Hoi, ik ben Jelle.
Ik kom uit Aalsmeer en ben 35 jaar oud, samenwonend en werkzaam als vertegenwoordiger voor innotec.
Jarenlang alfa gereden met oa 33's en als laatst een 156 2.0ts.
Deze auto heb ik een jaar of 4/5 geleden in een (gortdroge) loods gezet onder een hoes ivm de (verplichte) leaseauto van de zaak.
Sindsdien moet ik ook eerlijk bekennen heb ik mij een beetje teruggetrokken uit het alfa wereldje. Had eerst het idee om de 156 af en toe in de zomer te pakken en dan dus te verzekeren etc. Dat heb ik om precies te zijn 1 keer gedaan en sindsdien niet meer.....
Reden daarachter is eigenlijk dat de 156 een prima dagelijkse auto is maar ondanks de aanpassingen van mij niet spannend genoeg. Daar komt ook bij dat ik als lease auto een audi a3 sportback van dit jaar rij en zo'n 50.000km p/j ook wel een beetje verwend ben. Oftewel heb ik er nu niet genoeg beleving bij.
Mis het alfa wereldje wel en ben mij een beetje aan het orienteren wat ik precies wil, een klassieke alfa of van de 156 wat wilders maken door bv een turbo of iets dergelijks.
Het hoeft allemaal zeker niet morgen dus verwacht niet binnen een week mijn plannen.
Wat betreft mijn 156:
156 2.0ts uit 1999 zonder sportpakket want er zitten die velours beklede stoelen in, zaten wel 16" teledials onder toen ik hem kocht.
Zo'n 131.000km gelopen (1000km en 4/5 jaar geleden volledig gereviseerd/licht getuned)
verde amezonia (groen)
eps einddemper
Koplampen zelf aangepast met xenon lenzen en binnenwerk zwart gespoten
Intrax hda set
17" selespeed velgen
Sportpakket sideskirts gemonteerd
Wat betreft de motortuning: die is gedeeltelijk gedaan door Martijn Goorden en een gespecialiseerd revisie bedrijf
Cyl.kop aangepast met vergrote in en uitlaat en extra gevlakt voor hogere compressie
luchtinlaat aangepast met gta filterhuis met een soort ramair gat in de grille van de bumper
compleet draaiend gedeelte gebalanceerd/verlicht en de krukas gehard/genitreerd
Balansassen volledig verwijderd en de olietoevoer daarvan afgedopt zodat de rest meer krijgt.
Ook nog aan het experimenteren geweest met catcam nokkenassen zonder versteller maar die liggen nu in de kast omdat we het niet 123 goed kregen en ik het zat was.
Daarna heeft squadra een programma geschreven dat ik er gewoon netjes mee kon inrijden en dan zouden we later verder gaan met de nokkenassen (maar dat is nooit gebeurd omdat ik die nieuwe baan kreeg)
Staat mij bij dat er zo'n 174pk uit kwam maar ben er niet helemaal zeker van.
Wel heeft er nog iemand vlak daarna mee gereden die zelf 3 ton aan met een 2.5v6 heeft gereden en die zei me dat deze net zo snel aan voelt.
Even wat foto's:
Zoals ik hem kocht:
Roest
intrax set gemonteerd:
Motorrevisie/tuning
En hoe hij er nu uitziet (eindresultaat tot nu toe)
Gr Jelle