Óf worden de auto's die na de 75 worden ontworpen alleen maar lelijker? Naar mijn mening in ieder geval wél steeds identiteitslozer.. Daarnaast meen ik in een boek over de 159 te hebben ontdekt dat Alfa Romeo bij het vormgeven van hun berlina's een bepaalde werkwijze hanteert mbt het bepalen van de lijnen van A-, B- en C-stijl; als je denkbeeldige lijnen doortrekt in de ruimte dan krijg je vaak een soort piramide-vorm te zien... en nu ben ik écht niet zo'n zweverig typje, maar het geeft mij wél te denken over metafysische dingen als ''piramide-kracht''... Zou dít dan wellicht ''het geheim van de smid'' zijn, aangaande de tijdloze schoonheid van Alfa's?...Ligt het aan mij of wordt zo'n 75 alleen maar mooier met de jaren?
Zo'n zelfde iets kun je namelijk ook terugvinden in de oude Romeinse architectuur, waar bij de vormgeving veelvuldig gebruik gemaakt werd van ''De Gulden Snede''.. (voor info hierover, zoek maar eens op de naam Vitruvius, dit was een Oud-Romeins bouwmeester...)
Hoe dan ook vind ik de 75, samen met álle andere berlina's van Alfa Romeo en in het bijzonder de 33, gewoon vreselijk mooie wagens... in mijn ogen klopt iedere lijn... dusss...
Zó, nu eerst een bakkie pleur en een zware Van Nelle om weer ff terug op aarde te pleuren..
(Ohw ja, voor de filosofen onder ons... ga voor de gein eens nadenken en onderzoek doen naar de volgende vraag; in hoeverre zouden wij hier [in Nederland] nog steeds worden beinvloed door het gedachtegoed van Calvijn? Hoeveel ''oude kennis'' zou door zijn toedoen wel niet verloren zijn gegaan?)