Ik ben Romeo Santoro woonachtig in Den Haag en al jaren gek op Alfa Romeo. Ik ben 22 en studeer momenteel Logistics Engineering in Rotterdam.
Helemaal vreemd is de liefde voor Alfa Romeo niet, bij mij zit het namelijk in de familie. Mijn oom Sandro Santoro (SantAlfa), de echte alfisti zullen hem wel kennen, handelt al jaren in onderdelen voor eigenlijk alles wat Italiaans is (voornamelijk Alfa).
Daarnaast heeft mijn vader door de jaren heen ook de nodige Alfa's gehad (helaas de mooiste voor dat ik er was

Sinds twee weken bezit ik weer een Alfa, een 147 1.6 T.S uit 2006 die net de 101.000 heeft aangetikt. Dit is mijn tweede alfa ik heb hiervoor een 145 1.4 uit 2000 gehad. De 145 deed ik weg aangezien het nederlandse belastingssysteem absurde bedragen vraagt voor een beginnend student dat was destijds een reden om hem na een jaar al weg te doen. Los van de kleine "alfa dingetjes" was dat een super auto. Hij ging met een Tunesiërs mee voor een rit naar Tunesië, Ik hoop dat hij daar heelhuids is aangekomen

Dus vanaf me 19e geen auto meer gehad, telkens de auto moeten lenen van me ouders e.d. En dat wordt je op een moment zat. Dus met mijn vriendin voor kleine autootjes zitten kijken (C1,Aygo, Punto, 107, enz ,enz) Maar dat voelde toch niet goed. En ik trok mijn stoute schoenen aan en ging natuurlijk weer één keer kijken bij de Alfa's . Waar ik eerst de 145 nam omdat ik niet voldoende budget had voor een 147 vanaf 2006 (met facelift!) , had ik dat nu wel

Wat ben ik van plan met mijn Bella:
- Bij aankoop hoorde ik het al bonken en piepen rechtsvoor (waarschijnlijk de draagarmen, een veel voorkomend probleem bij deze auto heb ik gelezen. Of hebben jullie enige andere tips wat het zou kunnen zijn. Mijn vader kan sleutelen, maar misschien kan ik hem met jullie tips de goede kant op sturen. ("Ga simpelweg kijken" Ja me pa is een Italiaan die gaat pas naar buiten, onder de auto liggen wanneer het droog en warm is

- Mijn eigen audio inbouwen
- Er zitten nu redelijk mooie 17inch TI velgen onder. Maar Black on Black lijkt me erg vet op deze auto. Wellicht ga ik nog voor mooie velgen kijken
- Aankomende zomer de Remklauwen een kleurtje geven --> Hoogst waarschijnlijk rood.
- Heb die mooie kleine subtiele GTA spoilertjes gezien --> wellicht die ooit toevoegen
- Een mooi sierstukje voor het eindstuk van de uitlaat --> Nog suggesties ?
- SCARB Lid worden en meerijden tijdens de diverse puzzelritten
- Mensen ontmoeten met mooie alfa romeo's (en hopen dat ik ooit is in een echte, echte , echte Alfa (Alfetta, GTV, Giulia, Spider) mag rijden.
Hier een paar foto's van mijn oude 145 en mijn nieuwe 146 (kenteken vervaagt ivm privacy) Meer foto's van de 146 zullen zeker volgen.

Ciao !