Zo'n algemene vraag biedt veel mogelijkheden voor speculatie. Is ook niet echt eenduidig te beantwoorden.
Ofschoon ik niet twijfel aan de ervaring(en) van Thom, heb ik er zelf toch een andere beleving bij.
Ik heb beide modellen lange tijd gehad en gereden (en nog!) , maar durf niet te zeggen, welke goedkoper in onderhoud is.
Een 75 zit in basis heel degelijk in elkaar geschroefd; onderstel en remmen gaan qua hardware bijkans een autoleven lang mee. De onderdelen zijn gemiddeld duurder, maar als het minder vaak stuk gaat.... vind zelf de onderhoudskosten van een V6 niet substantieel hoger, dan van een TS. (heb 16 jaar een 75 V6 gehad)
Een 33 voelt al met al veel fragieler aan en ophangbussen en achterremmen gaan geen autoleven lang mee. De koppeling evenmin. De onderdelen zijn online goed en goedkoop te vinden, maar in mijn beleving, ben je er ook vaker aan het sleutelen, dan aan een 75. (stuurhuisrubbers vervangen is ook zo'n leuk klusje) Kun je dat niet zelf, dan zou je er wel eens een kater aan over kunnen houden....
Roesten doen beide modellen wel, maar niet bovengemiddeld t.o.v. andere auto's van vergelijkbare leeftijd.
Ik vind beide modellen heel anders, maar allebei leuk, om mee te rijden.
Zoveel mensen, zoveel ervaringen/ meningen, ben ik bang.