een garage in occasions in Hilversum en moppert altijd over Italiaanse zooi. Hij kwam onlangs met een prachtig fotoboek met licht verkleurde foto's...

Zijn vader en oom hadden in de jaren 70 en 80 de Vitus garage in Hilversum en hadden best wel wat bijzonder spul staan...veel Alfa maar ook Lotus Elites, Europa's en nog wat van dat spul. Wat bovenal opviel aan de foto's was dat er behoorlijk wat echt bijzondere Alfa's te koop stonden zoals Junior Zagato's, Sprint GTC (een donkergroene) Sprint Speciale en nota bene 2 SVZ'S!

1 van die SVZ's is omgespoten naar geel met een rode baan in het midden en klaargemaakt voor het circuit. Er was wat te lassen want de SVZ lag op een matras lekker op zijn kant :shock:

Ik zal proberen of ik wat foto's mag inscannen want het is wel leuk historisch gezien....

Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

RE: Uit de oude doos..Vitusgarage HIlversum

ma dec 30, 2013 17:03

Leuk verhaal! Die gele SVZ klinkt als een bekende!

Afbeelding

Afbeelding
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Kyalami
Member
Member

ma dec 30, 2013 17:15

Was geen double bubble maar gewoon dakkie.

Ooit heb ik er in een mogen rijden zo'n 22 jaar gelden. De beste man woonde in Leiden had hem gewoon in zijn garage staan. Echt ontzettend lief en leuk...klein ook vooral als je 1.92 bent. Maar super lichtvoetig (de Alfa dan hè...niet ik)

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

ma dec 30, 2013 17:15

Leuk! Ben benieuwd.
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

thomfr
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

Re: RE: Uit de oude doos..Vitusgarage HIlversum

ma dec 30, 2013 20:19

Ooit heb ik er in een mogen rijden zo'n 22 jaar gelden. De beste man woonde in Leiden had hem gewoon in zijn garage staan. Echt ontzettend lief en leuk...klein ook vooral als je 1.92 bent. Maar super lichtvoetig (de Alfa dan hè...niet ik)
Volgens mij was dat geen SVZ maar een SZ en was de eigenaar Dhr. Sus van de Velde een heel aardige arts die aan een enge ziekte veel te jong gestorven is. Zal mijn pa eens vragen, hij kende hem vrij goed.
Thom

Oude foto's zie ik altijd graag!
It all started with a very popular coupé that was winning everything without having anything particularly special.
Carlo Chiti

1973 Giulia 1750 Super
1990 75 TS
1965 Volvo Duett
1967 Volvo Amazon 123GT
2015 Volvo V70

Berlina addicted
Guru
Guru
Contacteer: Website

Re: RE: Uit de oude doos..Vitusgarage HIlversum

ma dec 30, 2013 22:20

Volgens mij was dat geen SVZ maar een SZ en was de eigenaar Dhr. Sus van de Velde een heel aardige arts die aan een enge ziekte veel te jong gestorven is. Zal mijn pa eens vragen, hij kende hem vrij goed.
Thom

Oude foto's zie ik altijd graag!
Het zou me verbazen als dt NIET de auto van Sus van der Velde is geweest. ik kende Sus ook vriij goed, Hij woonde net als ik in Bussum en heb eind jaren '70 nog aan die auto gesleuteld.Ik werkte toen bij de Alfa garage in Bussum. Hij is inderdaad veel te vroeg overleden.

Mvg, Richard
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

Terug naar “Het Forum Café”