Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: Shit! Een ster in m'n kofferbak

di dec 13, 2016 20:06

Ik had het nummer van Gerard aan de schadeboer gegeven en die bleek nog een compleet nieuwe achterbumper te hebben. Ze gaan er in week 1 mee aan de slag. Eens kijken of ik ze kan paaien om meteen even de wielranden achter mee te nemen. Een half litertje extra verf mengen als ze toch al op kosten van de tegenpartij de kleur moeten matchen zal de kosten niet zijn.

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

di dec 13, 2016 21:30

in dit geval maakt t helemaal niks uit dat je een budgetpolis hebt afgesloten zelf, omdat dit een duidelijke verhaalschade is.
de verzekeraar van de tegenpartij kan jou nooit verplichten je auto bij een door hun aangewezen reparateur te laten herstellen.
het enige is dat je het in dit geval eventueel zelf zou moeten voorschieten, of wachten met herstel tot de tegenpartij de aansprakelijkheid heeft erkend.

Dit is ook gelijk weer een mooie aanleiding om over te stappen op een normale polis en je auto gewoon tegen taxatiewaarde te verzekeren en een polis uit te kiezen waar je altijd zelf de keuze hebt een reparateur aan te kunnen wijzen.
die budgetpolissen zijn maar minimaal goedkoper dan een normale polis, maar leveren je een heleboel ellende op in het geval je dus met een schadegevalletje te maken hebt.
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

di dec 13, 2016 22:49

Klopt wat je zegt. Het voordeel van de casco verzekering is daarentegen dat mijn verzekeraar nu het welles nietes gevecht aangaat met de verzekeraar van de tegenpartij en dat scheelt mij een hoop gezeik. Ik hoef het gevecht niet aan te gaan dat ze te weinig bieden, want dat heeft mijn verzekeraar op zich genomen en die heeft mij reeds te kennen gegeven dat het mij geen cent kost. Het budget verhaal is dan weer zo'n typische valkuil waarbij je vanuit het praktische redeneert dat hameren op uitsluitend fabrieksoriginele onderdelen willen waarschijnlijk vrij nutteloos is, maar dat er aan de volgens de verwachting van de verzekeraar goedkopere onderdelen dan ook extra kleine lettertjes kleven. Een beetje jammer, ik had de opdracht graag aan een ander gegund waarmee het ook voor mij makkelijker communiceren is maar het gemak van de schadeafhandeling is ook wat waard.

Hylke
Moderator
Moderator
Contacteer: Website

wo dec 14, 2016 07:39

Verhaal van de verzekering is heel herkenbaar. Een keer meegemaakt met een beginnende fietser bij ons in de straat. Zo'n handrem maakt lelijke deuken en krassen.

Denk je goed weg te komen met een 50/50 variant van volledig casco, wil de verzekeraar alleen voor je aan het werk als je bij ABS laat herstellen. In Amersfoort is dat Nefkens. Kwaliteit van het werk was onder de maat (niet strak, verkeerde kleur, overal nog afplaktape, kentekenplaat zat er scheef op), kostte bijna EUR 1.000 voor een paneel strak zetten en twee panelen spuiten en als extra straf een Opel mee als vervangend vervoer.
Uiteindelijk zijn alle klachten opgelost, maar die extra rompslomp zit je niet ook nog eens op te wachten. Zeker niet als je de reparatie moet voorschieten en afhankelijk wordt van hoe voortvarend zij te werk gaan om eea te claimen...

Hopelijk staat de Jet er straks weer strak bij en kan het genieten weer doorgaan :thumbs:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

wo dec 14, 2016 15:21

Klopt wat je zegt. Het voordeel van de casco verzekering is daarentegen dat mijn verzekeraar nu het welles nietes gevecht aangaat met de verzekeraar van de tegenpartij en dat scheelt mij een hoop gezeik. Ik hoef het gevecht niet aan te gaan dat ze te weinig bieden, want dat heeft mijn verzekeraar op zich genomen en die heeft mij reeds te kennen gegeven dat het mij geen cent kost. Het budget verhaal is dan weer zo'n typische valkuil waarbij je vanuit het praktische redeneert dat hameren op uitsluitend fabrieksoriginele onderdelen willen waarschijnlijk vrij nutteloos is, maar dat er aan de volgens de verwachting van de verzekeraar goedkopere onderdelen dan ook extra kleine lettertjes kleven. Een beetje jammer, ik had de opdracht graag aan een ander gegund waarmee het ook voor mij makkelijker communiceren is maar het gemak van de schadeafhandeling is ook wat waard.
dat klopt helemaal, reden temeer dus om je polis om te zetten in een normale cascopolis ipv de budgetvariant
dan doet jouw verzekering ook alles regelen en heb je vrije keuze van de reparateur.
de grote schadeketens zitten namelijk helemaal niet te wachten op die "oude rommel" zoals zij t zien, en jouw auto gaat gewoon mee in t rijtje leasehokken waar kwaliteit van de reparatie duidelijk ondergeschikt is aan snelheid en kostenbesparing
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Het Forum Café”